حضور ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب استانی کرمانشاه

عصر نمایشگاه- رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ضمن اشاره به ثبت‌نام بیش از ۴۰۰ ناشر در این نمایشگاه کتاب استانی کرمانشاه، از تمهیدات صورت گرفته برای جلوگیری از تضعیف کتاب‌فروشی‌ها با برپایی این نمایشگاه در این استان گفت.

حضور ۴۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب استانی کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایبنا؛ خسرو تمری، رئیس اداره فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه درباره نمایشگاه کتاب استانی کرمانشاه گفت: نمایشگاه کتاب استان کرمانشاه با حضور بیش از 400 ناشر کشوری از 20 تا 25 آبان‌ماه کار خود را آغاز می‌کند. حدود 674 ناشر برای حضور در این دوره از نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به دوره گذشته رشد 12 درصدی را شاهد هستیم که بینانگر جایگاه نمایشگاه کتاب کرمانشاه است.

    این مقام مسئول در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه ادامه داد: بازدیدکنندگان می‌توانند در دو نوبت از 9 تا 12 و 15 تا 20 از نمیاشگاه بازدید کنند. بالغ بر 700 میلیون تومان بن خرید کتاب در این دروه پیش‌بینی شده است. سال گذشته نزیدک به یک میلیارد و 500 میلیون تومان کتاب فروخته شد. پیش‌بنی می‌کنیم که با توجه به استقبال ویژه و تبلیغات گسترده،‌ شاهد حضور پررنگ‌تر مردم در این نمایشگاه باشیم.

    به گفته تمری، در مجموع 36 برنامه جنبی برای این دوره از نمایشگاه پیش‌بینی شده که شامل 20 تئاتر خیابانی، شب شعر «سنگان‌ها» با حضور عبدالجبار کاکائی، نقد ادبیات دینی کودکان، چند نشست با موضوع کارآفرینی و اقتصاد مقاومتی و رونمایی از جدید‌‌ترین اثر استاد کزازی ازجمله برنامه‌های جنبی این دوره از نمایشگاه است؛ علاوه براین از تلاش شده از ظرفیت‌های دیگر نهاد‌ها نیز استفاده شود. 
     
    تمری درباره دیدگاه برخی مبنی بر تاثیر منفی برگزاری نمایشگاه کتاب استانی بر کارکرد کتابفروشِی‌ها افزود: تاثیر منفی برگزاری نمایشگاه استانی بر کتابفروشی‌ها از مدت‌ها پیش مطرح بوده و ضروری است که به این مساله پاسخ منطقی داده شود. نخست یاد‌آور می‌شوم که تاریخ برگزاری نمایشگاه کتاب استانی در کرمانشاه را برای پیشگیری از لطمه به کتابفروشی‌ها از مهر‌ به آبان‌ماه تغییر داده‌ایم. علاوه براین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های قابل توجهی در این حوزه انجام می‌دهد مانند پاییزه، تابستانه و عیدانه کتاب؛ به‌علاوه تسهیلات دیگری که از سوی این وزارتخانه پیش‌بینی شده است.

    این مقام مسئول در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب استانی،‌ جریان ذهنی عمومی را برای توجه بیشتر به مقوله کتاب ایجاد می‌کند؛ به‌عبارت دیگر این نمایشگاه‌ها بار روانی در جامعه ایجاد می‌‌کند که در توان تبلیغی کتابفروشی‌ها نیست و موجب می‌شود تا مردم برای تهیه کتاب، معطل نمایشگاه کتاب سال آینده نباشند. بن‌های تخفیف بعد از نمایشگاه نیز در 12 کتابفروشی کرمانشاه قابل عرضه است و احتمال دارد تا این تعداد افزایش پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت