رییس سازمان سینمایی در حاشیه افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز :

حمایت و انجام برنامه های فرهنگی مشترک با کشورها اولویت دولت است

عصر نمایشگاه- محمد مهدی حیدریان گفت: حمایت از برنامه فرهنگی تولیدی مشترک فرامنطقه ای با کشورهای همسایه در اولویت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

حمایت و انجام برنامه های فرهنگی مشترک با کشورها اولویت دولت است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایرنا ، رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی بصری روز سه شنبه در حاشیه افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز افزود: امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه ویژه ای به انجام کار مشترک با کشورهای همجوار و متعلق به حوزه فرهنگی مشترک دارد و اولویت ما حمایت از این نوع کارها است.

    وی یادآوری کرد: آذربایجان شرقی به ویژه تبریز توان فرهنگی لازم را دارد که با حفظ ابعاد وجودی و شخصیتی فرهنگ خود بتواند این کشورها را نیز تغذیه کند.

    معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تمرکززدایی را سیاست قطعی دولت اعلام کرد و گفت: در این راستا نه تنها معتقدیم که به طور عادلانه محصولات فرهنگی در اختیار تمام مردم سراسر کشور قرار گیرد، بلکه در کنار آن تلاش می شود شرایط و فرصت های عادلانه برای تولید محصولات فرهنگی در سراسر کشور ایجاد شود.

    حیدریان با اشاره به حمایت های این وزارتخانه از حوزه فرهنگ در استان ها ادامه داد: آمادگی داریم به میزانی که استان در بودجه های استانی در تامین هزینه ها و حمایت از بخش تولید فرهنگ مشارکت کند، ما نیز به همان میزان برای تقویت بنیه فرهنگی استان بودجه هایی را از مرکز به این امر اختصاص دهیم.

    وی با بیان اینکه هم اکنون در حال گذر از دوره ای هستیم که حاصل تغییر در تکنولوژی است، گفت: اقتضای این دوره این است که اگر ما از کتاب غافل شویم به یک مصرف کننده حوزه فرهنگ تبدیل خواهیم شد.
    معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژگی این دوره را تسلط فضای مجازی و سایبری بر دنیا اعلام و اظهار کرد: در این فضا هر چقدر خوراک داشته باشیم به دلیل مخاطبان زیاد، ملیت های مختلف و بدون مرز بودن قدرت انتقال محتوای آن می توانیم آن را به مصرف برسانیم.

    حیدریان، سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را حمایت از ناشران و مولفان برای تولید ارزانتر کتاب اعلام کرد و افزود: این کار با حمایت از هزینه هایی که صرف کاغذ و بقیه مایحتاج مصرفی کتاب می شود، در حال انجام است.

    وی یادآوری کرد: امسال حدود ٨٥ هزار کتاب در سطح کشور چاپ و انتشار یافت که این تعداد نسبت به سال گذشته با حدود ٥٥ تا ٦۰ هزار جلد حکایت از سیر رشد و مثبت تولید و انتشار کتاب است.
    حیدریان ادامه داد: برپایی نمایشگاه های کتاب فرصت خرید را برای مردم فراهم و اشتیاق را در انتشاراتی ها ایجاد می کند و با ادامه این روند سال به سال کتاب هایی با عناوین متعدد و تیراژ بالا چاپ می شود.

    پانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از امروز تا هفتم آبان در محل نمایشگاه های بین المللی تبریز برای بازدید عموم دایر است.

    نهمین نمایشگاه مطبوعات استان نیز همزمان با این نمایشگاه با شرکت رسانه های گروهی، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و مطبوعات استان در ٦٥ غرفه دایر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت