نگاه مثبت به آینده صنعت نمایشگاه

عصر نمایشگاه- هنگامی که صحبت از برگزاری نمایشگاه در میان باشد، بسیاری از مدیران تجاری انتظار رشد بیلان کاری شرکت‌شان را دارند.

نگاه مثبت به آینده صنعت نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه», طبق نتایج به دست آمده از نظرسنجی آنلاین شرکت برگزاری نمایشگا‌ه‌ و ارتباطات لیپمن، از 233 مدیر نمایشگاهی، 68 درصد انتظار افزایش میزان حضور شرکت‌ها در نمایشگاه را دارند و 64 درصد اعتقاد دارند که میزان فضای برگزاری نمایشگاه رو به رشد است. همچنین 62 درصد از مدیران انتظار حمایت و ضمانت فروش در نمایشگاه را دارند. 58 درصد نیز انتظار افزایش میزان بازدیدکنندگان نمایشگاهی را دارند.

    از سوی دیگر نتایج منتشر شده از سوی مجمع برگزارکنندگان نمایشگاه و همایش‌ها که در ماه ژوئن در واشنگتن دی سی برگزار شد، نشان می‌دهد بیش از نیمی از آنها حضور در نمایشگاه‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند و در همین راستا هزینه‌های بازاریابی خود را افزایش داده‌اند. همچنین بیش از یک چهارم از پاسخ‌ دهندگان اعلام کردند که هزینه‌های مربوط به نمایشگاه را تا سقف 11 درصد افزایش داده‌اند. سال گذشته کمتر از یک پنجم پاسخ دهندگان دست به چنین کاری زده بودند.
    در نمایشگاه‌های برگزار شده در سال جاری، یک سوم  فضای نمایشگاه به عنوان فضای تبلیغاتی در نظر گرفته شده است. دو سوم باقی مانده از فضای نمایشگاه‌ها برای اجاره دادن به شرکت‌ها و ارائه خدمات و محصولات آنها است. این درحالی است که در سال‌های گذشته فضای تبلیغاتی به علت کاهش تعداد شرکت‌های درخواست‌کننده کمتر از این میزان طراحی می‌شد.
    درواقع فضای تبلیغاتی نسبت به سال گذشته رشد 27 درصدی را تجربه می‌کند. البته این میزان رشد نسبت به افزایشی که صنعت برگزاری نمایشگاه در سال 2013 با 42 درصد و سال 2014 با 41 درصد رشد تجربه کردند، کمتر است اما با این حال هنوز هم میزان قابل توجهی است.
    در همین راستا بیش از 60 درصد مدیران برگزاری نمایشگاه انتظار دارند که روند رشد فضای تبلیغاتی نمایشگاه‌ها در سال آینده نیز ادامه‌دار باشد. 
    با این حال و با وجود افزایش تعداد شرکت کنندگان، بیش از نیمی از مدیران نمایشگاه‌های تجاری اظهار کرده‌اند که رشد شرکت کنندگان بزرگترین چالش آنها بوده است.
    همچنین بیش از یک سوم افراد حاضر در نظرسنجی تحلیل کیفیت و کمیت اطلاعات موجود در نمایشگاه‌ها را چالش بزرگی دانسته‌اند که این رقم 9 درصد نسبت به سال گذشته با افزایش روبه‌رو شده است.
    طبق آمارهای به دست آمده، 42 درصد از پاسخ دهندگان در حال برنامه ریزی و بالا بردن توان خود برای راه‌اندازی یک رویداد بزرگ و مستقل هستند. این در حالی است که 38 درصد به دنبال این هستند که نمایشگاه‌ موجود را به شکل بین‌المللی برگزار کنند. همچنین 20 درصد باقی مانده به فکر توسعه و گسترش دیجیتال و مجازی نمایشگاه‌های موجود هستند. شایان ذکر است تعداد شرکت‌هایی که به دنبال توسعه مجازی نمایشگا‌ه‌ها هستند، نسبت به سال گذشته کاهش 7 درصدی داشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت