آغاز فعالیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه

عصر نمایشگاه- سی‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه امروز (۱۰ آبان‌ماه) آغاز به کار می‌کند و قرار است یک و نیم میلیون کتاب در این نمایشگاه به معرض دید عموم قرار گرفته شود.

آغاز فعالیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایبنا، نمایشگاه کتاب شارجه که بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب جهان عرب و سومین نمایشگاه کتاب بزرگ جهان است امروز (10 آبان‌ماه) آغاز به کار می‌کند. نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه در سی‌و‌ششمین دوره برگزاری خود میزبان 48 کشور و 2600 رخداد فرهنگی خواهد بود.

    شعار امسال نمایشگاه «یک دنیا در کتاب من» است و هدف از انتخاب آن نشان دادن پتانسیل حوزه‌های مختلفی چون داستان، شعر، فلسفه، تاریخ، تکنولوژی، زندگینامه‌نویسی و دانش فرهنگی است. از شعارهای سال‌های گذشته می‌توان به «بیشتر بخوانید»، «شما در شارجه هستید، کتاب بخوانید.»، و «کتابخوانی برای همه» اشاره کرد.

    امسال اولین دوره‌ای است که نمایشگاه کتاب شارجه، مهمانی افتخاری خواهد داشت. نخستین مهمان این رخداد فرهنگی مهم کشور بریتانیا است و برنامه‌های متنوعی برای ارائه دستاوردهای ادبیات انگلیسی و تقویت روابط فرهنگی بین امارات و بریتانیا طراحی کرده است. نویسندگان شناخته‌شده و شخصیت‌های ادبی مطرح بریتانیا نقش مهمی در نمایشگاه امسال خواهند داشت.

    بریتانیا قرار است نسخه‌ خطی قدیمی از قرآن را که قدمت آن به قرن هفتم میلادی باز می‌گردد، در نمایشگاه به معرض دید عموم بگذارد. این نسخه ارزشمند در دانشگاه بیرمنگام نگهداری می‌شود و قرار است نسخه دیجیتال آن در این نمایشگاه به بازدیدکنندگان عرضه شود.

    مدیر نمایشگاه شارجه پیش از این گفته بود: «این نخستین بار است که ما کشوری را به عنوان مهمان افتخاری در نمایشگاه داریم و امیدواریم روابط فرهنگی دو کشور با این رخداد فرهنگی تقویت شود.»

    از برنامه‌های ویژه نمایشگاه در سال 2017 می‌توان به جشن امضای نویسندگان اشاره کرد که به منظور جذب هواداران و علاقه‌مندان به کتاب طراحی شده است. نزدیک 200 نویسنده مختلف ملی و بین‌المللی در این جشن امضاها حضور خواهند یافت.

    بخشی از نمایشگاه امسال نیز به ناشران و توزیع‌کنندگان کتب الکترونیک اختصاص یافته است و برای برآورده کردن تقاضاهای بی‌شمار مردم در عصر تکنولوژی غرفه‌ای بزرگ با عنوان «منطقه آینده» برای فروش آنلاین کتاب در نظر گرفته شده است.

    نمایشگاه کتاب «شارجه» در سال جاری برنامه ویژه‌ای برای شگفت‌زده کردن بازدیدکنندگان جوان نیز طراحی کرده است. برنامه‌های زنده، سرگرمی، نمایش‌های آکروباتیک و رخدادهای فرهنگی و کارگاه‌های هنری بخشی از برنامه‌های ویژه بازدیدکنندگان جوان نمایشگاه امسال است.

    متخصصین حوزه تکنولوژی در حوزه تجارت الکترونیک، امنیت اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی نیز در ایستگاه ویژه رسانه‌های اجتماعی حضور خواهند داشت.

    نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه هر سال به مدت 10 روز در کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود. این نمایشگاه نخستین بار در سال 1982 و تحت نظارت و حمایت دکتر شیخ سلطان بن محمد القاسمی، عضو ارشد کنسولگری امارات و حاکم شارجه برگزار می‌شود.

    نمایشگاه‌های بین‌المللی کشور امارات متحده عربی نیز با مشکلاتی چون سیل عظیم جمعیت در روزهای تعطیل و حجم عظیم زباله روبه‌رو می‌شود.

    سال گذشته موفق‌ترین دوره نمایشگاه کتاب شارجه در طول تاریخ بود. در سال 2016 حدود دو میلیون و پانصد هزار نفر  از نمایشگاه بازدید کردند و تعداد بازدیدکنندگان به بیشترین میزان در طول 35 سال برگزاری نمایشگاه رسید.

    نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه امروز، چهارشنبه آغاز به کار کرد و تا تاریخ یازدهم نوامبر (20 آبان ماه) به کار خود ادامه می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت