نمایشگاه تراکنش ایران (۶۳)

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت: قوانین بالادستی از موانع توسعه پرداخت همراه است

عصر نمایشگاه- به گفته مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت، قوانین بالادستی بانک مرکزی و مقررات اپراتوری اینترنت از جمله مهم‌ترین چالش‌های پرداخت همراه در ایران است.

مدیرعامل شرکت به پرداخت ملت: قوانین بالادستی از موانع توسعه پرداخت همراه است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از فابا، محمدعلی ترابیان، مدیرعامل به پرداخت ملت دیروز در سمینار کارزار پرداخت موبایلی در ایران با بیان اینکه تعداد کاربران شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر 5/2 میلیارد نفر است  و پیش بینی می‌شود در سال 2021 به حدود 3 میلیارد برسد، گفت: تعداد کاربران فعال موبایل 5 میلیارد نفر است که مشتریان بالقوه محسوب می‌شوند.

    او در مورد مراحل مسیر تکامل و انواع بانکداری و پرداخت گفت: سیستم بانکداری در سیر تحول مراحل مختلفی را طی کرده است. بانکداری سنتی و پرداخت سنتی، پس از آن بانکداری الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی و آخرین مرحله تا زمان حال  بانکداری دیجیتال مراحل طی شده است.
    ترابیان در مورد مرحله بانکداری و پرداخت سنتی گفت: این مرحله در بانکداری نمادها و نشانه‌های مخصوص به خود را دارد. وجود شعبه که باید مشتری به صورت فیزیکی حضور پیدا می‌کرد از جمله ویژگی‌های این دوره است. در این نوع بانکداری هزینه سرویس دادن به مشتری‌ها به شدت بالا بود.

    مدیر عامل شرکت به‌پرداخت ملت در مورد مرحله دوم بانکداری توضیح داد: بانکداری الکترونیکی در زمانی ترویج پیدا کرد که صنعت ساخت سخت افزار تحول بزرگی پیدا کرد و صنعت نرم‌افزار نیز به همان ترتیب تغییر پیدا کرد و در ادامه صنعت بانکداری نیز متحول شد.

    ترابیان گفت: شروع بانکداری الکترونیکی در ایران در سال 1352 شمسی بود که سامانه‌های تمرکز اینترنتی نیز به این موضوع بسیار کمک کرد.
    او ادامه داد: از شاخص‌های این دوره شعبه‌های الکترونیکی، دستگاه‌های خودپرداز، بانکداری و پرداخت اینترنتی و پایانه‌های فروشگاهی بوده است.

    ترابیان در مورد نشانه‌های مرحله سوم بانکداری توضیح داد: اولین نشانه‌های این دوره دستگاه موبایل بود و در ادامه شبکه‌های مجازی پول و ارزهای مجازی و دیجیتال، رایانش ابری، اینترنت چیزها و فین‌تک‌ها  که در چند سال اخیر در ایران گسترش پیدا کرده است، به‌وجود آمد.

    او علل ظهور و تولد بانکداری دیجیتالی را در روند صعودی هزینه جذب مشتری نسبت به خدمات بانکداری، تغییر استراتژی کانال‌های بازاریابی، بالا بودن هزینه توزیع خدمات و محصولات، ظهور کالای دیجیتال، تغییر نسل رفتار و فرهنگ مشتریان دانست.

    او در مورد چالش‌ها مهم در همراه پرداخت در ایران گفت:  قوانین بالادستی رگولاتوری و بانک مرکزی، مقررات  اپرراتوری اینترنت از جمله این چالش‌ها است. همچنین باید در این عرصه حقوق مصرف کنندگان باید به شدت رعایت شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت