حضور ۶۰ متخصص از ۱۶ کشور در کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر

عصر نمایشگاه- کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر در حالی دومین دوره خود را تجربه می‌کند که ۶۰ متخصص این حوزه از ۱۶ کشور در آن حضور دارند.

حضور ۶۰ متخصص از ۱۶ کشور در کنفرانس انرژی‌های تجدیدپذیر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سید مسلم موسوی مدیر عامل انجمن انرژی های تجدید پذیر ایران در آخرین جلسه شورای سیاستگذاری و نشست خبری دومین کنفرانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر اظهار کرد: جذب سرمایه گذار خارجی، اجرایی سازی تعهدات ایران در اجلاس cop21 پاریس و توسعه فناوری حوزه تجدیدپذیر و بومی سازی تجهیزات در این حوزه از مهمترین اهداف این کنفرانس است.

    برگزاری پنل هایی در 4 حوزه تخصصی
    وی از فعالیت های انجام شده در خصوص برگزاری این کنفرانس اطلاعاتی را ارائه داد و گفت: پنل های تخصصی در حوزه های انرژی بادی، خورشیدی، زیست توده و بازیافت تلفات حرارتی در دو روز برپایی کنفرانس برگزار می شود که متخصصان چالش های کشور در حوزه های مربوطه را به بحث می گذارند. پارادایم جدید انرژی های تجدیدپذیر درایران، تامین مالی انرژی های تجدیدپذیر در ایران عناوین برخی پنل های روز نخست و چالش ها و راهکارهای توسعه مزارع بادی در ایران، توسعه فناوری، نوآوری و بومی سازی تجهیزات توربین های بادی در ایران، ملاحظات اتصال به شبکه نیروگاه های بزرگ، پنل عمومی مشترک همه حوزه ها با موضوع هلدینگ های بزرگ کشور در توسعه انرژی های تجدیدپذیر و بومی سازی تجهیزات نیز پنل هایی هستند که 9 آبان ماه برگزار می شوند. بومی سازی تجهیزات نیروگاه های خورشیدی مقیاس بزرگ، توسعه نیروگاه های خورشیدی مقیاس بزرگ، استفاده از نیروگاه های تجدیدپذیر پراکنده نیز برخی پنل های دیگر هستند. همچنین با توجه به بحث تامین مالی و سرمایه گذاری خارجی نیز دو پنل تخصصی با توجه به این موضوع برگزار می شود.


    برگزاری 2 کارگاه بین المللی
    موسوی در ادامه از برگزاری دو کارگاه بین المللی در این حوزه خبر داد و گفت: نخستین دوره کارگاه Project Navigator توسط آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر در حاشیه این کنفرانس 11 آبان ماه برگزار می شود که در آن مباحثی مربوط به اصول احداث نیروگاه های خورشیدی آموزش داده می شود. موسسه بین المللی دی ان وی جی ال کارگاه تخصصی نیز برگزار کننده دومین کارگاه تخصصی در حوزه انرژی خورشیدی است که این کارگاه 8 آبان ماه برگزار می شود.


    حضور 350 متخصص داخلی
    مدیر عامل انجمن انرژی های تجدیدپذیر ایران همچنین درباره مهمانان این کنفرانس که با حمایت ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی برگزار می شود، بیان کرد: 60 مهمان خارجی از 16 کشور و همچنین 8 سفارت در این رویداد حضور دارند. همچنین حدود 300 مهمان داخلی، بر پایی غرفه نمایشگاهی با حضور شرکت های داخلی و بین المللی نیز از دیگر اتفاقات این کنفرانس است.
    موسوی به سخنرانی های این کنفرانس اشاره و بیان کرد: سعی کردیم در بخش سخنرانی های کنفرانس با حضور مسئولان و متخصصان این حوزه چالش ها را مطرح کنیم در این راستا نیز سخنرانی هایی با عناوین نقش مجلس در توسعه انرژی های تجدیدپذیر، برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه انرژی های تجدیدپذیر، فضای پسابرجام تعاملات بین المللی انرژی های تجدیدپذیر و انرژی های تجدیدپذیر در جمهوری کره توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی، معاون وزیر امور خارجه و رییس مرکز انرژی های تجدیدپذیر جمهوری کره ارائه می شود.


    توسعه اکوسیستم حوزه انرژی های تجدیدپذیر
    در ادامه حمیدرضا امیری نیا رییس شورای سیاست گذاری کنفرانس به اهمیت حوزه انرژی های تجدیدپذیر در اشتغالزایی اشاره کرد و گفت: در دنیا زنجیره ای از اشتغالزایی در نیروگاه های خانگی تا بزرگ ایجاد شده است و موجی از علاقه مندی برای سرمایه گذاری در این حوزه را شاهد هستیم. بنابراین نیاز است با سیاست های درستی با این حوزه مواجه شویم تا بتوانیم بهترین بهره برداری را از پتانسیل های کشورمان داشته باشیم.
    وی ادامه داد: این کنفرانس نیز با حضور متخصصان داخلی و خارجی محلی برای تعامل و گردهمایی است تا بتوانیم اکوسیستم حوزه انرژی های تجدیدپذیر را به درستی در کشور شکل دهیم و همگام با سایر کشورها در زمینه نوآوری و بومی سازی فناوری گام برداریم.
    همچنین سید محمد صادق زاده رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق نیز در این نشست بیان کرد: در حوزه هایی همچون انرژی های تجدیدپذیر باید به استعدادها و نیروی انسانی خلاق توجه بیشتری شود. زیرا کشورمان در منابع تجدیدپذیر همچون انرژی خورشیدی و بادی دست کم از منابع نفت و گاز نیست. بنابراین باید از خلاقیت و پتانسیل نیروی متخصص کشور در جهت بهره برداری درست از این منابع استفاده کنیم.

    صادق زاده پررنگ کردن نقش بخش خصوصی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر را در توسعه آن مهم دانست و گفت: دولت باید موانع را برای ورود بخش خصوصی و مردم رفع کند و راه تامین ملی را باز گذارد تا با سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی شاهد رونق این حوزه باشیم.
    در ادامه احمد فیروزی معاون ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی نیز دو روز برگزاری این کنفرانس را زمان کمی برای پرداختن به مشکلات این حوزه دانست و بیان کرد: نباید انتظار داشته باشیم تمام مشکلات در این دو روز مطرح و رفع شود اما باید به سمت بهینه سازی و استفاده حداکثری از توانمان در این کنفرانس پیش رویم همچنین باید توجه شود که در این کنفرانس چالش ها شفاف مطرح شود.
    سید محمد صادق زاده رییس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق، حمیدرضا امیری نیا رییس شورای سیاست گذاری کنفرانس، سید مسلم موسوی مدیر عامل انجمن انرژی های تجدیدپذیر ایران و جمعی از فعالان این حوزه در آخرین نشست شورای سیاست گذاری دومین کنفرانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر حضور دارند این کنفرانس 9 تا 11 آبان ماه سال جاری با حمایت ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی در مرکز همایش‌های صدا و سیما بر گزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت