برگزاری نمایشگاه فرش در منطقه آزاد ماکو

عصر نمایشگاه- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به ضرورت را‌ه‌اندازی خوشه فرش دستباف در استان، با جمع‌آوری اطلاعات مربوطه در ۶ ماهه دوم سال جاری و تأیید شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک ایران، کار مطالعاتی خوشه فرش آذربایجان‌غربی در ۶ ماهه نخست سال ۹۷ اجرایی می‌شود.

برگزاری نمایشگاه فرش در منطقه آزاد ماکو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، محمد دهقان  با اشاره به اینکه در ماه گذشته راهکارهای رفع مشکلات مربوط به بیمه قالیبافی و گواهی‌های فنی و حرفه‌ای فرش بوکان مورد بررسی قرار گرفت اظهار کرد: از سوی دیگر طرح‌های اشتغال‌زایی حوزه فرش دستباف از طریق دفتر امور روستایی استانداری به بانک منعکس شد.

    وی افزود: با توجه به ضرورت را‌ه‌اندازی خوشه فرش دستباف در استان مقرر شده است تا با جمع‌آوری اطلاعات مربوطه در 6 ماهه دوم سال جاری و تأیید شرکت شهرک‌های صنعتی و صنایع کوچک ایران، کار مطالعاتی خوشه فرش آذربایجان‌غربی در 6ماهه نخست سال 97 اجرایی شود.

    معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی به موضوع بررسی و تصمیم‌گیری در زمینه نحوه مشارکت در نمایشگاه فرش دستباف منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه در نیمه دوم بهمن ماه و از 17 تا 20 بهمن ماه برگزار می‌شود.

    وی با بیان موضوع بررسی ایجاد تعاونی فرش دستباف روستایی منطقه آزاد ماکو اظهار کرد: در این رابطه هیئت مؤسس تعاونی فرش دستباف روستایی منطقه آزاد ماکو به تعداد پنج نفر تشکیل و اقدامات لازم به منظور به ثبت رساندن تعاونی، تشکیل مجمع عمومی و انتخابات هیأت مدیره تعاونی انجام شد.

    دهقان گفت: به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر فعالان فرش استان از تسهیلات مشاغل خانگی و با لحاظ انباشت متقاضیان اخذ تسهیلات از سال گذشته، در مهر ماه امسال مقرر شد مبلغ 70 میلیارد ریال از تسهیلات ابلاغی به سازمان صنعت، معدن و تجارت تخصیص یابد تا متقاضیان مربوطه به بانک عامل معرفی شوند.

    وی بیان کرد: از سوی دیگر در ماه گذشته با توجه به جلسه کمیته فرش تکاب، موضوع تعیین تکلیف وضعیت شرکت تعاونی فرش دستباف روستایی این شهرستان بررسی شد.

    معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در ماه گذشته علاوه بر صدور و تمدید پروانه غیر متمرکز با مدیریت متمرکز، صدور کارت شناسایی قالیبافی به تعداد 110  فقره و تمدید آن به تعداد 647 فقره انجام شد گفت: علاوه بر آن، بازرسی مشترک با تأمین اجتماعی به تعداد دو هزار و 24 مورد صورت گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت