استاندار خراسان شمالی خواستار ایجاد نمایشگاه دائمی فرش در این استان شد

عصر نمایشگاه- استاندار خراسان شمالی خواستار ایجاد نمایشگاه دائمی فرش در این استان شد و گفت: آمادگی برای ایجاد نمایشگاه در استانی که سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر و زائر از محورهای ارتباطی آن گذر می کنند، وجود دارد.

استاندار خراسان شمالی خواستار ایجاد نمایشگاه دائمی فرش در این استان شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا محمدرضا صالحی روز سه شنبه در آیین آغاز به کار گردهمایی روسای ادارات فرش دستباف سراسر کشور اظهار کرد: این نمایشگاه محلی برای معرفی قابلیت های استان در صنعت فرش و نمایش این ظرفیت ها خواهد بود.
    وی افزود: این استان قابلیت های خوبی در صنعت فرش دارد و موضوع فرش در این استان از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است.
    وی با اشاره به تنوع تولیدات فرش در این استان افزود: هر فرش که بافته می شود فرهنگ و آداب اقوام در این استان را نشان می دهد.
    استاندار خراسان شمالی به ثبت جهانی فرش دویدوخ شهرستان مرزی راز و جرگلان اشاره کرد و گفت: فرش دو روی ابریشم که در دویدوخ بافته می شود، بسیار هنرمندانه تولید می شود اما این محصول هنوز جایگاه خود را در تولید انبوه و صادرات به دست نیاورده است.
    صالحی اظهار کرد: باید این قابلیت ارزنده معرفی و شناسانده شود.
    وی با تاکید بر اینکه رونق صنعت فرش نیاز به بازارسازی دارد گفت: باید از ظرفیت موجود در مسافران و زائران عبوری از استان برای رونق بازار و بازارسازی صنعت فرش استفاده کنیم.
    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی نیز در این گردهمایی گفت: هنر بافندگی و فرش در این استان جایگاه ویژه ای دارد و اقوام مختلف در جای جای این استان متناسب با فرهنگ خود نسبت به تولید فرش مبادرت دارند.
    محمود دلپسند با تاکید بر حمایت از اقتصاد فرش اظهار کرد: باید زنجیره تولید فرش تا مصرف به درستی تعریف شود و در این باره نیاز است تا راهکاری مناسب در نشست های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
    یحیی نیکدل، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز گفت: این استان توانمندی خوبی در تولید فرش دستباف دارد و اکنون بیش از 22 هزار بافنده در این حرفه مشغول به فعالیت هستند.
    گردهمایی روسای ادارات فرش دستباف سازمان صنعت، معدن و تجارت از استان های کشور به مدت سه روز در بجنورد برگزار می شود.
    اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت