برگزاری نوزدهمین نمایشگاه هوش مصنوعی و روبات های پیشرفته

عصر نمایشگاه- نوزدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری های برتر چین در حوزه علوم روباتیک و هوش مصنوعی با عنوان (۱۹th China Hi-tech Fair) به میزبانی شهر شن ژن در استان گوانگدونگ واقع در جنوب کشور چین در حال برگزاری است.

برگزاری نوزدهمین نمایشگاه هوش مصنوعی و روبات های پیشرفته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از سیناپرس؛ نوزدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری های برتر چین در حوزه علوم روباتیک و هوش مصنوعی از روز نوزدهم نوامبر برابر با بیست و هشتم آبان ماه آغاز به کار کرده است. از جمله مهمترین فناوری های ارائه شده در این نمایشگاه می توان به روبات هایی با قابلیت نقاشی از چهره افراد، روبات های طراحی شده جهت کمک به امور بازرگانی که می توانند نقش منشی را ایفا کنند، روبات های فوتبالیست، روبات هایی به شکل ماهی که در زمینه پژوهش های دریایی کاربری دارند، انواع روبات های اسباب بازی؛ روبات های خوشنویس، روبات های انسان نما و ... اشاره کرد. در این نمایشگاه بیش از 3 هزار شرکت مختلف به معرفی محصولات خود در حوزه هوش مصنوعی و صنایع روباتیک پرداخته و از جدیدترین فناوری های این حوزه رو نمایی کرده اند.

    در این نمایشگاه بیش از 3 هزار شرکت مختلف به معرفی محصولات خود در حوزه هوش مصنوعی و صنایع روباتیک پرداخته و از جدیدترین فناوری های این حوزه رو نمایی کرده اند.
    یکی از متداول ترین انواع روبات های ارائه شده در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی فناوری های برتر چین در حوزه علوم روباتیک و هوش مصنوعی؛ روبات های انسان نما هستند. به طور کلی روبات های انسان نما به ، روبات هائی گفته می شود که ساختاری شبیه به بدن انسان داشته و در طراحی آن ها تلاش می شود تا ویژگی هایی مشابه انسان ها برایشان تدارک دیده شود. آن ها عموما مانند انسان ها راه رفته و قدم برمی دارند و دستان و انگشتانی مانند انسان ها دارند. هدف اصلی طراحی این نوع روبات ها، همزیستی و همکاری با انسان ها است و طراحان روبات های انسان نما، اعتقاد دارند که این روبات ها می توانند در امور مختلفی مانند کمک به نگهداری افراد پیر و سالخوره، انجام تمرینات  ورزشی پزشکی، ارائه خدمات داروئی و درمانی به بیماران و نگهداری از کودکان کاربری داشته باشند.

    گفتنی است کشور چین در سال های اخیر به منظور توسعه روند ساخت روبات های صنعتی ، برنامه ای دراز مدت با عنوان  " ساخت چین 2025 "  یا "Made in China 2025"  را پیگیری می کند که بر مبنای آن قرار است با توسعه تکنولوژی های روباتیک در حوزه های مختلف صنعت، این روبات ها جایگزین برخی منابع انسانی شوند. این موضوع می تواند چهره ساخت و ساز و تولید در صنایع چین را از دو منظر با چالش رو به رو کند ، بخش اول الگوی استفاده از روبات در صنایع است که سبب تغییر در ساختار تولید خواهد شد و بخش دیگر موضوع نیروی انسانی است که روبات ها جایگزین آن شده اند و از سوی دیگر وجود این روبات ها نیازمند تربیت نیروهای انسانی جدید برای تعمیر ، نگهداری و کنترل آن ها است.

    در ده سال گذشته به طور متوسط هزینه ساخت روبات ها سالانه پنج درصد کاهش داشته و این موضوع همزمان با رشد ده درصدی دستمزد کارگران در طول سال بوده است. آمارها همچنین از پیشتازی چین در تعداد تولید روبات در سطح جهانی حکایت دارد زیرا بر اساس آمار ها ، در کشور چین به ازای هر 23 کارگر فعال در این حوزه یک روبات تولید شده است که این آمار در مقیاس جهانی ، تولید یک روبات در برابر 58 کارگر است.

    از جمله دیگر روبات های قابل توجه در این نمایشگاه می توان به روبات های ویژه نیروگاه های اتمی، روبات های تمییز کننده شیشه و پنجره در برج ها و آسمان خراش ها و روبات های نقاش اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت