نمایشگاه نفت ابزاری کلیدی ارائه تولیدات داخلی است

عصر نمایشگاه- شهاب تجری مدیر مهندسی فروش پتکو در حاشیه نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت خوزستان گفت: شرکت تولید پمپ های بزرگ و توربین آبی با نام اختصاری پمپ و توربین (پتکو) ، در سال ۱۳۷۱ با سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران « IDRO » تاسیس شده و در سال ۱۳۷۸ به بهره برداری رسید. در سال ۱۳۸۷ در راستای تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی، سهام این شرکت به بخش خصوصی (گروه صنعتی سدید) واگذار شد.

نمایشگاه نفت ابزاری کلیدی ارائه تولیدات داخلی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از خوزنیوز، تجری افزود: این شرکت جهت طراحی و ساخت سفارشی پمپ های مورد نیاز صنایع مختلف از جمله نفت ،گاز، پتروشیمی ، صنایع نیروگاهی، خطوط انتقال آب و توربین های آبی کوچک و متوسط بنا شده است. همچنین تامین قطعات یدکی، نظارت بر نصب و راه اندازی، خدمات پس از فروش، تعمیرات و ارائه مشاوره مهندسی در حیطه کاری این شرکت می باشد.

    وی گفت: کارخانه شرکت پمپ و توربین در منطقه صنعتی قراملک در شهرستان تبریز در فضایی به وسعت هشتاد هزار مترمربع واقع شده که مجهز به ماشین آلات وتجهیزات سبک، نیمه سنگین ، سنگین و آزمایشگاه توربو ماشین می باشد که این آزمایشگاه گواهینامه صلاحیت تست پمپ را از موسسه استاندارد ایران دارا بوده و خاطرنشان می نماید که این آزمایشگاه بزرگترین آزمایشگاه تست پمپ در خاورمیانه است.

    مدیر مهندسی فروش این شرکت یادآور شد: پتکو  تا کنون پروژه های متعددی را با موفقیت به انجام رسانیده و همه ساله تعداد زیادی از پروژه ها را در دست اقدام دارد . همچنین پروژه های زیادی بر پایه انتقال دانش فنی به روش مهندسی معکوس انجام و در حال اجرا می باشد با تاسیس واحد تحقیق و توسعه به موازات عملیات تولیدی شرکت و تهیه نرم افزار لازم و متعاقباً انجام پروژه های متعدد تحقیقاتی به کمک مراکز دانشگاهی (نظیر دانشگاه تهران) ، امروزه این شرکت قادر به طراحی و تولید پمپ های مورد نیاز مشتریان در کاربردهای متفاوت می باشد.

    وی اظهار داشت: شرکت پتکو در حوزه طراحی و ساخت انواع پمپ های سانتریفیوژ فرآیندی برای صنایع نفت و گاز پالایشگاهی پتروشیمی و صنایع شیمیایی و واحدهای نمک زدایی فعالیت دارد. این شرکت همچنین طراحی و ساخت انواع پکیج های آتش نشانی طراحی و ساخت انواع پمپ های آبی و آب دریا طراحی و ساخت انواع توربین های آبی کوچک تا 10 مگاوات و همچنین طراحی و ساخت انواع کوپلینگ های انعطاف پذیر تحت استاندارد 671 را انجام می دهد.

    مدیر مهندسی فروش پتکو در توضیح طریقه چگونگی ارتباط این شرکت با شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت: ارتباط ما از طریق سامانه های اسناد مناقصه شرکت مناطق نفت خیز جنوب ،روزنامه های رسمی و معرفی توانمندی های این شرکت به اداره کالا، ارتباط با کمیته استانداردها و بررسی منابع شرکت مناطق نفت خیز جنوب شکل گرفته است.

    تجری گفت: نخستین قرارداد منعقد شده میان پتکو و مناطق نفت خیز جنوب در سال 1380 از طریق شرکت های پیمانکاری شرکت مناطق نفتخیز در پروژه های واحدهای نمکزدایی بوده است و از مهمترین دستاوردهای این همکاری میتوان به خودکفایی در زمینه تولید پمپهای bb3 مطابق استاندارد ‏api 610 اشاره کرد. در این دوره همکاری بیش از 200 دستگاه پمپ سانتریفیوژ در زمینه پمپ های فرآیندی آبی و آتش نشانی برای مناطق نفت خیز جنوب تولید و تحویل شده است.

    تجری در بخش دیگری از سخنان خود گفت : شرکت پتکو  9 دوره  در نمایشگاه صنعت نفت خوزستان حضور فعال و مداوم داشته است که نخستین دوره آن در سال 1388 بوده است.

    وی در اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت نفت در سال 96 گفت: از آنجاکه مدیران نفتی حضور فعالی در این نمایشگاه خواهند داشت نمایشگاه نفت همواره تاثیر مثبتی در ارائه تولیدات داخلی داشته و ابزاری کلیدی برای این کار است.  درخواست ما این است که با حمایت گسترده تر از تولید کنندگان داخلی امکان تقویت صنایع داخلی و بی نیازی از بازارهای خارجی را فراهم آورند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت