موضع وزیر ارشاد درباره رسانه‌ها، نمایشگاه کتاب و جشنواره‌های فجر

عصر نمایشگاه- وزیر ارشاد در جریان نشست در نمایشگاه مطبوعات گفت: امیدواریم در حوزه فیلم، کتاب، تئاتر و موسیقی شاهد این باشیم که فضای کشور با یک قانون اداره شود و بدون دغدغه های قانونی مسیر اتفاقات هنری موسیقی را دنبال و اجرا کنیم.

موضع وزیر ارشاد درباره رسانه‌ها، نمایشگاه کتاب و جشنواره‌های فجر
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایسنا، سید عباس صالحی که یکشنبه (هفتم آبان ماه) با همراهی حسین انتظامی ـ معاون مطبوعاتی ـ در نشستی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات حاضر شده بود، ضیافت اهالی رسانه در نمایشگاه مطبوعات را باشکوه خواند و گفت: نمایشگاه خط ارتباط رسانه با رسانه و رسانه با مردم است.

    او با اشاره به اینکه لایحه سازمان نظام رسانه‌ای وارد صحن اصلی دولت شده و پیش از این در کمیسیون های تخصصی دولت بررسی شده است، خاطرنشان کرد: این لایحه در سایت بارگذاری شده و رسانه‌ای‌ها هم می توانند ببینند. طبیعی است نقطه نظرات رسانه‌ای‌ها به کمک ما خواهد آمد. 

    به گفته وزیر رویکرد این لایحه رویکرد عام دولت در ایجاد صنف بوده و باید تصدی گری دولت را به حداقل رساند.

    صالحی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر نتیجه وعده‌هایی که درباره افزایش بودجه تئاتر داده شده بود، گفت: ما به محدودیت‌ها و مسائل اقتصادی دولت آگاه هستیم. اما مهم این است که هم ما به عنوان خادمین اهالی و فرهنگ و هنر و هم شما اهالی رسانه به عنوان افرادی که ضرروت‌ها را منتقل می‌کنید، باید این پیام را برسانیم که مصرف فرهنگی کم از نان روزانه ندارد. اگر ما به مصرف فرهنگی کمک نکنیم، آسیب‌های اجتماعی زیاد خواهد شد.

    سید عباس صالحی درباره مسائل مربوط به حوزه تئاتر کشور گفت: بخش خصوصی، سالن‌های کوچکی در تهران طراحی کرده اما انتظار داریم این سالن‌ها در شهرستان‌ها ساخته شود.

    او گفت: ساخت این سالن‌ها حمایت‌های دولت را نیاز دارد. تئاتر شهر و پاره‌ای از سالن‌های قدیمی تئاتر، نوستالژی هنر هستند که زیرساخت‌های آن‌ها باید نوسازی شود. امیدواریم با بودجه سال 97 کمک‌هایی برای ساخت سالن‌های جدید تئاتر دریافت کنیم. مصرف فرهنگ و هنر کم از نان روزانه ندارد. کمک به فرهنگ کاهش‌دهنده مسائل اجتماعی است.

    صالحی همچنین اظهار کرد: پس از نمایشگاه کتاب تهران به دنبال برنامه ریزی آغاز نمایشگاه آینده بودیم. شرایط انتخابات و نقل و انتقال در وزارتخانه و شرایط بنده باعث شد گفتگو ها به تاخیر بیفتد و در آخر شورای سیاست گذاری برای نمایشگاه کتاب باید شکل بگیرد منتظر هستیم تا با مشخص شدن معاون امور فرهنگی و رئیس نمایشگاه کتاب تهران شورای سیاست گذاری شکل بگیرد. به زودی این شورا معرفی خواهد شد و مسیر نمایشگاه کتاب تهران در سال 97 مشخص می شود.

    او درباره محل برپایی نمایشگاه کتاب گفت: برای انتخاب مکان نمایشگاه کتاب تهران با شهرداری مکاتباتی انجام شده و آن ها هم در حال پیگیری هستند؛ بنده شخصا با آقای نجفی شهردار تهران گفتگوهایی داشته ام. البته شرایط استقرار معاونت های شهرداری باید به تثبیت برسد.

    وزیر ارشاد درباره جشنواره فیلم فجر هم اظهار کرد: نگاه ما در جشنواره فیلم فجر این است که هزینه‌ها را کاهش و بهره‌وری را افزایش دهیم. فیلم فجر جشنواره ملی است و امسال به آن نگاه ویژه خواهد شد.

    صالحی در بخشی از نشست خود در نمایشگاه مطبوعات گفت: اکثر فرهنگستان‌ها مستقل از ارشاد اداره می‌شوند؛ بنابراین ارشاد ورود مستقیم به آن نداشته است. امیدوارم حاشیه‌های فرهنگستان هنر و ادب کاهش یابد.

    او اعلام کرد، رویکرد استانی وزارت ارشاد تدوین شده و تا چند ماه دیگر نهایی می‌شود. در سفر به استان‌ها تفاهم فرهنگی وزارت ارشاد با استان ها را خواهیم داشت تا نقشه راه با توجه به ظرفیت‌ها و آمایش استان‌ها ترسیم شود.

    صالحی گفت: گاهی فشار رسانه‌ای در حوزه بهداشت و مدرسه‌ها کمک کرد تا مراکز نامناسب برای خدمات بهداشتی و آموزشی معرفی شوند. وزارت ارشاد هم این نگاه رسانه‌ای را می‌طلبد تا این شرایط عریان‌تر شود.
    نگاه رسانه گاه و بیگاه تاثیر خود را گذاشته که باید در ادارات کل ارشاد استان ها به کار گرفته شود.
    رویکرد من استانی است و باید ادارات شهرستان ها را امیدوار تر کنیم و آن ها را در شهر خودشان نگهداری کنیم تا به استان های خود خدمت کنند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت