۱۴ روند شکل دهنده صنعت نمایشگاه و رویداد

عصر نمایشگاه- گزارش سال ۲۰۱۴ انجمن بین‌المللی نمایشگاه‌ها و رویدادها تحت عنوان «روندهای تاثیرگذار بر صنعت رویداد و نمایشگاه» به ۱۴ موضوع اشاره می‌کند که گفته می‌شود موجب تغییر و تحول در صنعت نمایشگاهی جهان خواهد شد.

۱۴ روند شکل دهنده صنعت نمایشگاه و رویداد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»، در اینجا به طور مختصر با این 14 روند آشنا می‌شوید.

    1.  جلسات همسو با اقتصاد جهانی حرکت می‌کنند
    با توجه به اقتصاد کم رونق ایالات متحده و کاهش سرعت نرخ رشد در چین و اروپا، انتظار می‌رود غرفه داران نسبت به بودجه بازاریابی خود در طول چند سال آینده محتاطانه عمل کنند. با توجه به تجزیه و تحلیل اخیر اقتصادی ‌CEIR، میانگین رشد کلی سالانه اقتصاد جهان 3 درصد خواهد بود. این در حالی است که تعداد غرفه داران نسبت به شرکت کنندگان در حال افزایش است. پیش‌بینی شده است، حضور بین‌المللی در رویدادهای برگزار شده در ایالات متحده همراه با فرصت‌های پیش‌روی غرفه داران چین و دیگر بازارهای بین‌المللی افزایش پیدا کند.

    2. داده‌های بزرگ

    تنها شرکت‌های بزرگ قادر به بهره برداری از توان کامپیوتر برای فشرده کردن پایگاه داده های بزرگ به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمایلات گروه خاصی از مردم پ هستند، اما شرایط به زودی تغییر میکند. بر اساس گزارش انجمن بین‌المللی نمایشگاه‌ها و همایش‌ها، شرکت هایی که BDaaS (داده‌های بزرگ به عنوان یک سرویس) ارائه می‌دهند، به شکل قابل ملاحظه‌ای در حال ضعیف کردن این ابزار تحلیلی هستند. این شرکت‌های خدماتی در حال تجزیه و تحلیل پیشرفته داده‌های مقرون به صرفه‌تر و بنابراین، بسیار در دسترس‌تر برای سازمان‌های کوچکتر با بودجه کمتری هستند. ممکن است کسانی که در صنعت نمایشگاه حضور دارند، به فکر این بیافتند که چگونه باید از داده‌های بزرگ در کسب و کار و نمایشگاه‌های خود استفاده کنند، چرا که اینها مجموعه مهارت‌های مخصوص صنعت نمایشگاه نیستند.

    3 ابزارهای شگفت‌انگیز!

    نمایشگاه‌ها در حال ارائه راه‌هایی برای جمع آوری داده‌ها درباره رفتار شرکت کنندگان با استفاده از ارتباطات نزدیک و بی سیمی از طریق بلوتوث iBeacon و شناسایی فرکانس رادیویی یا تکنولوژی  RFIDهستند. گوشی‌های هوشمند شرکت کنندگان، سنسورهای زیر فرش و سیستم‌های ثبت نام که "نقشه‌های حرارتی" را بر اساس سوایپ کارت در غرفه تولید می‌کنند، تنها چند راه موجود برای ردیابی زمان و مکان بازدیدکنندگان هستند. سپس این داده‌ها به سازمان دهندگان نمایشگاه کمک خواهند کرد تا موارد هیجان برانگیز را برای غرفه‌های بعدی خود شناسایی کنند. بخش دیگری از مشکل این خواهد بود که شرکت کنندگان اجازه ردیابی را بدهند.

    4. لطفا پهنای باند بیشتر کنید!

    همچنان که تولید تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها هر چه بیشتر افزایش پیدا می‌کند - و غرفه داران تقاضای بیشتری برای اتصال به اینترنت دارند - زیرساخت و پهنای باند اتصال Wi-Fi اهمیت بیشتری پیدا کرده است. اما احتمالا قادر نخواهند بود هزینه همگام شدن با اهداف همیشه در حال تغییر تکنولوژی را متقبل شوند. انتظار می‌رود این روند همچنان در مورد پهنای باند کم یا بدون هزینه - یا شارژ امکانات – ادامه داشته باشد حداقل تا زمانی که یک مدل سرویس بهتر روی کار بیاید.

    5.  احاطه تکنولوژی

    استفاده از گوشی‌های هوشمند که به طور روزافزونی قدرت و پیچیدگی کامپیوتر را به دست می‌آورند، فقط آغاز کار است. انتظار داشته باشید که در نمایشگاه‌های غیر تکنولوژیک در آینده‌ای نزدیک فن‌آوری‌های بیشتری را (مانند ساعت هوشمند، گوگل شیشه‌ای از نوع عینک، هدست واقعیت مجازی و...) ببینید.

    6. استفاده از تلفن همراه

    بحث بر سر گوشی‌های هوشمند- به شکلی متناقض پابرجاست. بر اساس گزارش انجمن بین‌المللی نمایشگاه‌ها و همایش‌ها، همه نسل‌ها در حال استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه هستند؛ تجارت الکترونیکی در حال رشد دادن و توسعه تلفن (البته همراه با فراز و نشیب) است؛ همچنین همه در حال دانلود و استفاده از نرم افزار هستند. زمانی که می‌توانستید در آغاز جلسه به مردم بگویید گوشی خود را خاموش کنند، به سر رسیده چرا که مردم به استفاده از گوشی‌های هوشمند خود به عنوان "صفحه نمایش دوم" خود برای همه چیز، از تماشای تلویزیون تا پست در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ نویسی در مورد یک رویداد عادت کرده‌اند. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که شرکت کنندگان تا چه میزان پیام از سوی غرفه داران را تحمل می‌کنند. چه کسی محدودیت در دانلود ایجاد می‌کند و چه محتوایی باید دانلود شود؟ بسیاری از سوالات، به ویژه در مورد مالکیت داده‌ها و حقوق و حریم خصوصی، باقی می‌ماند.

    7. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی به عنوان جریان اصلی

    رسانه‌های اجتماعی تعدادی واژه جدید به کسب و کار و بازاریابی اضافه کرده‌اند؛ مانند توییت کردن که باعث می‌شوند بازاریابان B2B برای این کانال‌های پیچیده بودجه خود را افزایش دهند. بر اساس این گزارش، هنگامی که شرکت کنندگان و غرفه داران وارد یک مرکز نمایشگاه می‌شوند، شیوه‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و فعالیت‌هایشان خارج از محدوده نمی‌ماند. تمام احزاب انتظار دارند که بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در مرکز نمایشگاه و در طول رویداد ادامه داشته باشد.

    8. نمایشگاهی که هیچگاه تمامی ندارد
    نمایشگاه‌ها و جلسات از رویدادهای یک بار در سال به برنامه‌های مداوم 24/7/52 تبدیل شده‌اند. البته، این بدان معنی است که سازمان‌دهندگان نمایشگاه باید مطالب زیادی برای برنامه ارتباطی در طول سال داشته باشند. این در حالی است که در بسیاری از نمایشگاه‌ها، ایجاد یک استراتژی محتوا و تولید و گردآوری محتوا، مهارت‌ها و توانایی‌های جدیدی است که سازمان دهندگان نمایشگاه نیاز به درک و اضافه کردن آن به فرآیند مدیریت نمایشگاه‌های جاری خود و بودجه در سال‌های آینده دارند.

    9. نمایشگاه به عنوان تجربه

    با وجود اتفاقات بسیار بر روی صفحه نمایش، ایجاد غرفه‌ای سرگرم کننده و جذاب به همان اندازه گوشی‌های هوشمند شرکت کنندگان چالشی ادامه دار است. گزارش انجمن نشان می‌دهد، عناصر طراحی نمایشگاه باید طوری متحول شوند که تجربه‌ای از نمایشگاه را ارائه دهند‌. چند سوال برای اندیشیدن: "آیا فرمت‌های خریدار میزبانی، مدل ترجیحی است؟ آیا ایجاد بازی‌های کامپیوتری جزو الزامات نمایشگاه است؟ آیا اپلیکیشن‌ها به ابزار تعاملی تبدیل شده‌اند که امکان تجربه در لحظه را فراهم می‌کنند؟ آیا آشنایی با یک نمایشگاه، یک رویداد مناسب برای افزایش تعامل است؟

    10. شرکت کنندگان باید بازاریابان چهره به چهره باشند

    فقط به این خاطر که شرکت کنندگان در گوشی‌های هوشمند خود غرق شده‌اند، به کسانی که غرفه را اداره می‌کنند، بهانه‌ای برای انجام همان کار را نمی‌دهد. در واقع، غرفه داران در حال ایجاد مهارت‌های خود در نمایشگاه، از جمله آموزش کارکنان غرفه، توسعه برنامه‌های پیگیری و مقایسه هزینه‌های جذب شرکت کنندگان با توجه به سرمایه‌گذاری نمایشگاه در برنامه‌های بازاریابی الکترونیکی خود هستند. در قبال سرمایه گذاری که در هر دو عرصه انجام شده، انتظار دقت و موشکافی بیشتری داشته باشید.

    11.  بگذارید تعامل ایجاد شود

    اصطلاح "تعامل" در حال حاضر همه جا استفاده می‌شود ، اما ایده جذب کامل شرکت کنندگان، به تازگی توجه را به خود جلب کرده است. آنچه ما باید انجام دهیم تعریف تعامل به معنی واقعی است -اگر کسی پست توییتر بگذارد آیا در حال تعامل است؟ آیا آنها اینقدر در ارتباط هستند که سال آینده برگردند؟ چگونه پیش از رویداد با فردی وارد تعامل می‌شوید؟ و آنها را در تجربه سالانه نمایشگاه خود حفظ می‌کنید؟ همانطور که انتظار می‌رود، گزارش انجمن تحقیقات بیشتری را پشنهاد می‌دهد.

    12. نسل بعدی

    موضوع نسل بعدی به همان میزان تعامل اهمیت دارد - و به همان اندازه برای سازمان‌دهندگان نمایش مهم است. چند مورد برای تفکر: چگونه شما باید نسل بعدی شرکت کنندگان را به ارزش‌گذاری و شرکت در یک نمایشگاه دعوت کنید؟ چه کانال‌های بازاریابی برای تمام نسل‌های بالقوه شرکت کنندگان شما مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ چگونه می‌توانیم تجربه نمایشگاه را برای نسل‌های بعدی به جا بگذاریم؟ سازمان‌دهندگان نمایشگاه باید چه مواردی را برای جذب شرکت کنندگان جوان در نظر بگیرند؟

    13.  افزایش تهدیدات

    سازمان‌دهندگان نمایشگاه همچنان باید به توسعه طرح‌های احتمالی برای مقابله با افزایش خطر حمله تروریستی، اعتراض عمومی و یا رویدادهای سلامت اهمیت دهند. بله، بسیاری یک طرح را دنبال می‌کنند، شما نیز باید همین کار را انجام دهید. به کل برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها و همایش‌ها و نیز صنعت رویداد توصیه می‌شود که هر طرح شامل برنامه‌های احتمالی به روز شده برای شرایط اضطراری فیزیکی و مراقبت‌های بهداشتی باشد. این برنامه باید توسط تیم نمایشگاه با مدیریت امکانات و مقامات محلی مهم (و ضروری) قبل از حرکت برای برگزاری نمایشگاه و یا رویداد مرور شوند. هک کردن اطلاعات تهدید دیگری است که بیش از حد معمول شده است. آیا برنامه‌ای برای محافظت اطلاعات حساس غرفه داران و شرکت کنندگان خود دارید؟ آیا پروتکل حفظ حریم خصوصی داده‌ها برای محافظت از حقوق همه آنهایی که در نمایشگاه به آنها بر می‌خورید، دارید؟

    14.  تملیک‌های پیش‌رو

    ما در صنعت نمایشگاه‌ها و رویدادها، ادغام و تملیک‌های (M&A) روزافزونی را می‌بینیم که به ویژه در معاملات بزرگ، توسط شرکت‌های دولتی و انبوهی از وجوه سهام خصوصی حرفه‌ای مدیریت می‌شوند. صندوق‌های سهام خصوصی همچنان به سرمایه‌گذاری در این صنعت ادامه می‌دهند چرا که با توجه به ساختار سود حاشیه ‌ای این صنعت، میزان سوددهی آنها به طور قابل توجهی بیشتر از سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری است. همچنانکه شرکت‌ها تسلط خود را در یک موضوع خاص افزایش می‌دهند، انتظار می‌رود فعالیت‌های ادغام و تملیک بیشتری نیز مشاهده شود. با توجه به این گزارش، حتی ممکن است انجمن‌های نمایشگاهی نیز در طول چند سال تقاضای بیشتری جذب کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت