آغاز سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ونزوئلا

عصر نمایشگاه- سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ونزوئلا با شعار «مطالعه‌ی آنچه هستیم» و با شرکت ایران، آغاز به کار کرد.

آغاز سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ونزوئلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب ونزوئلا در مجموعه فرهنگی هنری ترسا کارینیوی کاراکاس (پایتخت) با حضور معاون رییس جمهور ونزوئلا، وزیر فرهنگ این کشور و برخی از سفرای کشورهای خارجی مقیم، گشایش یافت و به مدت ده روز فعالیت می‌کند. شعار امسال نمایشگاه بین‌المللی کتاب کاراکاس «مطالعه‌ی آنچه هستیم» است.

    در این رویداد فرهنگی کشورهای ایران، اسپانیا، روسیه، چین، فلسطین، هند، اکوادور و اوروگوئه و 250 ناشر داخلی از ونزوئلا شرکت دارند.

    در نمایشگاه امسال نیز رایزنی فرهنگی کشورمان همانند سال‌های گذشته با بیش از 200 عنوان آثار تألیفی و ترجمه‌شده به زبان‌های اسپانیولی و انگلیسی، در حوزه‌های مختلف معرفتی اعم از قرآن، معارف اسلامی و الهیات شیعی، متون و ادب فارسی، ادبیات کودکان، فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی، اماکن تاریخی و گردشگری ایران، لوح‌های فشرده درباره معرفی ایران و همچنین برخی از فیلم‌های دوبله شده به زبان اسپانیولی شرکت کرده است.

    «اندرزنامه‌ای برای یک حکومت مطلوب» (نامه امام علی (ع) به مالک اشتر)، «رساله حقوق امام سجاد (ع)»، «قصه‌های ایرانی برای بچه‌های آمریکای لاتینی» و کتاب «ایران مهد فرهنگ و تمدن»، عناوین چهار کتاب جدیدی است که توسط رایزنی فرهنگی ایران و انتشارات «گالاک» (ناشر معتبر ونزوئلایی) در دو سال گذشته چاپ و منتشر شده و در غرفه جمهوری اسلامی ایران و غرفه ناشر یادشده، در معرض فروش قرار گرفته است.

    نمایشگاه بین‌المللی کتاب ونزوئلا هر ساله از کاراکاسن پایتخت این کشور شروع و سپس در مراکز مختلف استان‌های این کشور در طول سال ادامه می‌یابد و این نمایشگاه در تمام ایام سال در سراسر کشور دایر است.

    بنا بر اعلام این خبر، در طبقه دوم نمایشگاه کتاب امسال، غرفه‌ای نیز به عرضه آثار شیعی می‌پردازد که مرکز تبادلات فرهنگی ایران و آمریکای لاتین یا سیسیل (CICIL ) نام گرفته و وابسته به مؤسسه فرهنگی هنری شرق در قم است.

    این مؤسسه به عنوان یک مرکز فرهنگی ونزوئلایی در این کشور به ثبت رسیده و امسال نیز در نمایشگاه کتاب کاراکاس  با غرفه مستقلی حضور یافته است. این مؤسسه در چندین کشور آمریکای لاتین از جمله در کشور ونزوئلا، فعال است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت