نمایشگاه قطر فرصتی مغتنم برای مدیران موفق ایران

عصر نمایشگاه- سفیر ایران در قطر معتقد است ، نمایشگاه قطر فرصتی است برای مدیران موفقی که کالاهای خود را در این نمایشگاه عرضه و معرفی می‌کنند.به گفته وی، اگر کیفیت کالاهای ایرانی به همین شکل حفظ شود امکان موفقیت ایرانی‌ها دو چندان خواهد بود.

نمایشگاه قطر فرصتی مغتنم برای مدیران موفق ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  گسترش، محمدعلی سبحانی سفیر ایران در قطر گفت: حضور کم نظیر نمایشگاهی ایران با بهترین برندها در این کشور بیانگر تلاش بازرگانان، فعالان اقتصادی و  دولت برای معرفی  کالا و محصولات ایرانی است.

    وی با اشاره به این که برندهای معتبر ایرانی در این نمایشگاه گرد هم آمدند خاطرنشان کرد: بازار 2.5 میلیونی قطر، بازار مناسبی است برای معرفی و صادرات کالای ایرانی در نتیجه حضور فعالان اقتصادی در این نمایشگاه قابل تقدیر است.

    سفیر ایران در کشور قطر اضافه کرد:  مدیران نمایشگاهی حاضر در نمایشگاه صنایع غذایی قطر،از جمله مدیران موفق در ایجاد ارتباطات و فروش کالاهایی هستند که در این نمایشگاه عرضه‌ کردند  و من امیدوارم این فعالان اقتصادی بتوانند با همین کیفیتی که در این نمایشگاه کالاهای خود را عرضه کردند به صادرات خود ادامه داده و موفقیتشان  دو چندان شود.

    سبحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که فعالان اقتصادی نباید فقط به بازار صادراتی قطر اکتفا کنند اذعان کرد: باید به بازار صادراتی ری اکسپورت قطر نیز  توجه شود بالاخص این که هفت کشور مهم در زمینه صادراتی در این نمایشگاه حضور دارند.

    وی با بیان این که توجه کردن فعالان اقتصادی به بازار ری اکسپورت قطر باید سرلوحه برنامه فعالان اقتصادی قرار گیرد ادامه داد:  محیط نمایشگاهی بسیار خوب و مناسبی در قطر ایجاد شده و می تواند بهتر از این هم بشود و همه ما در وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایشگاه‌ها در تلاشیم تا غرفه‌داران به نتیجه مطلوبشان برسند و این امر امکان پذیر نیست مگر این که موفق به فروش کالا و محصولات خود شوند. بنابراین فعالان اقتصادی باید به بازارهای دراز مدت بیاندیشند.

    سفیر ایران در کشور قطر با اشاره به این‌که دو بندر دیر و رویس به بندر شهید رجایی نزدیک بوده و می تواند دو فاکتور اصلی تسهیل صادرات باشد  یادآور شد: دو بندر رویس و دیر به علت نزدیکی با بندر بوشهر شرایط تردد  لنج‌ها و کشتی را آسان کرده و و به شکل قابل قبولی سرعت صادرات را تسریع می‌بخشد.

    سبحانی در ادامه سخنانش با تاکید بر این که بندر حمد نیز دو هفته پیش در قطر افتتاح شد اما برای انجام عملیات صادرات از این بندر هنوز زود است خاطرنشان کرد: این بندر احتیاج به کار جدی‌تر دارد چرا که صادرکنندگان برای انجام صادرات نیازمند لجستیک صادراتی هستند.

    به گفته وی، لجستیک صادراتی یعنی بنادر به سردخانه‌ها، انبارها و امکانات نقل و انتقال تجهیز شده باشند.

    سبحانی اضافه کرد: چقدر خوب بود اگر سرمایه گذاران ایرانی و خارجی بر روی بنادر خودمان هم کار بندری جدی داشته باشند و به ساختن امکانات بپردازند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت