افتتاح "نمایشگاه صنایع غذایی اصفهان"

عصر نمایشگاه-مراسم افتتاحیه "نمایشگاه صنایع غذایی اصفهان" با حضور مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی استان و چندتن از اعضای شورای شهر و فعالان اقتصادی در محل نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار شد.

افتتاح "نمایشگاه صنایع غذایی اصفهان"
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایسنا، در مراسم افتتاحیه "چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی"، یارمحمدیان، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در مورد این نمایشگاه گفت: پروژه نمایشگاه بین المللی استان اصفهان در حال پیگیری است. در پروژه جدیدی که در آینده افتتاح خواهد شد حدود 8000متر فضای مفید برای غرفه داران به همراه دارد. شرکت نمایشگاه ها دو سهام دار عمده دارد، شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی، که حدود 63 درصد از سهام شرکت متعلق یه شهرداری اصفهان و حدود 33 درصد هم متعلق به اتاق بازرگانی است و یک افزایش 50میلیارد تومانی در سهام داشتیم که چنان چه شهرداری اصفهان و شورای شهر و اتاق بازرگانی همت کنند و سرمایه و افزایش سهام شرکت را متقبل شوند، می توانیم نمایشگاه هایی را که در این محل برپا کنیم که حدود سه برابر فضای موجود باشد.

    وی افزود: امیدواریم هم فعالان اقتصادی  و همه کسانی که به نحوی با شرکت نمایشگاه ها و برگزاری نمایشگاه دخیل هستند این پروژه را مورد توجه قرار دهند و با کمک همه دوستان و فعالان اقتصادی و اتاق بازرگانی حرکتی در اصفهان ایجاد شود. امروز افتتاحیه چهارهمین نمایشگاه صنایع غذایی اصفهان است که با همکاری اتاق بازرگانی، فعالان اقتصادی این نمایشگاه افتتاح می شود که در آن 100مشارکت کننده مفید داریم که حدود 2400متر فضای مفید در اختیار آنها قرار گرفته شده است.

    یارمحمدیان خاطرنشان کرد: امیدواریم که در سال های آتی، نمایشگاه پربارتر و بهتر برگزار شود و معاونت غذا و دارو هم در این نمایشگاه شرکت کند.

    همچنین نایب زاده - مدیرنمایشگاه های داخلی و بین المللی نمایشگاه های اصفهان گفت: چهاردهمین دوره نمایشگاه با حضور 100شرکت کننده از 11 استان کشور برگزار می شود که استانهای حاضر شامل تهران، اصفهان، البرز، آذربایجان شرقی و غربی، مرکزی، خراسان رضوی و جنوبی، همدان، کرمانشاه و هرمزگان مشارکت دارند. تفاوت بارزی که این دوره با دوره های قبل دارد افزایش 10 درصدی مساحت متوسط غرفه هااست . در دوره های قبل هر غرفه 36-12متر بود که در این دوره ، این متراژ به نزدیک 50متر افزایش یافته است.

    وی افزود: نکته بعدی حضور برندهای اصلی به صورت مستقیم است که در دوره های قبل این ویژگی را کمتر داشتیم و در دوره های اخیر بیشتر به صورت نمایندگی استانی حضور داشتند.

    نایب زداه افزود: برنامه ریزی ویژه ای که امسال داشتیم تبلیغات محیطی مناسبی برای نمایشگاه است که با توجه به این که نیاز به برندسازی است و ما می خواهیم در مورد فرهنگ سازی بیشتر کار کنیم نسبت به قبل با حمایت حامیان نمایشگاه، تبلیغات محیطی مناسبی استفاده می شود که امیدواریم این اقدام را با حمایت حامیان و هیئت مدیره اعضای شرکت های نمایشگاه ها به سایر نمایشگاه ها بسط بدهیم.

    وی ادامه داد: دو برنامه جنبی هم روز شنبه داریم  که شامل دوره آموزشی تراز تامین نگرش های مدرن وبهینه سازی انبارو لوجستیک و همچنین اولین همایش متخصصان حامیان حقوق مصرف کننده گان است که شنبه ساعت 16در سالن همایش های نمایشگاه برگزارمی شود.

    نایب زاده گفت: نکته دیگر حضور دو گروه از نمایندگان تجاری کشور قطر و دو گروه از کشور لبنان در نمایشگاه صنایع غذایی است. امیدواریم در طول چهار روز برنامه بازدید را با همکاری مجموعه همکاران و اتاق بازرگانی داشته باشیم و درسالهای آینده با تغییرات اخیر که در مدیریت استان ایجاد شده، بخش متخصصان برتر غدایی استان را همزمان با نمایشگاه صنایع غذایی در یک سالن داشته باشیم

    مدیرنمایشگاه های داخلی و بین المللی نمایشگاه های اصفهان تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه به رونق کمی و کیفی نمایشگاه می افزاید . این هدف در سال جاری علی رغم تلاش های ستاد برگزاری محقق نشد. امیدواریم که در دوره بعدی این دو رویداد را با هم در فضای فیزیکی نمایشگاه در مکان جدید داشته باشیم .

    نصیر ملت، عضو شورای شهر استان اصفهان نیز در نشست خبری افتتاحیه نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر ارزیابی سطح نمایشگاه گفت: آن چیزی که مسلم است توسعه نیاز به ابزار خاص خودش را دارد. همه امکاناتی که ما امروز یک بخشی از آن را مشاهده می کنیم به عنوان یک ابزار توسعه اقتصادی در شهر می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین برای این که بتواند اثربخش باشد و کارایی خود را داشته باشد باید یک مدیریت درستی بر ان اعمال شود.

    وی افزود: اعتقاد ما بر این است که از ظرفیت های موجود نتوانستیم خوب استفاده کنیم با این که تلاشهای زیادی انجام شده است، اما خروجی قابل دفاع نیست. نهایتا درباره شهری صحبت می کنیم که در همه حوزه ها همیشه پیشگام بوده و حرفی برای گفتن داشته است.

    این عضو شورای شهر افزود: اصفهان بیشتر از هر شهر دیگری هزینه های توسعه کشور را پرداخت می کند اما متاسفانه متناسب با پرداخت هزینه، برداشت نداشته و اعتقاد برا ین است که با یک مدیریت کامل و جامع و با یک انسجام و یک نگاه رو به جلو موانع را حل کنیم و در این مسیر هموارتر و سریع تر حرکت کنیم.

    وی گفت: نکته ای که ما از یارمحمدیان می خواهیم در اولویت کارشان قرار بدهند این است که جدا از ایده ال بودن یا نبودن جای نمایشگاه، اعتقاد بر این است که در مورد طراحی باید بازنگری شود. طراحی نمایشگاه به عنوان یک مجموعه که انتظار است پذیرای موضوعات بین المللی باشد ایده آل نیست و نیاز براین است که در اسرع وقت طراحی بازنگری شود و متناسب با نیاز استان اصفهان و نگاه ما به توسعه نمایشگاه انجام گیرد.

    ملت ادامه داد: نکته دوم این است که اگر تاکید کنیم نمایشگاه می تواند یک ابزار و یک بازو برای رشد توسعه اقتصادی شهر باشد و برای معرفی کالا، فعالان اقتصادی و تکنولوژی ها، ارتباط بین تولید کننده و مصرف کننده و ارتباط بین فعالین اقتصادی باشد، باید نوع نگاهی که به نمایشگاه داریم متحول شود و اعتقاد داریم که اصفهان ظرفیت میزبانی موضوعات نمایشگاهی در حد جهان را دارد و در آ ینده امیدواریم که حداقل سالانه یک موضوع را از میان موضوعات دیگر انتخاب کنیم و در سطح منطقه ای، آسیایی و جهانی برگزار کنیم و پذیرای فعالان آن موضوع باشیم.

    این عضو شورای شهر خاطرنشان کرد: این خواسته ما از مدیران نمایشکاه و همه افراددی که می توانند در این حوزه تلاش بکنند این است که تلاششان را روی این موضوعات متمرکز کنند، البته این کار سختی است و و در حد حرف راحت است و عملیاتی کردن آن کار سختی است.
    چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنایع غذایی که از 11 آبان آغاز به کار کرده است تا 14 همین ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت