کیش اینوکس ۲۰۱۷ (۱۷)

علاقه سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در پروژه‌های ایران

عصر نمایشگاه- نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در کشور در حال حاضر در جزیره کیش در جریان است و ایدرو با حضور ۷ شرکت زیر مجموعه حضوری قدرتمند در این رویداد دارد.

علاقه سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در پروژه‌های ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از گسترش ، شاهین روحانی، استاد دانشگاه شریف و سرپرست پژوهشگاه میکروالکترونیک ایران  گفت: پزوهشگاه میکرو الکترونیک در سال 82 میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم تاسیس شد اما تحت نظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران فعالیت می کند. این پژوهشگاه مسئول ساخت ادوات الکترونیک بسیار کوچک است. این پژوهشگاه 5 گروه زیر مجوعه دارد.

    وی در ادامه در مورد اهداف حضور در این رویداد گفت: امیدواریم که این نمایشگاه کمک خوبی به ما در راه پیشرفت کند. با این حال هدف ما از حضور در این نمایشگاه این است که برای برخی از طرح های رشد پیدا کرده در پزوهشگاه سرمایه گذار پیدا کنیم. سازمان گسترش سرمایه گذاری در این پروژه ها را انجام میدهد اما سیاست های این ارگان وارد نشدن به سرمایه گذاری های تک است و بیشتر تمایل دارد بخش خصوصی در این زمینه فعال باشد.

    روحانی افزود: ما اکنون طرح های آماده ای داریم که به این نمایشگاه آورده ایم و قصد داریم سرمایه گذاری برای آن ها پیدا کنیم. در حال حاضر آمادگی کامل برای سرمایه گذاری داریم. آنچه بیشتر اهمیت دارد جذب سرمایه گذار از کشورهای خارجی است و امیدواریم در این رویداد به آن دست پیدا کنیم. ایران بازاری رو به رشد دارد و در حوزه فناوری های تک نیز فضای خوبی در ایران وجود دارد.

    سرپرست پژوهشگاه میکروالکترونیک ایران در مورد میزان سرمایه گذاری ها بیان کرد:آمار سرمایه گذاری روی طرح ها پایین بوده و تنها یک طرح از ابتدای امسال تا الان به مرحله اجرایی رسیده است اما این به معنای بد بودن کار ما یا ضعف نیست. باید تمام جوانب را سنجید و از علم تا بازار باید هماهنگ باشند تا طرحی به نتیجه واقعی خود برسد. اگر بتوانیم در سال 2 یا 3 طرح را به موفقیت برسانیم حتما موفق بوده ایم.

    وی در پایان گفت: در شش ماه اول امسال از افراد خارجی هم برای سرمایه گذاری اعلام علاقمندی کرده اند و این نکته مثبتی است. ایران کشوری بسیار جوان است و هجدهمین اقتصاد دنیا را دارد همچنین مهندسین و متخصصین زیادی هم دارد. این عوامل بازار ایران را بسیار جذاب می کند درتحلیل های خارجی نیز اگر نگاه کنید مشاهده خواهید کرد که علاقه بسیاری برای حضور در بازار ایران دارند.

    وی در پایان به بازار صادراتی اشاره کرد و اعلام کرد، بدون توجه به بازار صادراتی نمی توانیم شاهد پیشرفت باشیم و باید در این زمینه برنامه های بهتری را مد نظر بگیریم. محصولات ما باید صادرات محور باشند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت