نمایشگاه کتاب ساری ۲۰آبان گشایش می یابد

عصر نمایشگاه- :رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز مازندران گفت: نمایشگاه کتاب۲۰-۲۷آبان ماه جاری در ۴۵غرفه نمایشگاهی با تخفیف ۱۵-۴۰درصدی در مجتمع فرهنگی دستگاه فرهنگ و هنر ساری واقع در میدان امام خمینی(ره) آغازبکار می کند.

نمایشگاه کتاب ساری ۲۰آبان گشایش می یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  خبرگزاری شبستان از ساری، حمیدرضاعشریه، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکز مازندران امروز(10آبان) در جلسه ستادهفته کتاب این شهرستان با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، عنوان داشت: هرساله همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه کتاب با شکوه خاصی در مرکز استان به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری با همکاری سایر دستگاه های اجرایی برپا می شود که از اقبال عمومی برخوردار است.

    وی با بیان اینکه با توجه به تقارن اربعین حسینی با هفته کتاب امسال این هفته چهار روز زودتربا شعار«آینده ای روشن با خانواده کتابخوان» آغاز می شود، گفت: تلاش می شود به جهت ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و اهداف دولت تدبیر و امید در زمینه کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی به مناسبت هفته کتاب با حضور 40ناشر برتر کشوری و و استانی در ساری گشایش یابد.

    عشریه با بیان اینکه این نمایشگاه 20-27آبان ماه جاری در 45غرفه نمایشگاهی در مجتمع فرهنگی دستگاه فرهنگ و هنر ساری واقع در میدان امام خمینی(ره) آغاز بکار می کند، افزود: کتابهای این نمایشگاه شامل عمومی،  روانشناسی، مذهبی، تاریخی، ادبیات، هنر، زبان، علمی، فرهنگ، کودک و نوجوان، کامپیوتر، آموزشی، مهارت زندگی، علمی، دایره المعارف، (نرم افزارهای عمومی و تخصصی، بازی های رایانه ای، پوستر و پازل و...) است .

    وی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب ساری با تخفیف 15-40 درصد تا روز 27آبان پذیرای حضور خریداران و بازدیدکنندگان خواهد بود، گفت: نمایشگاه ازساعت 9 صبح تا ساعت 20 میزبان علاقه مندان است.

    عشریه با تاکید اینکه در راستای بحث تشویق و ترغیب دانش آموزان به کتابخوانی تعدادی کتاب رایگان در مدارس ساری توزیع می شود، ابراز امیدواری کرد: برپایی نمایشگاه های کتاب و توزیع کتاب در مدارس، گامی مهم درجهت شکوفایی فرهنگ کتاب وکتابخوانی در جامعه باشد.

    وی با بیان اینکه قرآن معجزه رسول خاتم حضرت محمدمصطفی(صلی الله علیه وآله وسلم) سرآمد تمامی کتاب های عالم است، افزود: اولین سوره قرآن با اقرا شروع شده و این نشانه توجه دین مبین اسلام به خواندن و کسب دانش و دانایی است.

    عشریه از کتاب به عنوان حافظه بشری که تمامی اطلاعات، دانش، ابداعات، اختراعات، معارف و...چندین هزارساله را می توان از آن استخراج کرد یاد نمود و گفت: در عصر حاضر با توجه به وجود تکنولوژی و ابزارهای نوظهور، سرعت انتقال اطلاعات و دسترسی به آن زیاده شده اما مانایی و ماندگاری کتاب را ندارند.

    وی با تاکید براینکه با وجود دغدغه دولت و دین در حوزه کتاب و کتابخوانی اما همچنان با کم و کاستی هایی در این حوزه مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: همه بخش های دولتی و خصوصی بایستی برای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و رونق حوزه نشر فعالیت نمایند.

    عشریه ضمن ابراز گله مندی از صدا و سیما برای کم کاری در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، اظهار داشت: والدین، نهادتعلیم و تربیت می توانند بهترین نقش هدایتگری نوجوانان جهت روی آوردن به کتابخوانی را ایفا نمایند.

    وی به همکاری شایسته آموزش و پرورش نواحی یک و دو ساری برای حضور دانش آموزان در نمایشگاه کتاب سال گذشته اشاره کرد و گفت: امسال به جهت کمبود بودجه نمایشگاه سراسری کتاب در استان برگزار نمی شود.

    عشریه با بیان اینکه رونمایی از کتاب های فریادهای خاموش و روز نگاشت تنهایی اثر دکتر عماد افروغ در نمایشگاه کتاب ساری در دستور کار قرار دارد، افزود: همچنین اختتامیه و تجلیل از برترین های 17جام باشگاه های کتاب ساری مورد توجه برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب ساری است.

    وی از افتتاح کتابخانه سیار روستایی و کتابخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد همزمان با هفته کتاب خبر داد و گفت: طرح تعویض کتابهای خاک خورده، تجلیل از فعالان حوزه نشر، پذیرش عضو رایگان در کتابخانه های عمومی ساری، برپایی ایستگاه نقاشی، برگزاری نشست نقد و بررسی کتاب، کارگاه کتاب سازی و... از دیگر برنامه های هفته کتاب در مرکز استان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت