هوش هیجانی، هر آنچه برای کار گروهی و ارتباط با دیگران لازم است

عصر نمایشگاه- معمولاً مدیران به دنبال کارمندانی با هوش هیجانی خوب هستند زیرا به آنها کمک می کنند تا از راه‌های مختلفی با همکاران ارتباط برقرار کنند. افراد با هوش هیجانی بالا بهتر می‌توانند در رویدادهای نمایشگاهی مفید و تأثیرگذار باشند و به همین دلیل استفاده از این کارمندان در این موقعیت‌ها بهتر و کارآمدتر است.

هوش هیجانی، هر آنچه برای کار گروهی و ارتباط با دیگران لازم است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، هوش هیجانی و همدلی برای افرادی که با مشتری ارتباط مستقیم دارند، بسیار لازم و ضروری است. این موضوع به‌خصوص برای افرادی که شغل های تیمی دارند و می بایست اعضا یکدیگر را پوشش دهند، درست تر است.  درواقع هوش هیجانی همه‌چیز در مورد این امکان است که چه چیزی در سر دیگران می گذرد؛ البته بدون آن‌که گروه مجبور باشد چیزی را برای کسی توضیح دهد؛ این مهارت شمارا قادر می سازد تا واکنش دیگران را حدس بزنید و روابط سازنده تری را با اطرافیان بسازید.

    این مهارت با سایر مهارت های ارتباطی ارتباط نزدیکی دارد؛ و به همین دلیل است که برای کار گروهی و رهبری گروه اهمیت بالایی دارد.  نمونه هایی از هوش هیجانی این صفت در مصاحبه ها و ارزیابی مراحل مرکز، مورد آزمایش زیادی قرارگرفته است. به‌جای پرسیدن برای کسب شواهد، آنان به عکس العمل و نگرش شما به موقعیت های گوناگون توجه می کنند.

    همدلی و هوش هیجانی همه‌چیز در مورد حساس بودن شما و انسانی شاد بودن است.  تمرین‌هایی که مورداستفاده قرار میگیرند: تمرینات In-tray و تمرینات رهبری آزمون‌های روان سنجی برای قضاوت موقعیت ورزش های گروهی چگونه هوش هیجانی خود را گسترش دهیم؟ بهترین راه برای به دست آوردن هوش هیجانی این است که نقشی را بپذیرید که با افراد مختلف بسیاری در تعامل باشید.

    در این زمینه، نقش های داوطلبانه ی بسیاری هستند، به‌ویژه آنهایی که به‌صورت مستمر با افراد معلول یا آسیب پذیر ارتباط برقرار می کنند. شما می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت برای تقویت این مهارت ها وقت بگذارید. زمانی که به دلیل شرایط کارتان ارتباط بیشتری با دیگران داشته باشید، احتمال این موضوع شدت بیشتری میگیرد.

    همچنین بسیاری از شکایاتی که به آنها رسیدگی میشوند، دقیقاً مربوط به همین مهارت میشود.  درواقع در هر مورد احساسی، هوش هیجانی به کارمی آید و این مهارت، تفاوت کارکرد جامعهی موفق با شکستخورده را رقم می‌زند.  

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت