آغاز حضور جدی هنرمندان در نمایشگاه مطبوعات

عصر نمایشگاه- برگزاری نشست خبری وزیر ارتباطات در ساعت های ابتدایی روز سوم، فضای رسانه‌ای نمایشگاه را بسیار سریع شکل داد و پس از آن و با حضور وزیر ارشاد، هنرمندان و دیگر مسئولان کشور روز پرشورتری نسبت به دو روز اول نمایشگاه رقم خورد.

آغاز حضور جدی هنرمندان در نمایشگاه مطبوعات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از خبرآنلاین: سومین روز از مطبوعاتی‌ترین هفته سال در حالی سپری شد، که شاهد استقبال و حضور پرشورتر مردم نسبت به دو روز ابتدایی نمایشگاه بود. همچنین حضور مسئولان، مدیران دولتی و هنرمندان حوزه سینما و تئاتر تنور اخبار نمایشگاه را داغ‌تر از گذشته کرد.

    غرفه گروه رسانه‌ای خبر هم، یکشنبه هفتم آبان روز شلوغ و پرمهمانی را تجربه کرد و میزبان چهره‌هایی از حوزه‌های مختلف بود.

    در ادامه برنامه‌های غرفه گروه رسانه‌ای خبر و همچنین رویدادهای مهم نمایشگاه در سومین روز برگزاری را مروری می‌کنیم.

    از حضور رضا کیانیان تا مرتضی بانک

    غرفه گروه رسانه‌ای خبر همچون روز گذشته در ساعت‌های ابتدایی نمایشگاه میزبان مهمانی از حوزه اقتصاد بود.

    اولین مهمان سرویس اقتصادی خبرآنلاین، محمدحسین مقیسه، مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک بود که پس از حضور در غرفه درباره ضرورت حمایت از صنایع کوچک و سیاست‌گذاری‌های دولت یازدهم و دوازدهم در این باره گفت.

    مرتضی بانک، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دیگر مهمان این حوزه بود که درباره سیاست‌های اقتصادی دولت در مناطق آزاد صحبت کرد.

    محمدرضا بهرامن، رئیس خانه معدن و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و بهرام شکوری، رئیس کمیسیون معادن و صنایع دیگر مهمانان اقتصادی روز سوم نمایشگاه بودند که به ترتیب در مورد موضوعات ظرفیت بخش معدن و ضرورت سرمایه گذاری در آن و ظرفیت‌های بخش معدن برای تامین حدود شش درصد درآمدهای نفتی گفت‌وگو کردند.

    سرویس فرهنگی خبرآنلاین هم روز پرمهمانی را تجربه کرد و میزبان چهره‌‌هایی از حوزه تئاتر بود. افسانه ماهیان نویسنده و کارگردان تئاتر اولین مهمان روز سوم بود که درباره نسبت تئاتر و مطبوعات و همچنین مشکلات پیشرو این هنر در استفاده از امکانات تبلیغاتی شهری سخن گفت.

    اجرای نمایش «شوایک سرباز ساده دل» بهانه‌ای شد تا در روز یکشنبه حمیدرضا نعیمی کارگردان نمایش و مهران رنجبر بازیگر آن مهمان غرفه گروه رسانه‌هایی خبر شوند و درباره این نمایش، نسبت تئاتر و مطبوعات، مشکلات تبلیغات محیطی و همچنین علی‌اشرف درویشیان گفتگو کنند.

    دو مهمان فرهنگی دیگر روز سوم، از پیشکسوتان حوزه تئاتر به شمار می‌رفتند، عزت‌الله رمضانی‌فر با حضور در غرفه، درباره اختلافی که با مشایخی در فیلم «گاو» داشت گفت و توضیح داد که در روز عاشورا هم به دیدارش رفته است.

    رضا کیانیان آخرین مهمان فرهنگی روز یکشنبه بود که پس از بازدید از بخش‌های مختلف غرفه، درباره نسبت مطبوعات و هنرمندان و اختلافات اخیر این دو قشر سخن گفت.

    سرویس اجتماعی خبرآنلاین، پیش از ظهر یکشنبه میزبان فرید درودی، مدیر برنامه کشوری کنترل ایدز سازمان ملل بود که به گفت وگو درباره آخرین وضعیت اچ آی وی و همچنین آمارهایی در این حوزه پرداخت.

    دیگر مهمان حوزه اجتماعی هم پروین فرشچی، معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست بود که درباره آلودگی دریاهای کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

    سرویس سیاسی هم در روز سوم نمایشگاه میزبان مرتضی حاجی، مدیر بنیاد باران بود و با او درباره آرایش جریان سیاسی کشور و این که در آستانه انتخابات باید ائتلاف اصلاحات و اعتدال حفظ شود گفت‌وگو کردند.

    مصطفی کواکبیان هم دیگر مهمان این سرویس بود که درباره مسایل مجلس و اتفاقات اخیر دنیای سیاست صحبت کرد.

    مصیب نعیمی، مدیر مسئول روزنامه الوفاق و شعیب بهمن، کارشناس مسائل روسیه دو مهمان سرویس بین الملل خبرآنلاین بودند که به ترتیب درباره عراق، بحران اقلیم کردستان و نقش روسیه در مذاکرات آستانه و انتخابات داخلی آینده روسیه صحبت کردند.

    گروه ورزشی خبرگزاری خبرآنلاین هم در روز یکشنبه میزبان سعید قاسمی عضو کادر فنی تیم ملی والیبال بود که با حضور در غرفه درباره چشم انداز تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی و همچنین سیاست‌های کادر فنی برای تقویت تیم‌های ملی صحبت کرد.

    پای صحبت‌های رضازاده، آرش برهانی و چند چهره ورزشی دیگر

    روزنامه خبر ورزشی هم روز شلوغ و پرمهمانی را تجربه کرد و در ساعت‌های ابتدایی روز یکشنبه هفتم آبان، میزبان حسین رضازاده وزنه بردار پیشکسوت و عضو سابق شورای شهر و همچنین کورش باقری مربی اسبق تیم ملی وزنه‌برداری بود.

    رضازاده پس از بازدید از غرفه در گفت وگویی ضمن صحبت درباره مسایل رشته وزنه‌برداری، درباره ماجراهای شورای شهر در دوره گذشته و انتخابات اخیر توضیح داد.

    باقری هم درباره وضعیت امروز رشته وزنه برداری و پتانسیل‌های کشور در این رشته گفت وگو کرد.

    روزنامه خبر ورزشی در ادامه روز سوم نمایشگاه میزبان چهره‌های فوتبالی بود.

    عبدالصمد مرفاوی هم پیش از ظهر با حضور در غرفه گروه خبر، نظرات خود را  در مورد چگونگی به بن بست خوردن علیرضا منصوریان، عملکرد شفر و برتری پرسپولیس در دربی مطرح کرد.

    دومین مهمان فوتبالی روز سوم، آرش برهانی بازیکن سابق استقلال بود. برهانی درباره آینده فوتبالی خود و همچنین وضعیت باشگاه استقلال در لیگ برتر توضیح داد.

    آخرین مهمان فوتبالی خبر ورزشی، امیر حاج‌رضایی کارشناس با سابقه فوتبال بود که به بررسی وضعیت فوتبال کشور از جهات مختلف پرداخت.

    مهمانان روزنامه‌های خبر بانوان و خبر جنوب

    روزنامه خبر بانوان هم در ابتدای روز سوم، میزبان پروانه سلحشوری نماینده مجلس بود که با او درباره مراسم انتخاب وزیران علوم و نیرو گفتگو کردند. همچنین گله‌داری، عضو انجمن بانوان کارآفرین دیگر مهمان این روزنامه بود که توضیحاتی را درباره نسبت بانوان با کارآفرینی ارائه کرد.

    روزنامه خبر جنوب هم روز یکشنبه چند مهمان در حوزه های مختلف داشت، رفعت حقیقی رییس اداره ارشاد لار اولین مهمان این روزنامه بود که درباره جشنواره مطبوعات گفتگو کرد. همچنین بهنام نعیمی، پدر گردوی ایران یکی دیگر از مهمانان بود که از توانایی خود در تولید گردوهای متفاوت گفت.

    ابراهیم کارنامی مدیرکل محیط زیست مازندران هم دیگر مهمان این غرفه بود که درباره نقش رسانه در جلوگیری از تخریب محیط زیست مصاحبه کرد.

    روز دولت‌مردان در نمایشگاه مطبوعات

    نمایشگاه در روز سوم و با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در ساعت‌های ابتدایی صبح برای برگزاری نشست با اهالی رسانه (گزارش آن را اینجا می‌توانید بخوانید) حال و هوای جدی‌تری را به خود گرفت و رسانه‌ها فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کردند.

     


    عصر روز سوم، حضور سیدعباس صالحی وزیر ارشاد هم گرمای رسانه‌ای نمایشگاه را تداوم بخشید. (گزارش نشست را اینجا بخوانید) صالحی در ادامه هم از غرفه‌های استانی نمایشگاه بازدید کرد.

    همچنین عصر یکشنبه هفتم آبان درحاشیه نمایشگاه مطبوعات، نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدیران تشکل های صنفی و مدیریتی روزنامه نگاری آغاز شد.

    نشست های عمومی و تخصصی نمایشگاه هم طبق روال گذشته برقرار بود و در روز سوم، نشست‌های خبری ولادیمیر ساژین، کارشناس رسانه و تحلیلگر سیاسی با موضوع «نقش رسانه ها در سیاست کشور»، نشست علی هاشم، رییس دفتر تلویزیون المیادین لبنان با موضوع «بحران راستگویی در رسانه ها» و نشست خبری عبدالقادر فایز، رییس دفتر تلویزیون الجزیره قطر با موضوع «رسانه ها در زمان جنگ میان انسانیت و سیاست» در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.

    همچنین نشستی با حضور پروین فرشچى، معاون محیط زیست دریایى سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار شد. (گزارش آن را اینجا بخوانید)

    جذابیت‌های روز سوم اما با برگزاری مسابقات غرفه‌ها برای بازدیدکنندگان دو چندان شد، مسابقه‌هایی شامل گویندگی در غرفه رادیو ایران، داستان و شعرخوانی و همچنین مسابقه استنداپ کمدی و پانتومیم که با داوری رضا کیانیان در غرفه چلچراغ برگزار شد. همچنین حضور سونیا پوریامین در این غرفه و مروری بر خاطرات گذشته از دیگر جذابیت های روز سوم نمایشگاه بود.

    کیانیان همچنین نشست صمیمی با بازدیدکنندگان در غرفه نشریه خط خطی داشت که با استقبال خوبی روبه رو شد.

    از حواشی روز سوم نمایشگاه هم تعطیلی سومین رای گیری غرفه انصاف نیوز بود که به این سوال اختصاص داشت: «به نظر شما روند تغییرات کدام یک واقعی‌تر بود، الهام چرخنده یا گلشیفته فراهانی»

    نشست خبرگزاری آنا با عنوان «فساد در فوتبال» با حضور کاظم اولیایی و واعظ آشتیانی مدیرعاملان سابق باشگاه استقلال هم از دیگر برنامه های پربازدید نمایشگاه در روز سوم بود.

    مسابقه‌های مشارکتی غرفه‌های دیگر هم از جمله برنامه هایی بود که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

    نشست‌های روز چهارم نمایشگاه مطبوعات

    روز دوشنبه هشتم آبان ماه شش نشست تخصصی و کارگاه ‌آموزشی در حوزه رسانه و ارتباطات توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها و بخش بین‌الملل معاونت مطبوعاتی برگزار می‌شود.

    همچنین دو نشست خبری عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان (ساعت 15:30) و محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران ساعت 17 برگزار خواهند شد.

    نشست تخصصی «مطبوعات؛ هم‌گرایی قومی یا واگرایی قومی» با حضور علی پورصفر، یوسف پیریداغی، یدالله قربانی و غلامحسین جهان‌تیغ ساعت 15 تا 16:30 در تالار گفت‌وگوی شماره سه برگزار می‌شود.

    همچنین نشستی با موضوع «مطبوعات اقتصاد مقاومتی و تولید ملی» با سخنرانی محسن ایلچی، نلصر بزرگمهر و تقی‌پور از ساعت 17:45 تا 18:45 در تالار گفت‌وگوی شماره دو برگزار می‌شود.

    کارگاه تخصصی «تامین امنیت در شبکه‌های اجتماعی» نیز با حضور یکی از کارشناسان پلیس فتا از ساعت 10 تا 11:30 برگزار می‌شود.

    همچنین نشست «خبرنویسی به سبک خبرگزاری آسوشیتدپرس» با حضور ناصر کریمی، خبرنگار و سرپرست دفتر خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس در روز دوشنبه (8 آبان ماه) از ساعت 15 تا 16 برگزار می‌شود.

    در همین روز نیز وصاله ماهربیزی، رئیس هولدینگ خبرگزاری آپا از کشور جمهوری آذربایجان نشست «خبرگزاری آپا و همگرایی با رسانه‌های نوین» را از ساعت 16:15 تا 17:15 برگزار می‌کند.

    نشست «رسانه‌های افغانستان، فرصت‌ها و چالش‌ها» با حضور محمدفهیم دشتی، رئیس اتحادیه ملی خبرنگاران در کشور افغانستان در روز دوشنبه از ساعت 18 تا 19 برگزار می‌شود.

    بیست و سومین گردهمایی بزرگ اهالی مطبوعات تا 12 آبان از ساعت 9:30 تا 20:30 در مصلی تهران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت