نمایشگاه تراکنش ایران (۵۵)

مدیرعامل کارت اعتباری ایران کیش: ۸ سال دیگر ۷۵درصد کل پرداخت‌ها غیر حضوری می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرعامل کارت اعتباری ایران کیش: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۷۵ درصد از کل پرداخت‌ها به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

مدیرعامل کارت اعتباری ایران کیش: ۸ سال دیگر ۷۵درصد کل پرداخت‌ها غیر حضوری می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فابا، صادق فرامرزی، مدیرعامل شرکت کارت اعتباری ایران کیش دیروز در سمینار کارزار پرداخت موبایلی در ایران که در حاشیه نمایشگاه تراکنش برگزار شد، ضمن توضیح تاریخچه پرداخت‌های موبایلی در ایران، در مورد مدل‌های پرداخت موبایلی توضیح داد و گفت: در حال حاضر شیوه‌های پرداخت متفاوت موبایلی وجود دارد که برای تمامی ‌افراد در دسترس است و پرداخت‌های تراکنشی بر پایه SMS، صورتحساب مستقیم اپراتور موبایل، پرداخت‌های تحت وب مویایلی WPA، پرداخت‌های بر مبنای QR Code، پرداخت‌های NFC و پرداخت‌های موبایلی بر پایه خدمات صوتی از جمله همه این موارد است.

    فرامرزی پرداخت با پیامک را رایج‌ترین نوع پرداخت دانست و گفت: این نوع پرداخت دسترسی آسان و راحتی دارد. در پرداخت‌های NFC نیز دسترسی خوبی وجود دارد؛ اما ضعف این نوع پرداخت در این است که در گوشی‌های موبایل، آیفون را پشتیبانی نمی‌کند.

    او در مورد فواید پرداخت‌های موبایلی بر پایه خدمات صوتی نیز گفت: پرداخت‌های موبایلی بر پایه خدمات امواج صوتی امنیت و کارایی بسیار خوبی دارد؛ اما وجود صداهای دیگر و نویز گاهی باعث عدم شناسایی صدا می‌شود که نتیجه‌اش کارامد نبودن این نوع پرداخت در مواقع حساس است.

    مدیرعامل شرکت ایران کیش بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در سال 2025 بیش از 75 در صد پرداخت‌ها در سراسر جهان غیرحضوری صورت خواهد گرفت. در حال حاضر نیز 75 میلیارد دلار در معاملات تجاری و اقتصادی از طریق پرداخت‌های غیر نقدی صورت می‌گیرد که تحولی بزرگ در این عرصه محسوب می‌شود.

    فرامرزی تاکید کرد: در قاره اروپا و کشور ایالات متحده آمریکا پراخت‌های الکترونیکی و موبایلی بیش از سایر مناطق جهان رواج دارد. در سال 2013 تنها سه درصد پرداخت‌ها غیرحضوری بوده و تا سال 2019 پیش بینی می‌شود این آمار به 45 صد افزایش پیدا کند و در سال 2020 تا مرز 75 درصد خواهد رسید.

    او بیان کرد: هم اکنون 450 میلیون کاربر موبایل وجود دارد که نگرانی‌هایی در مورد پرداخت موبایلی دارند. از جمله این نگرانی‌ها هک شدن و از دست دادن گوشی است. اما در مقابل شرایطی وجود دارد که پذیرش پرداخت موبایلی را در میان مردم افزایش داده‌است. سودمندی و سازگاری پذیرش از جمله این موارد است.

    فرامرزی گفت: استارباکس‌‌ یکی از موفق‌ترین شیوه‌های رایج پرداخت موبایلی را داراست. در استارباکس به شیوه‌ای هوشمندانه از مشتری‌ها شماره موبایل گرفته می‌شود و در زمان‌های مشخص با پیام دادن فرد را ترغیب به خرید می‌کند. در شیوه پرداخت با کارت مشخص می‌شود که فرد استفاده کننده چه کسی است اما در پرداخت موبایلی اینکه در کجا هستید اهمیت پیدا می‌کند. پرداخت‌های موبایلی می‌تواند دنیایی بدون مرز را برای افراد ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت