در نمایشگاه نفت خوزستان عنوان شد؛

مناطق نفتخیزجنوب خرید محصولات و کالاهای ساخت داخل را تضمین میکند

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب گفت: این شرکت خرید محصولات و کالاهای استاندارد ساخت داخل و خودداری از خرید مشابه داخلی از خارج را تضمین می کند.

مناطق نفتخیزجنوب خرید محصولات و کالاهای ساخت داخل را تضمین میکند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب ، مهندس بیژن عالی پور روز پنجشنبه 11 آبان ماه در پیامی به مناسبت نهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت اظهار داشت: صنعت نفت تا پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی، به سبب سیطره خارجیان و به دلیل پیچیدگی فرایندها و تکنولوژی های مرتبط با اکتشاف، استخراج و تولید و تبدیل نفت خام و گاز به محصولات پایین دستی، همواره  به عنوان نماد وابستگی صنعتی ایران به غرب شناخته می شد.

    وی افزود: بنابراین طبیعی بود که  پس از انقلاب و خروج خارجیان نخستین گام ها در این صنعت در راستای قطع این وابستگی از طریق بومی سازی دانش های مرتبط  باشد.مهندس عالی پور ادامه داد: دیری نپایید که پیگیری ها و کوشش های به عمل آمده در زمینه طراحی و ساخت قطعات پرکاربرد موردنیاز صنعت در کارگاه های کوچک تولیدی، منجر به پدید آمدن هسته اولیه ستاد خودکفایی نفت شد که در چشم انداز فعالیتش قطع کامل وابستگی به خارج وتامین تدریجی کلیه نیازمندی های صنعت نفت را دنبال   می کرد.

    وی با اشاره به اینکه چهار دهه از تشکیل و فعالیت بخش های پژوهش و ساخت در صنعت نفت گذشته است تاکید کرد: جای خرسندی است که افزون بر 70 درصد کالاها و تجهیزات مورد نیاز در بخش های بالادستی این صنعت به دست متخصصان ایرانی و بخش خصوصی توانمند داخلی طراحی و تولید می شود.

    عالی پور ادامه داد: شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب به خود می بالد که به عنوان پیشگام و پیشقراول نهضت بومی سازی کالا در نفت، هم اکنون نیازمندی های اساسی صنعت از قبیل مته ها، تجهیزات درون چاهی و سرچاهی، تلمبه ها، قطعات اصلی توربین های گازی و در مواردی توربین و پمپ های کامل ساخت ایران را در تاسیسات تولیدی خود به کار گرفته و از آن مهمتر زمینه رشد و بالندگی فوجی از سازندگان و شرکت های دانش بنیان ایرانی را به عنوان پشتیبانان واقعی صنعت، فراهم نماید.

    مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب تصریح کرد: این شرکت در راستای سیاست های وزارت نفت، راهبرد بومی سازی تجهیزات اساسی مورد نیاز را از طریق مشارکت در تامین ده گروه کالایی مورد نظر ، پیگیری و به صورت مشخص ساخت فناورانه پمپ های میله ای – مکشی، مته های حفاری ، تجهیزات سرچاهی و درون چاهی و بسته های نمکزدایی را در دستور کار دارد.

    وی خاطرنشان کرد: بومی سازی بخشی از این تجهیزات، نظیر دستگاه های سیار تفکیک و فرآورش نفت خام (M.O.S . وM.O.T ) علاوه بر رفع نیازمندی های عملیاتی، بخشی از چالش زیست محیطی ناشی از تعمیر چاه ها را نیز به شکلی اساسی مرتفع نموده است.

    عالی پور با اشاره به این که هم اکنون صنعت نفت ایران از گذرگاه تحریم، و تثبیت تولید صیانتی و پایدار نفت خام با موفقیت عبور کرده است اظهار داشت: وزارت نفت با رویکردی دوراندیشانه سرمایه گذاری در توسعه میادین، افزایش ضریب برداشت از مخازن و نوسازی تاسیسات رو سطحی را در دستور کار قرار داده است که بی هیچ گونه تردید، ثبات آینده این صنعت و حفظ جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای تولید کننده نفت، درگرو اجرای موفق این طرح ها و برنامه هاست.

    وی افزود: شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب علاوه بر تعهدی که در زمینه تولید به شرکت ملی نفت ایران دارد،  امروز درآستانه گشایش نهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت، یک تعهد دیگر نیز به سازندگان و شرکت های دانش بنیان ایرانی می دهد: و آن تضمین خرید محصولات و کالاهای استاندارد ساخت داخل و خودداری از خرید مشابه داخلی از خارج است.

    عالی پور اظهار امیدواری کرد: با انجام این تعهد، ضمن عمل به اصول مسلم اقتصاد مقاومتی، مشارکت بیشتر سازندگان در طرح های آتی صنعت تسهیل،  و بخشی از تلاش و همراهی جهادگونه سازندگان و شرکت های داخلی در دوران کاهش نقدینگی و تحریم های ظالمانه دشمنان، جبران گردد.

    وی در پایان از حمایت و پشتیبانی مجموعه وزارت نفت، شرکت ملی نفت و سایر شرکت های تابعه، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت های دانش بنیان ، انجمن ها و تشکل های غیر دولتی مرتبط با ساخت و یکایک شرکت های صاحب نام حاضر در این نمایشگاه و برگزار کنندگان نمایشگاه تقدیر و تشکر کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت