نمایشگاه تراکنش ایران (۶۷)

دبیر شورای تجاری سازی و توسعه صادرات فناوری‌های نوین : بالا‌ترین ضریب شکست برای شرکت‌های «های‌تک» است

عصر نمایشگاه- دبیر شورای عالی تجاری سازی و توسعه صادرات فناوری‌های نوین مرکز همکاری های فناوری ریاست جمهوری، در نشستی تحت عنوان «زمینه‌های فناوری و کار‌آفرینی در حوزه فین‌تک» گفت: بالاترین ضریب شکست در کار‌آفرینی در شرکت‌های «های‌تک» است. در شرکت‌های «های‌تک» از بین ۵۰ تا ۷۰ ایده، یک ایده به ثمر می‌رسد.

دبیر شورای تجاری سازی و توسعه صادرات فناوری‌های نوین : بالا‌ترین ضریب شکست برای شرکت‌های «های‌تک» است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از فابا ، تراکنش ایران محمد‌رضا نظری با بیان اینکه بالاترین ضریب شکست در کار‌آفرینی در شرکت‌های «های‌تک» اتفاق می‌افتد گفت: از 5 ایده در کار‌آفرینی یک ایده به ثمر می‌رسد. در حوزه کار‌آفرینی فناورانه از هر 20 ایده یک ایده به ثمر می‌رسد و در شرکت‌های «های‌تک» از بین 50 تا 70 ایده، یک ایده به ثمر می‌رسد.
    وی ادامه داد: حوزه فین تک بسیار جذاب و پر ریسک است. در حوزه فین‌تک باید ابتدا زنجیره ارزش و حوزه عمل شناخته شود. باید پرخورد فعال با توسعه فناوری داشته باشیم.

    نظری با بیان تجارت جهانی در حوزه فین‌تک گفت: بیشتر از 40 درصد از سرمایه‌گذاری در حوزه فین‌تک در آمریکا است. در مرتبه‌های بعدی کشور‌‌های هند و چین هستند که در این حوزه سرمایه‌گذاری خوبی دارند. البته گفتنی است که امروزه جفرافیای کسب و کار، حدود خاصی ندارد و افراد در کشور‌های مختلف همکاری‌های مختلف دارند. ارزش افزوده تعیین کننده مالکیت فناوری است. هنر کسانی که در حوزه کار‌آفرینی حضور دارند این است که وابستگی به جغرافیا ندارد.

    دبیر شورای عالی تجاری سازی گفت: مرزهای جفرافیایی ریسک‌های محیطی را افزایش می‌دهند. ریسک‌هایی مانند تاسیس شرکت یا اخذ حمایت یا ریسک به کار گرفتن نیروی نخبه. این ریسک‌ها میزان موفقیت شرکت را تعیین کنند.
    نظری گفت: مهم‌ترین مسئه در درسترس گذاشتن صنعت مالی برای کاستن از مقاومت کسانی است که فکر می‌کنند رشد فین‌تک‌ها افول بانکداری را رقم می‌زند. این تغییر فرهنگ کمک می‌کند تا این تصور از بین برود که فین‌تک‌ها دیگر تکنولوژی‌ها را از بین می‌برند.
    وی ادامه داد: بزرگ‌ترین ریسک فن‌آفرینی، مقاومت فرهنگی سازمان‌های پذیرنده فناوری است.  ریسک بعدی مقاومت سرمایه‌گذاری یا تکنولوژیک است. چرا که از مسخره شدن می‌ترسیم.

    دبیر شورای عالی تجاری سازی گفت: در دنیا 3 درصد از کار‌آفرین‌های موفق رویکرد جایگزینی دارند. اگر فین‌تک‌ها با رویکرد جنبی وارد بازار شوند، مقاومت‌ها را راحت‌تر از بین می‌برند. 18 درصد از فن‌آفرینی‌های موفق در حوزه فین‌تک کسانی هستند که با رویکرد خلق و اضافه کردن وارد شده‌اند نه جایگزینی.

    نظری در پایان افزود: رویکرد پیشنهادی ما در حوزه کار‌آفرینی، رویکرد بهبود است. به این معنی که زمانی که وارد سازمانی می‌شوید به دنبال جایگزینی نباشید بلکه جنب فعالیت‌های موجود قرار بگیرید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت