کسب تجربیات‌ بهتر از غرفه‌داری در نمایشگاه

عصر نمایشگاه- آماده شدن برای نمایشگاه شامل یک فرآیند طولانی است که می‌توان با دقت و کمی ریزبینی این فرآیند را برای دفعاتی متمادی، کوتاه‌تر و لذت‌بخش‌تر کرد.

کسب تجربیات‌ بهتر از غرفه‌داری در نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»، انتخاب دکوراسیون، سفارش وسیله‌ها و از همه دردسرسازتر، نصب و سرپا کردن قطعات غرفه، ازجمله مواردی هستند که انرژی، زمان و هزینه‌ بالایی صرف می‌کنند. در ادامه می‌خواهیم 3 نکته‌ی مهمی را بازگو کنیم که به کمک آن‌ها در نمایشگاه‌ بعدی زحمت کمتری را متحمل خواهید شد.

    1.  یک پوستر تبلیغاتی قابل‌حمل که چند خدمه‌ی آموزش‌دیده به‌راحتی بتوانند قبل از نمایشگاه آن را برپا کنند. مزیت پوستر‌های قابل‌حمل جابه‌جایی آسان آن‌ها است. شما می‌توانید یک روز قبل از برگزاری، درزمانی حدود 15 دقیقه، بدون‌ آن‌که زیاد درگیر شوید، به‌راحتی آن‌ها را نصب کنید. در زمان نصب حتماً عرفه دارانی را خواهید دید که به‌زحمت فراوان و صرف زمان زیاد به‌شدت درگیر رسیدگی به کار‌ها و مدیریت اوضاع هستند. در این زمان شما بدون دردسر می‌توانید به کار نصب مشغول شده و خیلی زود از بنر‌های ساده و زیبایی که سفارش‌ داده‌اید لذت ببرید. شما می‌توانید این بنرها را با استفاده از ترفندهایی که قبلاً توضیح دادیم، طوری طراحی کنید که در نمایشگاه‌ها و رویداد‌های زیادی از آن‌ها استفاده کنید. درواقع لزومی ندارد که هر بار ضمن صرف هزینه‌های گزاف، بنرها و پوسترهای جدیدی سفارش بدهید که نصب سختی داشته و درنهایت باعث پر شدن انبارها شوند. پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از این راه مطمئن، راه‌اندازی آسان، دردسر کمتر و تجربه‌ی داشتن بنر تبلیغاتی قابل‌حمل را به کارمندان خود هدیه دهید.

    2.  یک مشتری‌ که باهدفی غیر از بازدید و خرید محصولات وارد غرفه شما شده است، اگر شغلی در ارتباط با ارباب‌رجوع داشته باشید این مورد را به‌خوبی درک خواهید کرد. درواقع هرکسی که افراد زیادی کارت ویزیت وی را در اختیار داشته باشند، دچار این مشکل خواهد شد. به‌محض آن‌که کارت ویزیت به آن‌ها تعارف شود، پس از یک نگاه اجمالی به کارت، سیل سؤالات به سویتان سرازیر خواهد شد؛ شما با یک لبخند ملیح به سؤالات پاسخ می‌دهید اما متأسفانه هیچ پایانی برای این روند وجود ندارد. پس از گذشت مدتی توجه اطرافیان جلب شده و شرایط کمی وخیم می‌شود؛ چراکه در این زمان مکالمه‌های ردوبدل شده چندان مناسب نیستند.

    در این شرایط، اوضاع را چطور مدیریت کنیم؟ مشتری‌های این‌چنینی همیشه نشانه‌هایی همچون زنگ‌های اعلان با خودشان دارند که از این طریق، قابل‌شناسایی‌اند. بعد از گذشت 3 تا 5 ثانیه، افراد حاضر به مکالمه‌ی شما توجه می‌کنند و پس‌ازآن که اطلاعات موردنیازشان را کسب کردند از غرفه بیرون می‌روند. به‌احتمال‌زیاد این افراد بعداً موضوع را از دید خودشان بازگو خواهند کرد که این برای محبوبیت شرکت شما اصلاً خوب نیست؛ بنابراین سعی کنید غرفه‌ خود را با مشتری‌های خوب و به‌یادماندنی، تزیین کنید؛ و به خاطر داشته باشید که همیشه روشن و مختصر صحبت کنید و مراقب زنگ‌هایی که به صدا درمی‌آیند باشید.

    3.  کارکنان غرفه‌ نمایشگاهی شما می‌توانند باعث موفقیت یا شکست شما بشوند. با گماردن یک فرد متخصص و مطلع برای چک کردن غرفه‌های دیگر نمایشگاه، می‌توانید اطلاعات خوبی کسب کنید؛ ازجمله چند توصیه یا نکته که می‌توانند بسیار حیاتی باشند. برای مثال آیا در یک شرایط خاص، انجام فلان کار، مناسب است؟ مناسب نیست؟ یا بهترین انتخاب موجود است؟ همچنین به یاد داشته باشید، افرادی وجود دارند که از حضور در نمایشگاه به‌عنوان غرفه دار راضی نیستند، در این شرایط، این افراد چشم‌اندازی کوچک و محدود از غرفه و درنهایت شرکت شما به نمایش خواهند گذاشت.
    هیچ‌گاه تظاهر نکنید. این کار باعث نشان دادن انگیزه‌ی بیشتر نخواهد ‌شد. غرفه داران زیادی هستند که در نمایشگاه پشت میزشان می‌نشینند، با موبایلشان بازی می‌کنند یا چیزی می‌نوشند و در کل اصلاً هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهند. آن‌ها به بازدیدکننده‌ها اجازه می‌دهند به راه خود ادامه داده و به داخل غرفه نیایند. آیا می‌دانستید 86 درصد از بازدیدکنندگان، برخورد، عملکرد و اقدامات غرفه داران را به نام همان شرکت، به خاطر می‌سپارند؟ بااین‌حال آیا هنوز از نقش پررنگ کارکنان غرفه برای موفقیت یا شکست شرکت خود، مطمئن نشده‌اید؟

    به خاطر بسپارید:
    - مهم نیست که در فضای غرفه‌تان از بنر تبلیغاتی ایستاده استفاده می‌کنید یا دستگاه‌های مدرنی که وابسته به فنّاوری هستند؛ همیشه زمان و فضای کافی برای نشان دادن نمونه‌ای از محصولات به بازدیدکنندگان نمایشگاه فراهم کنید.
    ‫-‬ بر روی تجارت و مکالمه‌ی در حال وقوع تمرکز کنید؛ روشن و مختصر صحبت کنید و غرفه خود را با استفاده از بازدیدکنندگان تزیین کنید.
    ‫-‬ استخدام و آموزش کارکنان غرفه را جدی بگیرید. این افراد رابطه‌ی مستقیمی با موفقیت و شکست شما در رویداد نمایشگاه دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت