مدیریت جلسات نمایشگاهی

عصر نمایشگاه- حالت کیو(Q) به عنوان یک مدیر نمایشگاه اینجانب جلسات متعددی را که با تیم ها و گروه های بازاریابی، فروش و مدیریت داشتم از دست دادم اما فکر می کنم که شرکت کنندگان در این جلسات حقیقتا از آنها واهمه دارند و آن را ناکارامد و بی فایده می دانند. کجا مرتکب اشتباه شده ام و چگونه می توانم اشتباهات ام را برطرف کنم؟

مدیریت جلسات نمایشگاهی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، حالت ای(A) در وهله اول اعتبارو احترام در نتیجه تایید و تصدیق این قابلیت بالقوه نصیب شما خواهد شد. اکثریت میزبانان و برگزار کنندگان جلسه هرگز این نکته را تصدیق نمی نمایندکه احتمالا.

    انتخاب طبیعی
    کندی آدامز
    انتخاب محل غرفه نیاز به دانش و تخصص خاصی ندارد اما این بدان معنی نیست که شما نباید برای پیدا کردن بهترین مکان تحقیقی و پرس و جو کنید. در اینجا به نکاتی اشاره می‌کنیم که پیش از انتخاب محل غرفه‌تان در نمایشگاه به آن نیازمندید.


    احتمالا تا به حال این عبارت را شنیده‌اید که به عنوان عنوان ضرب المثلی معروف برای خرید و تملک سودآور املاک و مستغلات استفاده می‌شود: "مکان، مکان، مکان". و اگر از بیشتر مدیران نمایشگاه‌ها سوال کنید، احتمالا با این نکته موافقند که محل استقرار غرفه‌شان (یعنی همان مستغلات و دارایی آنها) در عرصه بازاریابی نقش مهم و به سزایی دارد. در حالی که هیچ مکانی کامل و بی عیب و نقص در محل نمایشگاه‌ها وجود ندارد اما بعضی نقاط با توجه به نوع خاص نیاز شما ارجحیت دارند و بهتر هستند. معمولا اندازه و ابعاد غرفه مورد نیاز و میزان نزدیکی مورد نظر شما در ارتباط غرفه‌تان با همکاران و هم صنفی‌ها و یا رقبای تان از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین شما نیازمند این هستید که جریان رفت و آمدها و ترافیک را در راهروهای نمایشگاه لحاظ کنید و اینکه چگونه این مساله می‌تواند بر فضای اطراف غرفه شما اثرگذار باشد.
    مدیران نمایشگاه‌ها اغلب با جنبه روانشناختی و ارزش واقعی انتخاب مکان استقرار غرفه مخالفت می‌کنند. مطالعات و بررسی‌های انجام شده توسط شرکت Exhibit Surveys نیز نشان می‌دهد، هیچگونه تفاوت و تمایز ملموس و قابل توجهی در دستاوردها و نتایج حاصله برای مسئولان و برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها که صرفا مبتنی بر محل غرفه‌ها باشد، وجود ندارد. به گفته اسکیپ کاکس، رئیس و مسئول پروژه مطالعاتی این شرکت، نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که مکان یک نمایشگاه در یک تالار (شامل قسمت‌های جلو، پشت، راست، چپ، مرکز و غیره) به خودی خود نمی‌تواند عاملی تعیین کننده و عمده در برگزاری یک نمایشگاه باشد اما نمایشگاه‌هایی که در ساختمان‌ها و تالارهای مجزا و یا در راهروهای بن بست و راهروهای بن بست دو شعبه و یا آلاچیق‌ها برگزار می‌شوند، حجمی از ترافیک سبک را تجربه می‌کنند.
    به عنوان نتیجه گیری آیا می‌توان گفت که انتخاب فضا و مکان غرفه نوعی مهارت بر اساس شم و حس ششم است و یا بیانگر نوعی دانش خاص و ویژه است که مبتنی بر تحقیق و پرس و جوی گسترده است؟ به نظر من ترکیبی از هر دو عامل موثر هستند. تصور کنید که در دفتر یک نمایشگاه فروش محصولات هستید و می‌خواهید غرفه خود را برای نمایشگاه و مراسم سال بعد انتخاب کنید. طبقه هم کف روبه‌روی شما به نمایش درآمده است. جهت آماده شدن برای این لحظه حساس و سرنوشت ساز و برای کمک کردن به شما به منظور انتخاب آگاهانه یک غرفه، در اینجا استراتژی‌ها و ملاحظات و نکات لازم را ذکر می‌کنیم.


    بررسی نقشه طبقه همکف نمایشگاه
    به جرات می توان گفت که تقریبا هر نمایشگاهی نقشه خاص خود را دارد و در نتیجه نکته مهم این است که به جای انتخاب غرفه نمایشگاه بر اساس شانس و اقبال محل و زمین استقرار آن را شناسایی کنیم و بشناسیم. انتخاب غرفه توسط شما می بایست متاثر از راهنمایی ها توسط منابع آگاه پیرامون جریان ترافیک ناشی از رفت و آمد اتوبوس ها، ثبت نام، و جلسات کنفرانس ها باشد.تعداد و مکان ورودی های تاالر های نمایشگاه و نقاط جذاب  ودیدنی مانند سالن های تئاتر در طبقه نمایش و توالی فضاها و غرفه ها به عنوان مثال فضاهای موجود می بایست همگی در یک راهرو و تالار باشند و در گستره ای از چندین راهرو و تالار پخش شوند و یا اینکه در طبقات مختلف از یک جایگاه باشند. اگر این فضاها پخش شده باشند شما قادر خواهید بود تا به طبقات هر غرفه با رعایت معیار ها و استاندارد های نمایشگاهی در هر فضا دسترسی داشته باشند همان گونه که شما می توانید یک بخش یا غرفه را برای هدف خاصی در حوزه صنعت تخصصی تان انتخاب کنید.
    به موازات اینکه شما به دنبال نقشه طبقات نمایشگاه ها هستید مراقب باشید و به موانع و مشکلات بر سر راه تان در مسیر موفقیت در انتخاب غرفه در سایت نمایشگاه توجه کنید. مهمترین مشکل همان ستون ها و راهرو های پشتیبان و نگهدارنده وزن و سنگینی و یا تجهیزات اطفاء حریق است.] که گاهی اوقات روی نقشه نمایشگاه ها آن را به شکل مخفف FHC که معادل عبارت "مخصوص محفظه کپسول اطفا حریق" for firehose cabinets) (  و FAS معادل آشکارساز ]ژیر حریق و نورافکن چرخان است  (fire alarm store)  [ این عوامل می توانند بسته به قوانین و ضوابط مکانی و محلی که می توان آن ها را عوامل بازدارنده نامید در مسیر اجرای نقشه غرفه شما در نمایشگاه اخلال ایجاد نمایند. این عوامل تعیین کننده مکانی هستند که می بایست عاری از هر گونه عامل بازدارنده و مانعی باشند تا در نتیجه آن مردم بتوانند به راحتی و با اطمینان خاطر به تجهیزات ایمنی دسترسی داشته باشند.
    انتخاب غرفه در نمایشگاه در محلی که دقیقا جلوی در های تخلیه بار و در راهرو و تالار نمایشگاهباشد که گاهی اوقات آن را آخرین مناطق یا محوطه های استقرار غرفه ها می نامند می تواند به معنی شروع دیر هنگام انتخاب محل غرفه و افزایش هزینه های آن باشد در حالی که بار یا محموله در حال تخلیه شدن در آن است. همچنین شما می بایست برای اخلال و بهم خوردن نقشه ها و برنامه ها پس از برگزاری نمایشگاه و خارج کردن غرفه و اقلام موجود در آن از نمایشگاه مانند جعبه های خالی و بازگرداندن غرفه ها به مسئولان برگزاری نمایشگاه باشید.
    در مقابل جاذبه ها و عوامل جذب کننده ای در طبقات نمایشگاه ها وجود دارند که حجم ترافیک مازاد و اضافی را به سمت بخش خاصی از تالار نمایشگاه هدایت می کنند. این عوامل شامل ورودی ها و خروجی ها، محل ثبت نام، و سالن های تئاتر و نمایش و طبقات و کلاسهای درس، اتاق های اجلاس برای برگزاری نمایشگاه، غرفه ها و بوفه های غذا و تجهیزات حمل و نقل بازدید کنندگان شامل آسانسور و پله های برقی است.

    بهره گیری از روان شناسی غرفه داری
    نکات و ملاحظات متعددی در جریان انتخاب محل استقرار غرفه در نمایشگاه های آتی در طبقات نمایشگاه برای شما وجود دارند و بعضی از مسئولان برگزاری نمایشگاه ها حتی به شکلی غیر اصولی و بدون هیچ ضابطه ای طبقه هم کف نمایشگاه را بر اساس نوعی روانشناسی قسمت بندی می کنند. آنها به نقشه طبقات نگاه می کنند و تعیین می کنند که محل ایده آل برای استقرار غرفه هایشان با در نظر گرفتن احتمال تجمع بازدید کنندگان و محاصره کردن غرفه ها در حالات مختلف کجا می تواند باشد.بنده این الگو و طرح ها را مدل مثلثی قانون چرخش ها به راست، رهرو های عریض، چشم و مرکز نمایشگاه و منطقه تمرکز و زوم می مامم.

    ناحیه مثلث: با نگاهی به نقشه طبقات نمایشگاه می توانید ورودی اصلی را پیدا کنید. سپس مثلثی را از در ورودی تا گوشه های دور در طبقه محل برگزاری نمایشگاه رسم کنید. گوشه ها و زوایای جلویی از این راهرو تالار که خارج از مثلث مورد نظرقرار دارند را گاهی اوقات نقاط مرده می نامند که دلیل این نامگذاری عبور و مرور بازدید کنندگان است که می تواند باعث پراکنده شدن از محل اصلی نمایشگاه به سمت عقب راهرو باشد که در نتیجه بازدید کنندگان از گوشه ها و زوایای کناری در قسمت جلو راهرو فاصله می گیرند. در نتیجه برگزار کنندگان نمایشگاه از این قانون برای انتخاب مکان و فضایی در قسمت ورودی این مثلث بهره می گیرند.

    قانون چرخش ها به راست: برای آن دسته از بازدید کنندگان که بسیار منظم و با برنامه بوده و مسائل را تحلیل و بررسی می کنند مسیر رفت و آمد مطلوب و پرطرفدار همان چرخش به سمت راست است که طی آن آنها می توانند بعد از ورود از محل ورودی تالار به سمت دورترین راهرو بروند. سپس به سمت زاهرو بالا و پایین نیز می روند و تنها در نقطه بن بست غرفه ها چرخش صد و هشتاد درجه انجام میدهند. برای اجتناب از عبور از مسیر قدم زدن و راه رفتن بازدید کنندگان به سمت خود راه تان را به سمت هزار توی نمایشگاه باز کنید تا مشخص شود آیا شما در سمت راست یا چپ مسیر حرکت بازدید کنندگانی هستید که برای بررسی و مو شکافی غرفه ها و محصولات آن می آیند یا نه.
    راهرو های عریض و وسیع: راهرو های عریض و اصلی در طبقات نمایشگاه معمولا دارای دو کاربرد هستند:
    1) گروه اطفاء حریق از این نقاط برای خروج از تالار و طبقه نمایشگاه ها در مواقع اورژانسی و اضطراری استفاده می کنند. و
    2 ) این نقاط طی راه اندازی و استقرار و جمع کردن غرفه ها و اقلام موجود در آن در حالتی به کار می روند که هیچ نوع لیفتراک چنگالی ای به مسیر های بسته و مسدود شده برای ورود به طبقات برخورد نکند زیرا این راهرو های اصلی عریض تر بده و بازدید کنندگان مایل اند تا زمان زمان زیادی را صرف گشت و گذار در آنها کنند و یا از آنها به عنوان مسیر های تردد به داخل و خارج از تالار و راهرو ها استفاده کنند تا اینکه از راهرو های باریک تر و تنگ تر استفاده کنند خصوصا طی ساعات اوج نمایشگاه. در نتیجه مسئول برگزاری نمایشگاه در کنار این مسیر های عریض تر معمولا با حجم بیشتری از بازدید کنندگان مواجه می شوند.

    نقطه مرکزی تالار یا همان قلب نمایشگاه: اولویت و ترجیح بنده همان نقطه مرکزی یا قلب نمایشگاه است که به محل سخنرانی یا اجرای موسیقی و مراسم در تالار نمایشگاه نزدیک است و ترجیحا در گوشه ای از یک راهرو ضربدری عریض قرار گرفته است که بازدید کنندگان مرتبا ازمقابل آن عبور می کنند. قرار گرفتن نقطه مرکزی تالار نمایشگاه در میانه اجرای برنامه نمایشگاه تجاری نه تنها باعث افزایش احتمال دیده شدن غرفه شما می شود بلکه این امکان را نیز به شما می دهد تا بخش وسیعی از نمایشگاه را زیر نظر داشته باشید. در مقایسه با حالتی که طی آن غرفه شما در گوشه ای درو و پرت از محل استقرار تان قرار داشت.

    منطقه تمرکز و زوم: این درست همان نقطه ای است که جلوی ورودی اولین طبقه در محل استقرار غرفه ها در نمایشگاه قرار دارد و معمولا برگزار کنندگان اصلی که صاحبان بزرگترین غرفه اند و پشت بلندگوی اطلاع رسانی صحبت می کنند آن را اشغال کرده اند. بر اساس نحوه حرکت بازدید کنندگان در عبور از این نقطه و جستجوی شرکت های مورد نظر شان که در ایستی کوتاه نام آنها را آورده اند مسئولان برگزاری نمایشگاه در این مکان به نوعی بازار گرمی و جنجال آفرینی تصویری یا بصری نیاز دارند که می تواند بازدید کنندگان را در محل مورد نظر متوقف و میخ کوب کند و آنها را وادار کند تا درباره غرفه ای خاص سوال بپرسند و اطلاعات کسب کنند.
    گاهی اوقات اینجانب هریک از این سناریو ها را در قالب نقشه و نمودار ترسیم نموده و تحلیل و بررسی می کنم که در آن بعضی نقاط با رنگی متفاوت برجسته شده اند تا بتوانم محل هم پوشانی غرفه ها را بیابم. سپس فضایی را برای نقاط دارای هم پوشانی انتخاب می کنم.

    (متن داخل مربع): به هنگام پرداختن به تعیین بهترین مکان برای استقرار نمایشگاه، مکتب های فکری متعددی وجود دارند. هدف نهایی شما این است که جلوی چشم بازدید کنندگان باشید. در اینجا پنج نظریه رایج را پیرامون تجزیه و تحلیل الگو های  تردد و رفت و آمد بازدید کنندگان ارائه می دهیم:
    1 ) فضاهای مربوط به غرفه ها (رنگ خاکستری)
    2) مثلث (خط سبز)
    3) قانون چرخش به راست (خط قرمز)
    4 ) راهرو های عریض (خط آبی)
    5 ) نقطه مرکزی تالار (خط زرد)
    6) منطقه تمرکزو زوم (خط ارغوانی)

    خلاقیت به خرج دهید
    از آنجا که مسئولان برگزاری نمایشگاه کنترل چندانی بر زمان و چگونگی تخصیص فضا و محل استقرار غرفه ها بر اساس روش های مختلف مدیریت نمایشگاه ندارند این مساله شامل سنکاتی پیرامون طول (امتداد)، غرفه ها ر ارتباط با مسئولان برگزاری، مساحت و فضای مربعی شکل متراکم و تجمعی، مبلغ هزینه شده توسط حامی مالی بر اساس دلار، سیستم های لاتاری و بخت آزمایی و یا تاسیسات مبتنی بر اولویت ارائه خدمات به بازدید کنندگان برای زودتر حاضر شدن شان، و انتخاب محل استقرار غرفه بر اساس شانس و قرعه باشد که می تواند علی رغم تلاش مستمر و بی وقفه شما برای رسیدن به هدف ویژه تان اتفاق بیفتد.
    تنها به دلیل اینکه شما نتوانسته اید غرفه رویایی تان را بر روی نقشه گسترده شده نمایشگاه و در دفتر مدیریت آن انتخاب کنیدبه این معنی نیست که مدیر نمایشگاه نمی تواند برای سال بعد این خواسته شما را برآورده کند. بعضی از مدیران برگزاری نمایشگاه ها امکان و اجازه طراحی با نام "فضای برشی" را می دهندکه همان ترکیب کردن فضاهای کوچکترو مجزای مختص به هر غرفه در قالب غرفه های بزرگتر است تا جایی که غرفه های جدید و ترکیبی مانعی در مسیر راهرو ها و خروجی های غرفه های تالار نباشند.
    نمایشگاه های دیگر یک روند رسمی اجرا و برگزاری برای اضافه کردن برگزار کنندگان و صاحبان غرفه ها در نمایشگاه ها دارند تا آنها را در لیست انتظار برای گرفتن غرفه های نمایشگاهی قرار دهند که سال آینده برگزار می شود. این مساله می تواند به دلیل حذف شدن بعضی از شرکت ها از لیست نمایشگاه باشد زیرا آنها هزینه مربوط به تملک غرفه خود را به موقع پرداخت نکرده اند و با شرکتی دیگر و یا یکی دیگر از مسئولان برگزاری نمایشگاه ادغام شده اند و یا پیش از برگزاری نمایشگاه از آن خارج شده اند. با توجه به میانگین تعداد نمایشگاه ها ی تجاری انجام حدودا دو برابر (دوازده بار) بازنگری و بررسی مجدد در نقشه استقرار غرفه ها و نمایشگاه در طول سالی که به زمان برگزاری نمایشگاه منتهی می شود احتمال و شانس شما برای تصاحب غرفه و مکانی بهتر با دسترسی بیشتر بسیار قوی تر می شود.
    هم چنین نباید نگران این مساله باشید که از مدیر نمایشگاه برای مدت زمانی نسبتا طولانی زمان بگیرید تا گزینه های مد نظر تان را بررسی کنید. از زمان استفاده کنید تا به دفتر بررسی حقوقی یا دفتر بررسی برای خرید خود این امکان را بدهید که پس از نهایی  شدن قرارداد بررسی نماید و هرگونه تغییرات مورد نظر و لازم را که به آن نیاز دارید به مدیریت نمایشگاه اعلام کنید.
    درست همان طور که خریداران خانه می بایست نیازها و خواسته هایشان را پیش از خرید لحاظ کنند، مسئولان برگزاری نمایشگاه ها می بایست معیار ها و ملاک های شان در سطحی پایین تر از حد ایده آل تعیین و بر روی تاکتیک های مربوط به رفت و آمد های ایجاد شده در میان غرفه ها و داخل آنها تمرکز نمایند تا محل کم ترافیک و خلوت غرفه شما به محلی پر ترافیک و شلوغ تبدیل شود. بنا بر اعتقاد "کاکس"، عواملی که تحت کنترل مسئولان برگزاری یک نمایشگاه هستند از جمله مساحت نمایشگاه (خصوصا مساحت و اندازه نمایشگاه متناسب با میزان بالقوه بازدید کنندگان)، تبلیغات و آگهی های قبل و بعد از برگزاری نمایشگاه، و بهره گیری از تکنیک های جلب توجه مشتری و بازدید کننده از تعیین محل غرفه مهم تر هستند. در نتیجه احتمالا این تکیه کلام و ضرب المثل رایج میان قشر بنگاهی و دلالان معاملات ملکی را باید تغییر داد و این طور باین کرد که : مکان، تبلیغات،و جلب کردن توجه.

    برگزار کنندگان محدود و منزوی شده نمایشگاه اگر می خواهید نظرات  بازدید کنندگان از نمایشگاه ها را بر اساس انواع مختلفی از غرفه های نمایشگاهی جویا شوید شاید بهتر باشد تا پا به پای ما حرکت کنید.
    در حقیقت بر اساس عقاید "نانسی دراپو" (Nancy Drapeau)، مدیر و مسئول تحقیقات در مرکز تحقیقات نمایشگاه های صنعتی حدود پنجاه و پنج درصد از بازدید کنندگان دوست دارند تا در طبقات نمایشگاه قدم بزنند و بدون صحبت کردن با مسئولان غرفه ها که نمایندگان شرکت های حاضر هستندتنها تماشا کنند.
    اما اهمیت برقراری ارتباط کلامی با بازدید کنندگان که احتمالا از مقابل غرفه شما عبور می کنند را نباید نادیده گرفت. بدون یک چنین ارتباطی که باعث قطع شدن حرکتی سرعتی در محل برگزاری نمایشگاه می شود بسیاری از بازدید کنندگان ممکن است حتی در نمایشگاه شما توقف هم نکنند. در نتیجه شانس شما برای اعطای صلاحیت و واجد شرایط شدن  به آنها به عنوان پیش تازان نمایشگاه با در نظر گرفتن و قلمداد کردن شان به عنوان مشتری کم خواهد بود.
    بخشی از این راه حل بنا بر اعتقاد دکتر "گری لووان دووسکی"، احتمالا در مساله زبان مشترک تجاری ای نهفته است در بارها و مشروب فروشی ها ی منحصر به فرد و پاتوق های جوانان و مجرد ها وجود دارد که شامل مسیر ها و روش های انتخاب و گزینش است."لووان دووسکی" که بر روی این گونه روش های انتخاب محل ملاقات و میزان تاثیر گذاری آنها در ایجاد رابطه ای صمسمانه بین افراد مطالعه کرده است بیان می کند که مسئولان برگزاری نمایشگاه ها می بایست از روشهایی استفاده کنند که شامل سوالات و بحث های آزاد و مرتبط با محصولات و خدمات ارائه شده در نمایشگاه است.
    "هان این هوتس" نویسنده کتاب "پپرناک 2"، که مجموعه ای از سوالات برای باز کردن سر صحبت با ابزدید کنندگان است نیز با این نظر موافق است. اما معتقد است که خطوط شروع کار پرسنل حاضر در غرفه ها می بایست متناسب با شرایط منحصر به فرد آنها باشد. در نتیجه به کمک نظرات "لین هوتس" و فهرستی از برنامه نوبت نگهبانی و خدمات پرسنل تعلیم دهنده فروشندگان حاضر در غرفه ها که شامل افراد ذیل هستند:
    "سوزان بروئر" از "مینیاپلیس"، و مرکز کارو دفتر او در گروه مشاوره ای "بروئر"، "بری سیسکیند"، از شرکت "آموزش و مدیریت بین المللی"، و"آن ترومپتس"، از شرکت "بازار یابی فعال" از جمله مسیر ها و روش های گزینشی بالقوه ای هستند که با ارتباطات و تماس و همکاری با شرکت کنندگان در نمایشگاه که از غرفه ها و مراسم بازدید می کنند و درباره محصولات شما پرس و جو می کنند بسیار هماهنگی دارد.
    (نمودار بالای عکس: مربع سمت چپ): 1) تا به حال درباره نمایشگاه ها چه فکر می کردید؟
    2) جذاب ترین نکته ای که تا به حال در تالار و راهرو های یک نمایشگاه دیده اید چیست؟
    3 ) دوست دارید چه محصولاتی را در راهرو و تالار غرفه ها ببینید؟
    1) درگیر کردن و به حرف کشیدن بازدید کنندگان کنار غرفه ها: سخت ترین و بد ترین بازدید کنندگان که در رابطه برقرار کردن حالت تدافعی به خود می گیرند آنهایی هستند که به سرعت از کنار غرفه شما رد می شوند. فروشندگانی از غرق و مسحور در صدا و رنگ و حرکت دهها و اگر نگوییم صد ها یا هزاران نفر دیگراز بازدید کنندگان می شوند بسیار احتمال دارد که ماموریت و هدف خاص داشته باشد حتی اگر این دسته هدف و مقصد مشخصی نداشته باشند. بنا بر گفته "لین هوتز"، این حرکت و رفتار بسیار گول زننده است زیرا شما نمی توانید متوجه شوید که هدف اید دسته از افراد چیست. با این حال "لین هوتز" پیشنهاد می کند که مسئولین غرفه ها کار را با سوالات آزاد شروع کنند مثلا اینکه "جذاب ترین نکته که در نمایشگاه به آن برخورد کردید چه بود؟" در نتیجه بازدید کنندگان پاسخ هایی را می دهند که مفصل تر از گفتن تنها یک "بله" یا "خیر" است و در نتیجه آن یک مکالمه شروع می شود.
    "عکس": عکس شماره (1)مربع ها: 1 ) چه چیزی بیش از همه شما را در این نمایشگاه تحت تاثیر قرار داد؟
    2 ) آیا تا به حال از محصولات ما استفاده کرده اید؟
    3 ) کدام بخش از این نمایش و ارائه برای شما جذاب تر بود؟
    (2) مشارکت دادن و درگیر کردن بازدید کنندگان که یک اجرا و نمایش زنده و یا یک سخنرانی و یا یک ویدئوی اطلاع رسانی را درباره محصولات شرکت شما می بینند
    زمانی که بازدید کنندگان در داخل غرفه  شما هستند و به یک مصاحبه یا نمایش نگاه می کنند اهداف برگزارکننده غرفه می بایست از جذب آنها با استفاده از ترفند ها و عبارات جادویی جذاب به سمت تکنیک های تحریک کننده و برانگیزاننده مهمان ها و حضار به شرکت در گفتگو درباره هدف نمایشگاه برود. "سیسکیند" پیشنهاد می کند که مسئولان حاضر در غرفه ها می بایست به دنبال ویزیتورهایی باشند که ابراز علاقه می کنند و یا از زبان بدن به شکلی موثر و در جهت ترغیب مشتری در طول ارائه برنامه استفاده کنند(مثلا سر تکان دادن، خم شدن به جلو و خندیدین) و از آن دسته از مهمانان نمایشگاه سوالاتی آزاد درباره محصولات ارائه شده بپرسند. مثلا اینکه کدام قسمت از نمایش یا نمایشگاه برای شما کاربردی تر بود؟ در مقابل "بروئر" ترجیح می دهد تا سوال با جوابی بسته و محدود را در قالب این جمله بیان کند که "آیا تا به حال از محصولات و خدمات ما استفاده کرده اید؟" بنا بر گفته او هر یک از جواب ها معیار و استانداردی است برای ادامه دادن گفتگو. اگر جواب "بله" باشد مسئول غرفه می تواند این سوال را نیز مطرح کند که شما چگونه از این محصولات استفاده مس کنید و یا درباره آن چه می دانید و شپس سوالات بیشتری را درباره شرکت شان و اینکه در آن چه کاری می کنند بپرسید. بنا بر گفته "بروئر" اگر ج.اب منفی(نه) باشد وارد نکته محوری و این مساله شده اید که همان فروش است. شما تنها تصویری از شرکت تان ارائه می دهید و سپس یک یا دو سوال درباره کیفیت و شایستگی شرکت شان بپرسید تا جواب های مورد نظر تان را بگیرید.
    عکس شماره (2) : 1 ) آیا می دانستید که این محصول تنها نمونه ارائه شده در نمایشگاه است؟
    2) به نظر شما این محصول چه کاربردی برای شما دارد؟
    3 ) آیا این محصولی است که شرکت شما مایل به خریدن آن باشد؟

    3) دخالت دادن و مشارکت دادن بازدید کنندگان در ارائه و فروش و عرضه محصول تان
    در حالی که بازدید کنندگان به شکلی فیزیکی با محصول شما ارتباط برقرار می کنند به گونه ای که مشابه با مشاهده محصول ازراه دور است. این روش و سناریو تا حدی متفاوت است یعنی برسی و سبک سنگین کردن محصول شما حرکتی مثبت و امیدوار کننده از طرف مشتری و بازدید کننده است که پیام و سیگنالی را به مسئولین غرفه ها می فرستد که آنها در معرض یک مکالمه و گفتگو مهم و قابل توجه هستند که تا حدی مشابه روش و رویکرد "بروئر" درباره بازدید کنندگان است که مخاطب نمایش ها و برنامه ها هستند. "ترومپتر" از این دیدگاه حمایت می کند که سوالات بسته و محدود در آغاز مکالمه با مشتری که اطلاعاتی مانند اینکه "آیا می دانستید که این محصول تنها محصول یا ابزار دوستدار محیط زیست در این بازار است؟" بنا بر اعتقاد "ترومپتر"، انتظار می رود که احتمالا پاسخ این سوال به بحث و گفتگویی درباره کار شما ختم شود و این مساله احتمالا می تواند حتی به شما در ورانداز کردن سطح و موقعیت مخاطب یا مشتری کمک کند.

    تعریف ملزومات و شرایط پیش از تعمق و بررسی ریشه ای انتخاب فضای غرفه مشخص کنید که به چه میزان از ملک و مستغلات نیاز دارید. بر اساس بودجه نمایشگاهی فعلی و اهداف تان اگر از دارایی های فعلی تان در یک طرح و شمای خاص به طور مکرر استفاده مس منید ممکن است فرصت چندانی یرای یک تغییر عمده نداشته باشید اما تنها به خاطر اینکه شما یک فضای جزیره مانند با ابعاد بیست در بیست فوت در نقطه ای خاص  را در سالهای گذشته تصاحب کرده اید به این معنی نیست که برای دفعه بعد نیز فضای خط بندی شده ای با ابعاد بیست در سی فوت و به شکلی شبه جزیره مانند را نمی توانید لحاظ کنید.

    توجه داشته باشید که احتمال دارد در حالی که بازدید کنندگان توجهی به تغییر در اندازه غرفه شما نداشته باشند رقبای شما احتمالا زمانی که این فضا کاهش یابد توجهی ویژه به این نکته خواهند داشت. در نتیجه برای مقابله با آنها و اعلام حضور کم رنگ تر خود در نمایشگاه آماده باشید و این حضور را به عنوان علامت و سیگنالی به معنای بیان وضعیت مالی بحرانی تان که با مصالحه و سازش به دست آمده است و یا فقدان تعهد به مجموعه صنعتی تان تعریف کنید و نشان دهید.

    منبع: مجله اگزیبیتور 

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت