مراقبت از مشتری، کسب مهارت های سخت برای کسب وکار

عصر نمایشگاه- رضایت مشتری برای موفقیت یک کسب وکار در رویدادهای نمایشگاهی بسیار مهم و حیاتی است؛ بنابراین کارمندان نیاز دارند که مراقب مشتری ها و سرویس گیرنده ها باشند تا نظر مثبت مدیران را به خودشان جلب کنند.

مراقبت از مشتری، کسب مهارت های سخت برای کسب وکار
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، شاید گمان کنید که مهارت های فروش و مذاکرات در مورد کسب یا صرفه جویی بیشتر در پول است؛ درحالی‌که این کار امکان‌پذیر نیست مگر آن‌که کارمندان مراقب مشتری ها باشند. این روزها همه‌چیز در کمک کردن به مشتری برای گرفتن تصمیم درست، خلاصه می شود؛ همچنین در کنار تقاضای بیشتر، باید مطمئن شویم که آنها احساس خوبی نسبت به شرکت دارند.

    این مهارت ها برای هر فرد در هر موقعیتی که با مشتری سروکار داشته باشد، لازم است؛ هرچند برای نقش های کمتر آشکار هم به همین اندازه مهم است.  چه چیزهایی در این میان دخیل هستند: ارتباطات آگاهی تجاری سازمان  نمونه هایی از مراقبت از مشتری این مهارت نیز یکی از مهارت هایی است که بسیار شبیه به تمرین های عملی است.

    در مرکز ارزیابی، یکی از آزمایشهایی که در زمان کار با گروه موردبررسی قرار می گیرد، همین مراقبت از مشتری است. برای مثال ممکن است از شما خواسته شود تا یک مشکل نظری را با کمک یک مشتری حل کنید. به یاد داشته باشید که مهارت های مراقبت از مشتری، نه در یک چالش کوتاه، بلکه باید در درازمدت عملی بشود. به‌طور متناوب ممکن است به این کار نیاز داشته باشید. لازم است بدانید که چرا مشتریها باید از اجناس شما خرید کنند. همچنین لازم است بدانید که اگر یک مشتری شکایتی داشت یا خواست جنسش را مرجوع کند، بهتر است واکنش شما چگونه باشد. 

    چگونه مهارت های مراقبت از مشتری را در برنامه کاری ام قرار بدهم؟ این‌طور بگویید: «من با مشتری‌ای که نمیتواند از میان دو جنس یکی را انتخاب کند، مدارا می کنم. من به آنها کمک میک نم تا یکی از اجناسی را که برای مشتری‌ها بهتر است، به آنها بفروشم.» در اینجا شما مهارت های مراقبت از مشتری را به‌خوبی فراگرفته اید. این‌طور نگویید: «من با مشتری هایی که به‌قصد مزاحمت آمده اند، مدارا میکنم و تلاش میکنم جنسی که قیمت بیشتری دارد را به آنها بفروشم؛ بااین‌وجود شاید آنها دیگر هیچ‌وقت برنگردند که این موضوع اصلاً اهمیتی ندارد.»

    البته کارفرمایان همواره مراقب شما هستند؛ حتی اگر یکی از مشتریها را هم از دست بدهید.  چگونه مهارتهای مراقبت از مشتری را تقویت کنیم؟ یک‌راه خوب برای پیشرفت در مراقبت از مشتری این است که مسئولیت یکی از کارهای نیمه وقت یا کار تابستانی دریکی از مراکز تماس های خدمات مشترکین، بر عهده بگیرید. این کار باعث ایجاد یک دید کلی از مسائل مختلف و سطح های گوناگون سرخوردگی و دلخوری را ببینید. درواقع هر شغلی که به‌طور منظم با دنیای بیرون در ارتباط باشد، به مهارتهای مراقبت از مشتری نیاز دارد. 

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت