کیش اینوکس ۲۰۱۷ (۱۱ )

تمایل کره ای ها برای انتشار اسناد خزانه اسلامی برای دولت ایران

عصر نمایشگاه- دکتر شاپور محمدی از انجام مذاکراتی با کشور کره جنوبی برای انتشار اسناد خزانه اسلامی برای دولت جمهوری اسلامی ایران در این کشور خبر داد.

تمایل کره ای ها برای انتشار اسناد خزانه اسلامی برای دولت ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، شاپور محمدی صبح امروز در همایش بین المللی بازار سرمایه با محور سرمایه گذاری خارجی گفت: گاهی سوال پیش می آید که بازار های سرمایه ای که با شریعت اسلام منطبق است برای سرمایه گذار محدودیت هایی و مشکلاتی را ایجاد میکند یا خیر؟
    وی در ادامه افزود: یکی از تفاوت هایی که سرمایه گذاری در اوراق اسلامی با اوراق مرسوم در دنیا دارد این است که در منابع مخصوصی هزینه می شود .
    دبیر شورای عالی بورس اظهار داشت: یکی از ویژگی های مثبت این راهکار کاهش ریسک است چون وقتی که جای سرمایه گذاری مشخص باشد ما معتقدیم ریسک کمتری خواهد داشت. در بعضی از عقود لزوماً سود ثابت نیست ولی در صندوق های fixincom سودها ثابت است.
    رییس سازمان بورس ادامه داد: اوراق مشارکت از قدیم در بازار سرمایه ما وجود دارد و بعد از آن اوراق اجاره وجود دارد که به دلیل برخی محدودیت ها به جای آن اسناد خزانه اسلامی در کشور منتشر شد.
    به گفته دکتر محمدی امسال اجازه داده شده معادل ریالی 5 میلیارد دلار اسناد خزانه اسلامی در کشور منتشر شود.
    وی ادامه داد: امکان انتشار صکوک استصناع در کشور ما وجود دارد. اوراق اجاره نوع دیگری از این اوراق است که در کشور ما وجود دارد. این اوراق برای اجاره دادن یک تجهزات یا هواپیما و قطار میتواند استفاده شود.
    محمدی اضافه کرد: کاری که بازار سرمایه ایران انجام داده این است که برای جلوگیری از شتاب زدگی سرمایه گذاران صندوق تثبیت بازار سرمایه را ایجاد کرده است. این صندوق به سرمایه گذاران اطمینان می دهد از رفتار های غیر منطقی جلوگیری کند.
    وی افزود: در کشور ما اکثر اوراق تضمین بانکی دارد و این یکی از دلایل گران تر شدن تامین مالی در ایران است به همین دلیل ما به دنبال ریتینگ هستیم تا تامین مالی ارزان تر شود.
    دکتر محمدی خاطر نشان کرد: با وجود ریتینگ ریسک تا حدی زیادی پایین می آید. به عبارتی اگر بتوانیم ریتینگ را برای شرکت های لیست شده در بورس و اوراق داشته باشیم خارجی ها می توانند با اطمینان بالایی به بازار سرمایه ما وارد شوند.
    رییس سازمان بورس ادامه داد: در برخی از کشور ها به این نتیجه رسیدیم که با پول های محلی مبادله داشته باشیم و این نگرانی های استفاده از دلار در مبادلات را از بین میبرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت