سفیر کشورمان در ایروان در بازدید از نمایشگاه ربع رشیدی مطرح کرد

ارمنستان، پل ارتباطی بازرگانان ایرانی برای ورود به بازار روسیه

عصر نمایشگاه- سفیر کشورمان در ایروان، ارمنستان را پل ارتباطی برای ورود بازرگانان ایرانی به بازار روسیه دانست گفت: باید از بازار ارمنستان به نحوه شایسته ای در این خصوص استفاده کنیم.

ارمنستان، پل ارتباطی بازرگانان ایرانی برای ورود به بازار روسیه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، سید کاظم سجادی در حاشیه‌ی بازدید از پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی،با اشاره به ظرفیت بالای کشور روسیه برای پذیرش کالاهای ایرانی، خاطرنشان کرد: بازار روسیه به دلیل زبان، تکنیک و فن بازرگانی خاص برای بازرگانان ایرانی ناشناخته است که از حضور سه میلیونی تبعه‌ی ارمنستان در روسیه می‌توان به عنوان واسط و پل ارتباطی برای ورود به بازارهای روسیه استفاده کرد.

    سفیر کشورمان در ایروان ادامه داد: همچنین از پتانسیل ارمنستان برای ورود به بازار اوراسیا و کشورهای اروپایی هم می‌توان بهره برد.

    وی با بیان این‌که دستاوردهای آذربایجان شرقی را در ارمنستان معرفی خواهم کرد، گفت: ارمنستان عضو اتحادیه‌ی اوراسیا است که این موضوع ظرفیت 200 میلیونی را به وجود آورده و می‌توان با صادرات کالاهای ایرانی به این بازار، در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام برداشت.

    سجادی با تأکید بر این‌که باید ظرفیت‌های آذربایجان شرقی را در منطقه آزاد ارس و مغزی به نمایش بگذاریم، اظهار کرد: با یک برنامه‌ریزی مدون و تشویق بازرگانان، می‌توان از پتانسیل ارس و مغزی اندوخته‌ی خوب اقتصادی نصیب آذربایجان شرقی و کشور کرد.

    وی با بیان این‌که فناوری در ارمنستان یکی از تکنولوژی‌های نوین است، بیان کرد: اخیرأ در زمینه‌ی تکنولوژی نانو قراردادهای خوبی در ارمنستان منعقد شده است و باتوجه به حضور دکتر خدابخش در آذربایجان شرقی، این استان می‌تواند با یک برنامه‌ریزی مناسب، به ارمنستان فناوری صادر کند.

    سجادی با بیان این‌که صادرات نفتی و غیرنفتی ایران به ارمنستان سالانه 300 میلیون دلار است، گفت: بخش عمده‌ی این صادرات شامل انرژی است و بر اساس آمارهای اخیر شاهد افزایش حدود هشت درصدی صادرات به ارمنستان هستیم.

    پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی rinotex2017  از 20 تا 24  آبان ماه  از ساعت 14 تا  21 در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برپا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت