نشست هم‌اندیشی ستاد بیست چهارمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ برگزار شد

عصر نمایشگاه- نشست هم‌اندیشی ستاد برگزاری بیست چهارمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته بندی و ماشین‌آلات وابسته با حضور روسای اتحادیه‌های بزرگ صنعت چاپ و بسته‌بندی برگزار شد. در این نشست بر حضور پررنگ نمایندگان چاپ و بسته بندی اروپا برای تاکید و راهکارهایی برای بهتر برگزاری شدن نمایشگاه ارائه شد.

نشست هم‌اندیشی ستاد بیست چهارمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ برگزار شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایبنا، در این نشست که با حضور روسای اتحادیه چاپخانه‌داران، لیتوگرافان، صحافان، صادرکنندگان صنعت چاپ، کاغذ و مقوا و انجمن کارتن و ورق برگزار شد، احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگرافان با اشاره به اقدامات نمایشگاه امسال، گفت: جانمایی غرفه‌ها در حال انجام است و با وجود متقاضی زیاد تنها یک سالن باقی مانده است، البته با توجه به برگزاری نمایشگاه شهر آفتاب و فاصله کم زمانی و  برخی محدویت‌های بین‌المللی، بخش ارزی نمایشگاه ریزش داشته است.

    وی ادامه داد: سال گذشته بازدیدکنندگان بسیار تخصصی‌تر بودند‌ و غرفه دارها نیز به این نکته اذعان داشتند و جا دارد از رسانه‌ها بخصوص رسانه‌های تخصصی برای همکاری در اطلاعرسانی تشکر و قدردانی کنیم.

    ابوالحسنی با بیان اینکه امسال با تمرکز بر تبلیغات در روند توسعه بازدیدکنندگان تخصصی فعال‌تر خواهیم بود، گفت: شرایطی پیش‌بینی شده است که در نمایشگاه بیست و چهارم، ماشین آلات چاپ به صورت تخصصی و حوزه‌های مختلف در سالن 38 به نمایش در آیند.

    به گفته وی، امسال بر اساس یک برنامه‌ریزی مدون ستاد برگزاری فعالیت خود را آغاز کرده و حدود سه میلیارد تنها در بخش تبلیغات بودجه‌بندی شده که نسبت به دوره گذشته بودجه امسال سه برابر شده است.

    وی با بیان اینکه امسال ستاد برگزاری متفاوت‌تر از دوره‌های قبل است و با حضور هیات مدیره‌ها برگزار می‌شود، عنوان کرد: در نمایشگاه امسال، یک استودیو تخصصی تدارک دیده شده که برنامه هفتگی با موضوع صنعت چاپ و مشکلاتی که دست‌اندرکاران این حوزه با آن درگیر هستند به صورت زنده پخش خواهد شد.


    موفقیت در سایه همبستگی
    در بخش دیگر این نشست، ایرج استاد علینقی رئیس اتحادیه چاپخانه دران تهران، در سخنانی، گفت: امسال چاپخانه‌داران، لیتوگرافان، صحافان و کاغذفروشان یکدل شده‌اند و به صورت مستقل عمل نخواهند کرد و این نزدیکی روز به روز بیشتر خواهد شد و امیدواریم با این همبستگی، صنعت چاپ همیشه در اوج و در حال صعود باشد.

    وی افزود: توسعه هدفمند نمایشگاه، توسعه صنعت چاپ و بسته‌بندی و در ادامه توسعه اقتصاد را به مراه خواهد داشت و باید در  کنار هم با شناخت نقاط قوت و ضعف و تعیین و تدوین برنامه برای توسعه بیشتر و تخصصی‌تر شدن گام برداریم.

    هچنین جلیل غفاری رهبر، رئیس اتحادیه صحافان تهران درباره ویژگی‌های نمایشگاه امسال، گفت: نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی امسال به اتحادیه‌ها واگذار شده و مجوز برگزاری به نام اتحادیه‌ها است، این در حالی است که در چند سال گذشته توسط اتاق اصناف بود و با تلاش گروهی بنام اتحادیه‌ها برگشته است.

    وی با بیان اینکه خرسند هستیم که این نمایشگاه اکنون توسط متولیان برگزار میشود، عنوان کرد: اکنون بیش از پنج هزار متر بیش از فضا درخواست داریم و از فعالان همیشگی حاضر در نمایشگاه درخواست کردیم که غرفه‌ها را کوچک‌تر کنیم تا تعداد بیشتری حضور داشته باشند.

    غفاری رهبر تاکید کرد: در ساختار نمایشگاه با مشکلاتی رو به رو هستیم ولی سعی کرده‌ایم به نحو احسن انجام شود و تا جایی که از دستمان بر می‌آید مشکلات را رفع کنیم.

    رایزنی با اروپا
    بایک عابدین، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ که مسئولیت بخش بین‌الملل نمایشگاه را به عهده دارد، نیز در سخنانی، عنوان کرد: حضور پررنگ دست‌اندرکاران صنعت چاپ در برگزاری این نمایشگاه، نشانه همبستگی اهالی و تشکل‌ها است و امیدواریم با همکاری و همیاری در توسعه هرچه بیشتر این برند ایرانی فعال باشیم.

    وی با بیان اینکه افتخار داریم در چند دوره اخیر به عنوان اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران، همکاری تنگاتنگی با برگزارکنندگان داشته باشیم، گفت: در بخش بین‌الملل سعی کردیم اطلاعات را در منطقه اطلاع‌رسانی کنیم، در گام نخست کشورهای افغانستان و عراق هدف اصلی ما بودند، در گام بعدی، اقلیم کردستان و اتحادیه صنعت چاپ این اقلیم مهمان ویژه بود و اکنون در حال اطلاع‌رسانی برای این نمایشگاه در اروپا هستیم که با استقبال خوبی روبرو شده است.

    عابدین با بیان اینکه با دست‌اندرکاران صنعت چاپ کشورهای ایتالیا، بلژیک، انگلیس، فرانسه و اسپانیا تعامل و رایزنی داشته ایم، یادآور شد: پیس از این، پیشنهاد تغییر زمان برگزاری نمایشگاه را به دلیل تداخل زمانی با عید کریسمس دادیم که از مسئولان برگزاری نمایشگاه برای توجه به این موضوع و تغییر زمانی نمایشگاه متشکر هستیم.

    وی تاکید کرد: برای بخش بین‌الملل بودجه‌ای تدارک دیده شده که می‌تواند روند توسعه بین‌المللی را توسعه دهد، در این میان از کشورهای توسعه یافته الگوبرداری خواهیم داشت تا همزمان با توسعه نمایشگاه روش‌هایی نوین برای این توسعه کاربردی‌تری داشته باشیم.

    تولید برنامه های تصویری
    ابوالفضل ایمنی مدیر روابط عمومی نمایشگا چاپ نیز درباره برخی اقدامات پیش بینی شده در این حوزه، گفت: امسال برای نخستین بار آموزش غرفه گذاری استاندارد از طریق آنلاین برای غرفه داران برگزار می‌شود، همچنین تمهیداتی برای اپلیکیشن پیام رسان ویژه نمایشگاه تدارک دیده شده است که تا کنون بیش از 3هزار بار دانلود داشته است.

    وی افزود: برای جذب بازدید کننده تخصصی تبلیغات محیطی در شهرک‌های صنعتی تدارکارتی نیز دیدیده شده است، همچنین امسال برای اولین بار استودیویی برای تولید برنامه تصویری تدارک دیده شده که قرار است این برنامه از مسیر شبکه‌های اجتماعی پخش شود.

    بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی تهران، 22 تا 25 آذر ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت