کیش اینوکس ۲۰۱۷ (۱۳)

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین افتتاح کیش اینوکس ۲۰۱۷: ایران در مسیر تعامل سازنده با جهان است

عصر نمایشگاه- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ایران را به لطف امضای توافق برجام در مسیر تعامل سازنده با جهان خواند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین افتتاح کیش اینوکس ۲۰۱۷: ایران در مسیر تعامل سازنده با جهان است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌ گذاری و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی، موسوم به کیش اینوکس 2017، محمد ابراهیم انصاری لاری برگزاری دو نمایشگاه مهم را  توام با دستاوردهای پر بار برای اقتصاد رو به رشد ایران و این نقطه ممتاز، جزیره امن و آرام کیش، خواند.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درباره  اهمیت و ارزش برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و همایش‌هایی گفت: بی تردید ساعت‌ها می‌توان در خصوص ارزش‌های برگزاری این رویداد مهم سخن گفت؛ به خصوص برای کشور ما که بعد از سالها انفکاک و انفصال از اقتصاد جهانی، امروز به یمن امضای یک توافق بین‌المللی جامع در مسیری جدید و راهی نو مبتنی بر تعامل سازنده با جهان قرار دارد.

    وی ادامه داد: به اقتضای موضوعات نمایشگاه و همایش‌های مرتبط و شرایط کشور و همچنین به اعتبار وجود این خاکپاره در دانه یعنی جزیره کیش به نکاتی اشاره می‌کنم که برای همه مباحث پیش رو که در چند روز آینده مطرح خواهد شد به عنوان یک مقدمه محسوب می‌‌شود.

    انصاری لاری در تشریح این نکات با اشاره به آثار ابن خلدون گفت: این فیلسوف شهیر در اثر خود به نام «مقدمه ابن خلدون» می گوید، اخلاق و عادات بشر مداوم و یکسره دگرگون می‌شود؛ گویی خلق جدید و آفرینشی نو بنیاد و جهانی جدید پدید می آید.

    ابن خلدون، دو هدف تشریح کرده که یکی از این اهداف تحلیل و توصیف اوضاع واحوال نا بسامان در حال تغییر زمان خود و دوم در آوردن یک نسخه جامع برای دریافت چگونگی برخورد با رویکرد آینده در حال تغییر است.

    وی تاکید کرد: در عصر فعلی نیز نیازمند کسانی هستیم که به درستی کیفیت طبیعت، کشورها و نژادهای گوناگون را بشناسند و برای ما چگونگی رفتار در این شرایط را تبیین کنند.‌

    وی افزود: امروز در آغاز هزاره جدید گویی بشر و طبیعت در شرایطی قرار دارند که می‌توان این تعبیر ابن خلدون یعنی این آفرینش نو بنیاد را اگر نه منطبق بلکه نزدیک به شرایط جدید ارزیابی کرد و با توجه به اینکه این آفرینش نو بنیاد و این تغییر بزرگی که در جهان در حال اتفاق افتادن هست بر انقلاب مداوم اطلاعاتی و سرعت تصاعدی دانش استوار هست می توان گفت که جهان در آستانه آفرینش جدید دانش بنیان است.

    انصاری لاری ادامه داد: جالب توجه است که همین توصیه‌های ابن خلدون بعد از هفتصد سال مصداق تمام وکمال دارد و ما هم باید در گام نخست توصیف درستی از وضعیت موجود داشته باشیم و پس از آن بتوانیم یک نسخه جامع وکار آمد را برای برخورد با آینده داشته باشیم. ما امروز نیازمند به افراد آگاهی هستیم که اطلاعات کافی از کشورها داشته باشند و بتوانند برنامه جامعی برای ارتباط با کشورها تدوین کنند.

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید با امضای سند جامع بین‌ المللی برجام و علیرغم شیطنت‌ها و کار شکنی‌های دشمنان خارجی و گاهی بد فهمی‌ها و انتقادات داخلی توانست با شجاعت و صداقت تمام با حمایت‌ ها و هدایت‌ های رهبری و همراهی ملت بزرگ ایران راه درست را انتخاب کند و ما امروز در آغاز این راه هستیم.

    وی در ادامه با اشاره به  تعبیر بیهقی و اشعار مولانا  در خصوص تغییرات و تحولات جهان که بر اساس رشد دانش بشری شاهد آن هستیم گفت: امروز خوشبختانه در شرایط خوبی هستیم و  همزمانی بر آمدن دولت تدبیر و امید که در نام پر آوازه‌اش هم به عقلانیت و تدبیر تاکید شده است با این اتفاق بزرگ جهانی که آفرینش نو بنیاد دانش بنیان است را هم  به فال نیک می گیریم؛ اگر در کارها بر شجاعت و صداقت در کنار عقلانیت، خردمندی و فرزانگی تاکید کنیم اطمینان داریم که بهترین‌های دنیا تا منتهای حد خود نصیب ملت و دولت ایران می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت