عرضه کتاب‌های تعاملی کودکان در نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- سوره مهر الکترونیک تعدادی از جدیدترین تولیدات خود در حوزه کتاب‌های تعاملی ویژه گروه سنی کودک را در بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌کند.

عرضه کتاب‌های تعاملی کودکان در نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»،انتشارات سوره مهر در نظر دارد تا در کنار عرضه آثار مکتوب، الکترونیک و صوتی، تعدادی از کتاب‌های تعاملی خود را نیز برای مخاطبان عرضه کند.

    از جمله کتاب‌هایی که در این قالب عرضه می‌شود، می‌توان به کتاب «هی برف برف، هی برف» شامل 10 شعر کلاسیک و چهارپاره از سعیده موسوی‌زاده با مضامینی ویژه کودکان اشاره کرد. «هی برف برف، هی برف»، «خانه‌سازی»، «شیرینی تر»، «کبوتر»، «من می‌دهم به او بیست»، «سین هشتم»، «چشم عسلی»، «مسافر»، «عینک من» و «اسب خیالی»، عناوین این شعرهاست و تِم آنها مسائل اجتماعی و اخلاقیِ پیرامون دنیای کودکان است و اساساً با فضای ذهنی کودکان و خردسالان هم سروده شده‌اند.

    عمده این شعرها، تصویری و درباره فرآیندهای جهان طبیعت مانند بارش برف و آمدن زمستان یا در مورد چیزهایی است که کودکان برای اولین بار با آنها مواجه می‌شوند مثل مجسمه‌هایی شنی که کنار ساحل می‌سازند و با یک موج دریا و یا یک باران اندک، از بین می‌روند. مخاطب مفاهیم اجتماعی -اخلاقی نهفته در همه این شعرها، همانند مجموعه دیگر موسوی‌زاده «کتاب خوردنی»، خود کودکان هستند. در مجموعه جدید، او سعی کرده از زاویه دید کودک و به دور از کلیشه‌های رایج چند دهه اخیر، به فرایندهای طبیعی مثل بارش برف و باران و تابش خورشید، نیز مفاهیمی مانند احترام گذاشتن به بزرگترها و قدردانی از آنها و همچنین فواید عملی ملزوماتی مانند عینک برای دیدن و ... بپردازد.

    مجموعه «یک کار خوب» اثر محمود پوروهاب دیگر کتابی است که در قالب کتاب‌های تعاملی عرضه می‌شود. این مجموعه شامل 10 جلد است که در هر یک از این مجلدات به یکی از مسائل اخلاقی و تربیتی با توجه به احادیث ائمه(ع) و سیره عملی این بزرگواران پرداخته شده است. نویسنده هدف از نگارش این داستان‌ها را ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی عنوان کرده است.

    «کتاب خوردنی» از دیگر آثاری است که به صورت تعاملی نیز در نمایشگاه کتاب تهران عرضه خواهد شد. این کتاب که اثری دیگر از کبری موسوی‌زاده است، با نگاهی تخیلی برای گروه سنی کودکان نوشته و منتشر شده است.

    امین نادری، مسئول سوره مهر الکترونیک، پیش‌تر درباره این تولیدات گفت: از آنجا که امروزه بازی‌های کودکان نسبت به گذشته دچار تغییر و تحول شده و آنها اغلب با فناوری‌هایی مانند تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و کامپیوترها آشنایی و سر و کار دارند، هدف ما از در نظر گرفتن کتاب های تعاملی این است که برای این گروه سنی محتوای متناسب و مفید فراهم کنیم.

    وی همچنین به قابلیت‌های گوناگون کتاب های تعاملی اشاره کرد و افزود: این کتاب‌ها قابلیت تعامل صفر تا صدی را دارند و بنا به نیاز و تمایل کودکان می‌توان از قابلیت‌های مختلف آن بهره گرفت. به عنوان مثال، اینکه صدای مادر ضبط شود و برای کودک پخش شود یا این که کودک بتواند بازی‌هایی را از طریق این کتاب‌ها انجام دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت