مدیریت زمان: پیشرو بودن در بازی

عصر نمایشگاه- این‌که بدانید کی و کجا باید تلاش‌های خود را هدایت کنید تا به موفقیتتان کمک کند، اولین کاری است که لازم است در آن خبره شوید. چراکه داشتن مهارت مدیریت زمان این توانایی را به شما می‌دهد که بدون از دست دادن کنترل اوضاع، بتوانید حجم بالایی از کارها را مدیریت کنید.

مدیریت زمان: پیشرو بودن در بازی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»، مدیریت زمان در بعضی از مواقع به «مدیریت شخصی» یا «کارکرد مستقل» مربوط می‌شود. این مورد خصوصاً برای مسئولیت‌های نمایشگاهی، بسیار اهمیت دارد. به‌احتمال‌زیاد لازم است درآن‌واحد شما چندین کار را مدیریت کنید و با توجه به شرایط، برای موفقیت به‌خوبی آن‌ها را باهم هماهنگ کنید.
    نیاز دارید که هم‌زمان روی چند کار مختلف تمرکز کنید و می‌بایست که توانایی انطباق کارها را، با همدیگر داشته باشید. برای مدیریت زمان مؤثر لازم است که توانایی قضاوت و اولویت‌‌بندی کارهای مهم و مهم‌تر را داشته باشید. در ادامه به نکته‌هایی از مدیریت زمان اشاره می‌کنیم که می‌تواند به شما کمک کند تا گزینه انتخابی کارفرمایان برای استخدام - خصوصاً استخدام در کارهای پاره‌وقت نمایشگاهی - باشید.

    نمونه‌هایی برای مدیریت زمان
    برای مثال هیچ‌کس از شما انتظار ندارد که یک برنامه‌ی کاربردی را در طول اولین 12 ساعت انتشارش، دریافت کنید؛ در این شرایط به نظر می‌رسد که احتمالاً شما برای منعکس شدن بازخورد استفاده‌کنندگان و سازمان‌دهی برنامه کاربردی، نمی‌توانید صبر کنید. از سوی دیگر، دریافت آن در یک ساعت قبل از مهلت گذاشته‌شده، نوعی جانب‌داری محسوب می‌شود.
    به‌طور مشابه، اگر شما به یک مصاحبه یا ارزیابی دعوت شدید، بهتر است به‌موقع حاضر شوید؛ اما اگر برنامه‌ی کاربردی را کمی دیرتر دریافت کنید، اتفاق خیلی خاصی نمی‌افتد.
    شاید یکی از معمول‌ترین کارها برای کارفرمایان جهت آزمایش مهارت مدیریت زمان، انجام تمرینات in-tray باشد. آزمون‌های زیادی برای سنجش زمان عکس‌العمل وجود دارند بااین‌حال، کنترل ذهن زیر فشار است که توانایی، محسوب می‌شود. این موضوع مهم است که شروع به تجربه کسب کردن کنید تا متوجه شوید که دقیقاً چه‌کاری را و در چه زمانی باید انجام بدهید. با کنار هم قرار دادن لیستی از اولویت‌ها، قادر خواهید بود که تشخیص دهید حتی اگر یک سری از کارها انجام نشدند، همچنان در جایگاه اثرگذاری قرار دارید.
    همچنین کارهای دیگری وجود دارند که مهارت‌های مدیریت زمان شما که شامل ارائه‌ و تمرینات تیمی هستند را محک می‌زنند. در تمرینات تیمی ممکن است یک زمان‌سنج گماشته شود، اما در این شرایط اگر برنده شوید هیچ جایزه‌ای به شما تعلق نمی‌گیرد. همچنین آزمون‌های روان‌سنجی شاید بتوانند مهارت مدیریت زمان را آنالیز کرده و شما را مجبور به پاسخ دادن به سؤالات یا چک کردن پاسخ‌ها بکنند.

    چطور در برنامه‌‌ی کاری‌ام آن‌ها را انجام بدهم؟
    این‌طور بگویید: «من در یک‌زمان پروژه‌های مختلف زیادی را مدیریت می‌کنم. من روی بازه‌های زمانی مختلفی کار می‌کنم،‌ بنابراین مجبور هستم تا زمان و منابع موجود را به طریقی تقسیم کنم. من توانایی سر موقع به انجام رساندن تمام پروژه‌هایم را دارم.»
    این‌طور نگویید: «فشار ناشی از ادامه دادن و زندگی اجتماعی در سرکار و خانه باعث می‌شود که مهارت‌های مدیریت زمان خود را تقویت کنم. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد در مورد سختی‌هایی که کشیده‌ام چیزی بشنود،‌ به‌ویژه اگر برنامه آن‌ها فشرده‌تر باشد. آن‌ها می‌خواهند بدانند که چطور از کسب‌وکارتان محافظت می‌کنید.»

    چطور مهارت‌های مدیریت زمان خود را تقویت کنیم
    خبر خوب این است که دریافت مدارک کارشناسی، تنها قسمت کوچکی از مدیریت زمان هستند؛ این موضوع به‌خصوص در دوران امتحانات بیشتر خودنمایی می‌کند. به همین دلیل است که باید بدانید چه چیزهایی به توجه بیشتر نیاز دارند. واقعیت این است که نمرات دانشگاه تنها به‌عنوان مدرکی تلقی می‌شوند که می‌بایست به‌اندازه کافی خوب باشند.
    تعهد داشتن به یک کار پاره‌وقت یا داشتن فعالیت‌های فوق‌برنامه برای تقویت مدیریت زمان مفید هستند؛ و این را بدانید که این مهارت تنها باتجربه‌ی کاری زیاد یا کارآموزی، پیشرفت خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت