۳ بازارچه صنایع دستی نوروزی در مهاباد دایر شد

عصر نمایشگاه- با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی سه بازارچه آثار صنایع دستی نوروزی در مهاباد دایر شد.

۳ بازارچه صنایع دستی نوروزی در مهاباد دایر شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از مهر، در مراسم افتتاح این بازارچه‌ها که شامل دو بازارچه دائمی صنایع دستی در حمام تاریخی میرزا رسول و هتل تارا و یک بازارچه فصلی در محل نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری وحدت شهرستان مهاباد، هنرمندان برجسته به طور زنده اقدام به برپایی کارگاه تولید زنده آثار خود کردند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی عصر چهارشنبه در آیین آغاز به کار این بازارچه‌های صنایع دستی با تقدیر از تشکیل نمایشگاه‌های دائمی صنایع دستی در مهاباد از مسئولان خواست برای برگزاری نمایشگاه‌های دائمی با هنرمندان این شهرستان مشارکت داشته باشند.

    جلیل جباری گفت: بسیاری از هنرمندان صنایع دستی استان مدیریت خوبی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات خود ندارند و همین امر باعث می‌شود نتوانند محصولات تولید شده خود را در بازارهای داخلی و خارجی به فروش برسانند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: میراث فرهنگی در نظر دارد دوره‌های آموزشی مختلفی را برای هنرمندان و مسئولان کارگاه‌های صنایع دستی استان در زمینه بازاریابی و فروش محصولات برگزار کند.

    جباری همچنین در این بازدید از آمادگی اداره کل میراث فرهنگی استان برای مشارکت در ساخت یک نمایشگاه دائمی آثار صنایع دستی در شهرستان مهاباد با مشارکت دستگاه‌های اجرائی این شهرستان به ویژه شهرداری خبر داد.

    شهرستان مهاباد یکی از قطب‌های مهم صنایع دستی آذربایجان غربی به شمار می‌رود.

    قالی و گلیم، منجوق دوزی، پولک دوزی، سکه دوزی، سوزن دوزی، سجاده بافی، صنایع چرمی، رو دوزی، لحاف دوزی، قرقره بافی، منبت کاری روز چوب و چرم، بافت پارچه مخصوص لباس کردی، خراطی، جاجیم بافی و چاقو سازی از مهم‌ترین آثار صنایع دستی به نمایش گذاشته در این نمایشگاه‌ها بود.

    از مجموع 17 اثر صنایع دستی استان که در سال گذشته موفق به دریافت نشان ملی در کشور شدند، شش اثر متعلق به هنرمندان شهرستان مهاباد بود.

    این بازارچه‌ها بصورت تمام وقت تا 5 فروردین ماه 1395 در شهرستان مهاباد برای بازدید مسافران نوروزی و عموم مردم دایر است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت