​نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول فردا آغاز به‌ کار می‌کند

عصر نمایشگاه- نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول از فردا (۱۳ آبان ماه) برای سی‌و‌ششمین بار میزبان کتاب‌دوستان خواهد بود. موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران نیز به عنوان نماینده نشر کشورمان در این رویداد فرهنگی مهم حضور خواهد یافت.

​نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول فردا آغاز به‌ کار می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»  به نقل از  روزنامه صاباح، سی‌و ششمین  نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول فردا (13 آبان ماه) با حضور ایران در مرکز نمایشگاه و همایش‌های تویاپ استانبول افتتاح شده و تا 21 آبان ماه میزبان کتاب‌دوستان خواهد بود.

    امسال بیش از 800 ناشر، موسسه، نماینده و آژانس ادبی از کشورهای ایران، آلمان، چین، رومانی، کلمبیا، قطر، گرجستان، آذربایجان، مقدونیه، بوسنی، گرجستان، بلغارستان، قزاقستان، لبنان، مجارستان، صربستان و ... در این رویداد شرکت خواهند داشت.

    شعار امسال نمایشگاه «ادبیات! چه خوب که هستی» انتخاب شده، که یادآور قدرت کتاب‌ها بر زندگی بشر است. در طی 9 روز نمایشگاه 295 برنامه جنبی آماده شده تا بازدیدکنندگان را ترغیب به کتاب‌خوانی و مطالعه بیشتر بکند.

    «ترکیه و کره: دو سوی جاده ابریشم»
    مهمان ویژه سی‌وششمین  نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول، کشور کره جنوبی است. این کشور با شعار «ترکیه و کره: دو سوی جاده ابریشم» در غرفه 252 متری ویژه خود به معرفی صنعت نشر و فرهنگ کشورش در شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک‌شان خواهد پرداخت.

    در طول نمایشگاه نویسنده‌های برجسته کره‌ای چون؛ چوئه یون،کیم آ-اِران، سون هانگ-گیو، لی سیونگ-بُک، چون یانگ هی و آهِن دو-هیون که کتاب‌هایشان به ترکی ترجمه شده یا به زودی ترجمه می‌شود نیز حضور یافته و در برنامه‌های مختلف شرکت خواهند کرد.

    آیلا کوتلو؛ زبان زنان ترکیه
    نویسنده افتخاری این دوره از نمایشگاه آیلا کوتلو، رمان نویس 79 ساله ترک است که یکی از برجسته‌ترین نویسندگان زن در قید حیات این کشور به حساب می‌آید.

    آیلا کوتلو (متولد 1938- انتاکیه)، نخستین داستانش را با امضای «آیگن بارل» در سال 1976 در مجله انسان آزاد به چاپ رساند. با کتاب «تو هم نرو تریاندافیلیس» در سال 1991 شایسته دریافت جایزه سعید فائق شد. از مهم‌ترین آثار او می توان به؛ «در ستایش حُسنِ یوسف»، «تو هم نرو تریاندافیلیس» ، «گورستان زنان نفرت‌انگیز» و«داستان‌های زهرِ زقّوم» اشاره کرد.

    کوتلو می‌گوید: «در داستان‌هایم از یک سو به صورت طبیعی، نظاره گر مسائل اجتماعی هستم و از دیگر سو، با ثبت کیستی شهروندان ترکیه، برخی مسائل ویژه‌ را پیش می‌کشم. طبیعت و زبان و فرهنگ، تراژدی‌های انسانی متفاوتی را رقم می‌زند.»

    بیان داستانی وضعیت زنان، عنصر بنیادین داستان‌های کوتلو است. در داستان‌هایی که وی پیرامون موضوع اصلی زن نوشته، از چشم‌اندازی وسیع، از ساختار روحی تا مناسبات اجتماعی و فرهنگی شخصیت‌ها، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

    او احوال روحی شخصیت‌هایش را می‌شناسد و از محیطی می‌نویسدذکه به عمق جامعه آن نفوذ کرده است. کوتلو در کنار طبیعی بودن نوشتارش، از زبان داستانی فوق‌العاده دقیق و ساختار روایی بی‌واسطه ای بهره می‌برد.

    هنر و ادبیات زیر یک سقف
    نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول همچنین میزبان 18 شخصیت مهم بین‌المللی خواهد بود.فابین اسکالانته، رئیس سابق محافظان فیدل کاسترو که از وی در مقابل سوقصدهای بسیاری محافظت کرد و همسرش، ترسیتا فرراریا، نویسندگان و روزنامه نگاران شناخته شده کوبایی، کارلوس گرانس نویسنده شهیر کلمبیایی، ماتیاس گوریتز نویسنده آلمانی و نویسنده پلیسی مشهور ایرلندی گلن مید برخی از این مهمانان خواهند بود که در برنامه های مختلف جنبی نمایشگاه شرکت کرده و با خوانندگان خود دیدار خواهند کرد.

    مانند سال‌های گذشته همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول، نمایشگاه هنر استانبول نیز برگزار می‌شود و بازدیدگنندگان می‌توانند در تاریخ‌های 4-12 نوامبر (13-21 آبان ماه) از هر دو نمایشگاه دیدن کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت