داود زارعیان در بازدید از نمایشگاه رسانه های دیجیتال؛

مخابرات با ایجاد بسترهای امن، ارزان و باکیفیت در توسعه استارت آپ ها همکاری می کند

عصر نمایشگاه- معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران مهم‌ترین رسالت حضور این شرکت در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را ایجاد اطمینان از وجود بسترهای امن، ارزان و باکیفیت مخابراتی برای توسعه استارت آپ ها دانست.

مخابرات با ایجاد بسترهای امن، ارزان و باکیفیت در توسعه استارت آپ ها همکاری می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، داود زارعیان روز سه شنبه در بازدید از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بابیان اینکه شرکت مخابرات ایران، ارتباطات زیرساخت و همراه اول شرکت‌هایی هستند که زیرساخت اصلی همه خدمات دیجیتال را فراهم می‌کنند گفت: «حضور این شرکت‌ها در این نمایشگاه توجیه منطقی دارد به صورتی که تمام شرکت‌هایی که می‌خواهند در عرصه ارائه خدمات ارزش‌افزوده، خدمات جدید ارتباطی و استارت آپ ها فعالیت کنند باید این اطمینان را داشته باشند که زیرساخت‌های امن، ارزان و باکیفیت برای شان فراهم است.
    معاون امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، با اشاره به دلایل حضور این شرکت در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال گفت:امروز مخابرات با فراهم کردن بسترهای لازم برای شرکت‌های اگریگیتوری گام بزرگی برای ارائه خدمات ارزش‌افزوده برداشته است. در حال حاضر حدود 11 شرکت با مخابرات قرارداد بسته‌اند و خدمات ارزش‌افزوده صوتی و چندرسانه‌ای را از طریق بستری که شرکت مخابرات فراهم کرده است، ارائه می‌دهند این شرکت‌ها درواقع شریک مخابرات هستند اما عمده درآمدشان برای خودشان است.
    وی یکی دیگر از دلایل حضور شرکت مخابرات را انتخاب مجری دربخش شرکت‌های نوپا از طرف مدیرعامل برشمرد و افزود:قرار است شرکت مخابرات ایران به استارت آپ ها ی فعال در بخش آی.سی.تی کمک کند و بر این اساس از سال گذشته با توجه به اهمیت موضوع برنامه‌ای طرح‌ریزی‌شده تا شرکت‌های نوپایی که توان مالی و اجرایی کافی ندارند، بتوانند با کمک مخابرات روند توسعه خودشان را دنبال کنند.
    زارعیان ادامه داد:با توجه به شرایط حاکم بر صنعت دیجیتال، مخابرات هم باید وارد کسب‌وکارهای جدید شود و علاوه بر فراهم کردن زیرساخت‌ها، در ارائه خدمات ارزش‌افزوده نیز وارد شود و حضور در این نمایشگاه می‌تواند تا حدود زیادی این فرصت را فراهم کند.

    لزوم اقدام وزارت ارتباطات برای حل چالش‌های کسب و کار ارائه‌دهندگان محتوای کودک و نوجوان
    رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن تاکید بر اینکه وزارت ارتباطات می‌تواند در حوزه فرهنگسازی تعاملی سازنده داشته باشد گفت: لازم است که وزارت ارتباطات برای حل چالش‌های کسب و کار ارائه دهندگان محتوای کودک و نوجوان، ساز و کار لازم را اندیشیده و اقدام مناسب را انجام دهد تا جریان گردش اطلاعات را به حداکثر برساند.
    به گزارش روابط عمومی زیست بوم مجازی درسا، محمد خوانساری در حاشیه بازدید از بخش خانواده درسا در یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال اظهار کرد: مجموعه‌هایی مانند درسا، سکوهایی برای ارائه خدمت هستند که محتوای مناسب را از تولیدکننده‌های اصلی جمع‌آوری کرده و آنها را ارائه می‌دهند.
    وی در ادامه به خلاء‌های موجود در عرصه فعالیت شرکت‌هایی که برای تولید محتوای فضای مجازی، کار می‌کنند اشاره کرد و گفت: مهمترین خلاءهایی که وجود دارد این است که زیرساخت سرویس هایی که باید بر اساس آن، اقتصاد مناسب برای مجموعه‌هایی مانند درسا فراهم باشد، حل و فصل شود تا ریسک کسی که در این حوزه سرمایه‌گذاری می کند به حداقل برسد.
    خوانساری با یادآوری این نکته که کشورمان دارای سرمایه‌های بسیاری است که باید روی آنها سرمایه‌گذاری شود، تاکید کرد: اگر ما بتوانیم بازاری با اقتصاد روان داشته باشیم در آینده هم به هر آنچه مدنظرمان است، دست خواهیم یافت.
    رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: البته این اظهارات به این معنا نیست که صرفا دولت باید این را مساله مدیریت کند، بلکه دولت باید تسهیل کسب و کارهای این حوزه را به شکلی قانونمند انجام دهد تا هر فرد دیگری بتواند محتوای مورد نیاز را در همان چارچوب تامین کند.
    معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: ما معتقدیم که وزارت ارتباطات می‌تواند در تمام حوزه‌های زیرساختی، محتوایی و اطلاعاتی بیشترین و تاثیرگذارترین نقش را ایفا کند.
    خوانساری ادامه داد: وزارت ارتباطات می‌تواند هم در حوزه فرهنگسازی تعاملی سازنده داشته باشد و هم در حوزه کسب و کار، چالش‌های این حوزه را با فعالان این بخش مانند درسا شناسایی کند و در مرحله بعد، به واسطه موقعیتی که در کشور به عنوان یک وزارتخانه دارد و می‌تواند تعامل با سایر دستگاه‌ها را راحت تر برقرار کند، جریان گردش اطلاعات را به حداکثر برساند.
    به گفته خوانساری، با به حداکثر رسیدن جریان گردش اطلاعات، محتوای مناسب با کیفیت بالا و به شکلی رقابتی توسط شرکت‌ها در اختیار بچه‌ها و تحت نظر والدینشان قرار می‌گیرد.
    رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به نظر من درسا در حوزه کودک و نوجوان توانسته است با یک مدل کسب درآمدی منصفانه با شرکت‌های مختلف کار کنند، که تلاش آنها مثبت ارزیابی می‌شود.
    وی ادامه داد: همچنین مجموعه خانواده درسا علاوه بر ایجاد کارآفرینی برای گروه جوان و خلاق، بازار را برای جمع 20 درصدی جامعه که در آینده جامعه 80 درصدی را تشکیل می‌دهند، جهت‌دار کرده است که این نیز مثبت ارزیابی می‌شود.
    خوانساری در پایان تصریح کرد: دولت هم باید در این بین نقش تسهیل‌گری و سیاست‌های کلان را به شکل قوی‌تری انجام دهد تا از ظرفیت‌های حداکثری این شرکت‌ها استفاده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت