ششمین نمایشگاه بین‌المللی iMat آغاز به کار کرد

عصر نمایشگاه- افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی مهندسی متالورژی و مواد (iMat ۲۰۱۷)، صبح امروز با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد. شرکت مس در این نمایشگاه به ارائه دستاوردهای متالورژیکی خود می‌پردازد.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی iMat آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از عصرمس، iMat 2017 صبح امروز، شنبه ششم آبان‌ماه، در هتل المپیک تهران آغاز به‌کار کرد. در مراسم افتتاحیه این کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی، «مهدی کرباسیان»، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو گفت: «توسعه‌نیافتگی که در برخی بخش‌های کشور شاهد آن هستیم، اتفاق خوبی نیست و ما باید تلاش کنیم با تحقق رشد 8درصدی بر این توسعه‌نیافتگی فائق بیاییم. این مهم تنها از رهگذر دانش و فناوری و با کمک دانشگاه امکان‌پذیر است.»

    او ادامه داد: «ما در کشوری زندگی می‌کنیم که خداوند از نظر نفت، گاز و ذخائر معدنی موجود در آن به ما عنایت داشته است؛ منتهی هنوز نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌های کشور با فناوری‌های روز استفاده کنیم. برای مثال، در حوزه اکتشاف هنوز ناشناخته‌های بسیاری داریم.»

    رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو افزود: «هم‌اکنون، در کشورهایی از دنیا که ذخائر معدنی‌شان به اتمام رسیده است، به سمت اکتشاف مواد معدنی در کف اقیانوس‌ها روآورده‌اند؛ اما ما در کشورمان ذخائر معدنی فراوانی داریم؛ چراکه ما تنها از معادن روبازمان بهره‌برداری کرده‌ایم، درصورتی‌که معادن عمیق ما ظرفیت قابل‌توجهی برای کاوش و بهره‌برداری هستند.»
    کرباسیان گفت در سال‌های گذشته با افزایش فعالیت‌های اکتشافی نزدیک به 400 محدوده معدنی امیدبخش در کشور یافت شده است. او تاکید کرد: «استفاده از ذخائر معدنی بکر ما در گرو توجه به فناوری‌های روز دنیا در این زمینه است. امیدواریم نمایشگاه‌ها و کنفرانس‌های علمی کشور بتوانند در راستای گسترش تحقیقات و پژوهش و همچنین استفاده از فناوری‌های روز دنیا کمک کنند.»

    در ادامه این رویداد، نمایشگاه بین‌المللی مواد و متالورژی افتتاح شد و رئیس هیأت‌عامل ایمیدرو از غرفه شرکت ملی صنایع مس ایران در این نمایشگاه بازدید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت