چگونه رهبری تیمی را در جهت بهبود عملکردها به کار گیریم؟

عصر نمایشگاه- رهبری و مدیریت گروه یعنی قادر باشیم که به نحوی هدایت افراد را بر عهده بگیریم که گروه، بهترین عملکرد را داشته باشد. از جهات بسیار زیادی، رهبری تیم بسیار شبیه به مدیریت کار گروهی است؛ البته با پذیرش مسئولیت تیم و حفظ نفوذ در تک تک افراد گروه.

چگونه رهبری تیمی را در جهت بهبود عملکردها به کار گیریم؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، در رویدادهای نمایشگاهی توان رهبری تیمی اهمیت فراوانی دارد و بهتر است به دنبال تقویت این مهارت در خودمان باشیم.

    بسته به کسی که با او صحبت می کنید، تفاوت هایی ظریفی میان رهبری و مدیریت تیم وجود دارد. درحالیکه مدیریت تیم بیشتر مربوط به بیرون کشیدن بهترین عملکرد تیم است و رهبری در جهت گرفتن تصمیم هایی است که روی تلاش و توانایی گروه تأثیر می گذارد و منجر به افزایش انگیزه افراد می شود. زمانی که شما در حال نوشتن یک پاسخ به آگهی هستید، فکر کنید که دقیقاً برای چه کسی می نویسید.

    زمانی که از اولین تجربه ی کارمندی خود فارغ می شوید، به احتمال زیاد چیزهایی از جنس رهبری آموخته اید؛ بااین حال به احتمال زیاد کارفرمایان بر روی رهبری بالقوه تمرکز خواهند داشت. همچنین فرصت های شغلی گوناگون، ممکن است منجر به قبول مسئولیت های حساس تری شود.

    مهارت هایی که اینجا درگیرشان هستیم:
    نمایندگی و قبول وکالت
    مدیریت استعدادها
    هوش احساسی

    نمونه های از مهارت رهبری تیم:
    لازم است ثابت کنید که مهارت رهبری را دارا هستید و این ممکن است کمی پیچیده باشد. به طور ساده تر، مسئولیت گروهی از مردم را بر عهده داشتن کافی نیست بلکه شما به شواهدی نیاز دارید که حضورتان را اثبات کند.
    بااینحال باید مطمئن شوید که به سؤالات با توجه به صلاح دید گروه پاسخ می دهید؛ چراکه این موضوع مهم است. به منظور صلاحدید کار گروهی باید «تشویق» و «حمایت» را زیاد استفاده کنید؛ بااینحال برای اینکه شایسته ی رهبری باشید، لازم است از «کارگردانی» و «نمایندگی» بهره بیشتری ببرید.

    چگونه در برنامه ی کاری خود آنها را انجام بدهم؟
    اینطور بگویید: «من مسئولیت تیمی را بر عهده دارم که با اهداف خاصی تنظیم شده است. با گماردن نقش هایی خاص به برخی از اعضای تیم و اجازه دادن به آنها که با کل انرژی جلو بروند، ما قادر خواهیم بود که با موفقیت به اهداف تعیین شده دست پیدا کنیم.» این را بدانید که نقش شما در گروه بسیار مهم است.

    اینطور نگویید: «قبلاً مناسبت خاصی بود و تیم من هدف سختی برای دستیابی داشت. با مجبور کردن اعضای تیم به اضافه کاری، توانستیم به اهداف دست پیدا کنیم. برخی مسائل روی نظم خاصی پیش میروند اما من توانستم آنها را ریشه یابی کنم و با سؤالات شخصی، به آتش بکشم.» اگر کارفرمایتان شمارا به جای دیگری منتقل کرد، این را بدانید که حتماً در آن سیستم مفیدتر و مؤثرتر خواهید بود؛ پس نیازی به قلدری، بی کفایتی یا از میان بردن انگیزه ی بقیه نیست.

    چگونه مهارت های رهبری خود را تقویت کنیم
    اگر شما رهبر یک گروه ارکستر یا کاپیتان یک تیم ورزشی بوده باشید، به احتمال زیاد اطلاعاتی از رهبری خواهید داشت. درحالیکه این موقعیت ها با مهارت رهبری چندان قابل قیاس نیستند، اما همچنان تمرینی برای بهبود توانایی رهبری خواهند بود.

    موقعیت های شغلی همچون رهبر تیم بودن، بهعنوان کار نیمه وقت یا کار داوطلبانه تمرین هایی بسیار مناسب هستند. همچنین کار داوطلبانه یا مربی بودن برای کودکان، راه خوبی برای تمرین و قبول مسئولیت های گروهی است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت