بازدید ۳ هزار گردشگر از نمایشگاه «نیروی دریایی ارتش، نیروی راهبردی» در خرمشهر

عصر نمایشگاه- مدیر اجرایی نمایشگاه نیروی دریایی ارتش گفت: روزانه بیش از ۳هزار گردشگر و راهیان نور از نمایشگاه نیروی دریایی ارتش در خرمشهر بازدید می‌کنند.

بازدید ۳ هزار گردشگر از نمایشگاه «نیروی دریایی ارتش، نیروی راهبردی» در خرمشهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»،ناو سروان عرشه مجید مجیدی‌راد اظهار کرد: 6سال است که نمایشگاه نیروی دریایی، نیروی راهبردی با روش‌های نوین و کاملاً کارشناسی شده در پایگاه دریایی خرمشهر فعالیت می‌کند. در بخش نخست نمایشگاه سعی کردیم رشادت‌های رزمندگان در 8سال دفاع مقدس، مقاومت 34روزه خرمشهر و شکست راهبرد دشمن تادندان‌مسلح بعث به تصویر بکشیم.

    مدیر اجرایی نمایشگاه نیروی دریایی ارتش، عنوان کرد: در 67روز نخست آغاز جنگ تحمیلی، نیروی دریایی ارتش ضربه مهلکی را بر پیکره دشمن وارد کرد، نیروی دریایی دشمن در همان روزهای نخست زمین‌گیر شد و تا پایان جنگ توان عملیاتی نداشت این اتفاق به‌نوعی برای رزمندگان در عملیات‌های مختلف دیگر ظرفیت ایجاد کرد.

    وی، افزود: در جنگ تحمیلی کشور ما در محاصره کامل بود و تنها قوای دریایی ما آزاد بودند، آزاد بودن قوای دریایی به‌نوعی برگ برنده ما به شمار می‌آمد و اگر دشمن بر آب‌های ما تسلط پیدا می‌کرد نتیجه جنگ جور دیگری رقم می‌خورد.

    ناو سروان عرشه مجیدی راد، بیان کرد: انهدام اسکله‌های البکر و العمیه دو مرکز مهم صادرات عمده نفت عراق توسط ناوچه قهرمان پیکان توانست صادرات نفت عراق را زمین‌گیر کند درواقع یک ضربه مهلک دیگری از سوی نیروی دریایی ارتش بر پیکره اقتصادی دشمن وارد شد.

    وی، گفت: نقش دیگر نیروی دریایی در دوران جنگ تحمیلی تاکنون نگهداری از خطوط اقتصادی دریایی کشور است که عمدتاً واردات و صادرات کالاهای موردنیاز، محموله‌های ویژه و نفتی بود. بخش دیگر نمایشگاه  شامل تجهیزات دریایی و سطح دریایی است حتی درزمینهٔ هوا دریا نیز آثار متنوعی به نمایش گذاشته‌شده است، مأموریت کنونی نیروی دریایی ارتش در امور فرا منطقه‌ای در این نمایشگاه کاملاً اعلام می‌شود. نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دونیروی حاضر در عرصه فرا منطقه‌ای هستند.

    ناو سروان عرشه مجیدی راد همچنین با اشاره به قدرشناس بودن جوانان نسل سوم و چهارم نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه دشمنان در تبلیغات گسترده خود از سرد شدن جوانان نسبت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی سخن می‌گویند امروز شاهد حضور پرشور جوانان در مناطق عملیاتی هستیم که این خود نشان‌دهنده دروغ بزرگ دشمن است.

    وی، بیان کرد: بی‌تردید جوانان ما قدرشناس زحمات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند و این آرامش و آسایش امروز خود را مرهون این رشادت‌ها می‌دانند، این نسل همان جوانانی هستند که در دفاع مقدس مقابل دشمن تادندان‌مسلح ایستادند و او را به شکست واداشتند.

    مدیر اجرایی نمایشگاه نیروی دریایی ارتش در خصوص آمار بازدیدکنندگان نمایشگاه سالانه، گفت: روزانه بیش از 3هزار نفر از نمایشگاه نیروی دریایی ارتش در خرمشهر بازدید می‌کنند، البته مشکلاتی همچون نبود پارکینگ به دلیل ازدحام بازار مجاور نمایشگاه موجب شده تا بازدیدکنندگان کمتر باشند.

    وی افزود: رایزنی‌های مختلفی برای حل این معضل داشتیم که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است. راهیان نور نیز برای حضور در این نمایشگاه با این مشکل مواجه هستند البته با ستاد راهیان نور مذاکراتی داشتیم قرار است که بازدید از نمایشگاه در برنامه کاروان‌ها قرار بگیرد، در نمایشگاه ظرفیت کافی برای میزبانی از راهیان نور و مهمانان نوروزی وجود دارد.

    ناو سروان عرشه مجیدی راد، تصریح کرد: نمایشگاه شامل بخش‌های مهم فرهنگی و تخصصی است، حضور اقشار مختلف در این نمایشگاه موجب افزایش اطلاعات آن‌ها از وضعیت و اهمیت فعالیت‌های نیروی دریایی ارتش می‌شود، این نمایشگاه‌ها دائمی نیست و پیشنهاد می‌کنیم گردشگران از فرصت پیش‌آمده استفاده کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت