یک مقام مسوول در وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت تشریح کرد :

هدفگذاری ۳.۶ میلیارد دلاری صادرات صنایع غذایی ، دارویی و بهداشتی تا پایان سال

عصر نمایشگاه- مدیر کل دفتر صنایع غذایی ، دارویی و بهداشتی وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت از هدفگذاری صادرات ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری صنایع غذایی ، ‌دارویی و بهداشتی تا پایان سال جاری خبر داد.

هدفگذاری ۳.۶ میلیارد دلاری صادرات صنایع غذایی ، دارویی و بهداشتی تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از  شاتا، صادقی نیارکی در بازدید از بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات افزود : در این زمینه  نسبت به سال 95 حدود 20 درصد رشد داشته ایم و سال گذشته نیز 2 میلیارد و 980 میلیون دلار صادرات این حوزه محقق شد.
    وی افزود : دو رویکرد را در تولید 4 کالای منتخب که بیشترین تاثیر را در تامین و تولید صنعت غذا دارند و نیز پودر شوینده و صنعت دارو دنبال می کنیم.
    صادقی نیارکی ادامه  داد : رویکرد تحریک تقاضا اولین رویکرد  ماست که البته مشمول دارو نمی شود و در  این  زمینه بیشتر دنبال صادرات و افزایش تولید ناشی از این عامل هستیم.
    وی اضافه کرد : در پودر شوینده توسعه بازار ، مصرف فصلی و توسعه صادرات مد نظر هست و با توجه به جایگزینی شوینده های مایع 5 درصد رشد را در این صنعت پیش بینی کردیم.
    همچنین در صنعت روغن نیز توسعه صادرات  را در نظر داریم و در این صنعت با توجه به صادرات، حدود  5 درصد رشد نسبت به سال گذشته در آمارتولید هدفگذاری شده است.
    به گفته صادقی نیارکی 50 درصد صادرات صنعت غذا و دارو و بهداشتی به کشور عراق انجام می شود و در این زمینه از صادرات 3 میلیارد دلاری سال گذشته  در این حوزه ، حدود 2.5 میلیارد دلار به صنعت غذا مربوط بوده است  و صنعت آرایشی و بهداشتی  و دارویی مجموعا 500 میلیون دلار را به خود اختصاص داده است.
    وی اضافه کرد : حدود 10 هزار بنگاه اقتصادی فعال در صنعت غذا درکشورفعالیت می کنند و مجموع دیگر بنگاههای فعال این حوزه هزار بنگاه برآورد می شوند.
    صادقی نیارکی ادامه داد : در زمینه دارو هم دو رویکرد را دنبال می کنیم مهمترین آن افزایش ارزشی تولید داروها با دو رویکرد حمایت از داروهای  نوترکیب و زیست فناوانه و بابو تک که درصد مصرف آن   چه در مصرف داخلی و چه ثادرات در حال افزایش است ، می باشد واستراتژی تولید با مقیاس کم و با ارزش افزوده بالا نیز مد نظر ماست و رد این زمینه چند طرح و شرکت جدید داریم.
    وی تاکید کرد : در داروهای عمومی ارزش افزوده بالایی نداریم و تنها راه حفظ بازار خلاقیت و نوآوری است.

    استراتژی صنعت غذا تحریک تقاضا و توسعه صادرات است
    صادقی نیارکی تاکید کرد : استراتژی ما در صنعت غذا تحریک تقاضا و و توسعه صادرات است و درحال حاضر 100 میلیون تن ظرفیت نصب شده داریم و برای پر کردن این ظرفیت این دو رویکرد مد نظرما بوده است.
    وی در ادامه با اشاره به کارگروه مشترک ورود موقت افزود : این کارگروه  را از سال پیش با کمک گمرک و وزارت جهاد کشاورزی تشکیل دادیم  و جلسات این کارگروه هر هفته برگزار می شود تا بتوانیم مواد اولیه رابدون حقوق و عوارض گمرکی و تعرفه به منظور صادرات وارد کنیم .
    صادقی نیارکی افزود : در این کارگروه به شرکتهای معتبر اجازه می دهیم بر اساس ظرفیت و عملکرد صادراتی از این قانون برای ورود مواد اولیه با قیمتهای جهانی و با تعرفه صفر درصد استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت