آغاز بیست و سومین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان با حضور گسترده مسوولان

عصر نمایشگاه- ناصرعلی سعادت با اشاره به برگزاری ۲۳ دوره از نمایشگاه اتوکام در اصفهان اظهار داشت: نمایشگاه اصفهان تنها نمایشگاه حوزه آی تی کشور است که بخش های دولتی با جدیت در آن حضور دارند.

آغاز بیست و سومین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان با حضور گسترده مسوولان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی اصفهان؛ بیست و سومین نمایشگاه کامپیوتر و اتوماسیون اداری اصفهان (اتوکام 2017) با حضور رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، رؤسای سازمان های نظام صنفی رایانه ای کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان، اعضای شورای مرکزی سازمان های نظام صنفی رایانه ای کشور، نایب رییس و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان، مدیران کل دستگاه های اجرایی استان، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان و دیگر مسوولان آغاز به کار کرد.

    رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: استان اصفهان از استان اصفهان از استان های پیشرو حوزه آی تی در کشور است.

    ناصرعلی سعادت با اشاره به برگزاری 23 دوره از نمایشگاه اتوکام در اصفهان اظهار داشت: نمایشگاه اصفهان تنها نمایشگاه حوزه آی تی کشور است که بخش های دولتی با جدیت در آن حضور دارند.

    وی همچنین حضور فعالانه استارتاپ ها در این نمایشگاه را مورد اشاره قرار داد و افزود: این موضوع یکی از مهم ترین نقاط قوت این نمایشگاه است چراکه حضور استارتاپ ها در کنار شرکت های بزرگ و دستگاه های دولتی بسیار مؤثر خواهد بود.

    وی تصریح کرد: ظرفیت فعلی نمایشگاه اصفهان گنجایش و ظرفیت رشد بیشتری را ندارد و امیدواریم دور بعدی این نمایشگاه در محل جدید نمایشگاه های اصفهان برگزار شود.

    وی رشد نامتناسب دو حوزه سی. تی و آی. تی در کشور را مورد انتقاد قرار داد و افزود: آی سی تی به تنهایی نمی تواند موفقیتی را برای کشور ایجاد کند و هر اقدامی که برای حوزه بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت می گیرد باید چندین برابر آن برای زیرساخت فناوری اطلاعات و آی تی سرمایه گذاری شود. این در حالی است که رشد حوزه سی. تی در دنیا 40 درصد و در حوزه آی. تی 60 درصد است اما متأسفانه این رشد در ایران نامتناسب است به نحوی که رشد سی. تی 80 درصد و رشد آی. تی 20 درصد است.

    سعادت، به نگاه دولت یازدهم و دوازدهم در خصوص مشارکت و حضور بخش خصوصی در طرح ها و پروژه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم با تلاش در مقررات زدایی حضور بخش خصوصی روز افزون و پروژه های مهم و ملی به خوبی توزیع شود.

    عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در این مراسم گفت: متأسفانه در ایران هنوز در قالب اقتصاد منبع محور حرکت می کنیم.

    خسرو سلجوقی ادامه داد: در سال 2045 سهم اشتغال در بخش خدمات باید به 93 درصد برسد که متأسفانه ما از این موضوع بسیار عقب هستیم.

    وی به سیر اقتصاد منبع محور، اقتصاد کارآ محور و اقتصاد نوآور محور در دنیا اشاره کرد و افزود: شبکه های اجتماعی میزان رشد دانش را در دنیا افزایش می دهد و ایران نیز باید سهم خود را در این زمینه پیدا کند.

    سلجوقی اذعان داشت: خدمات فناوری اطلاعات بدون داده و محتوا غیر قابل تصور است. بنابراین بهره‌برداری مناسب از داده‌های فراوان امروز منجر به اثر بخشی بالا و خلق ارزش می‌شود که یکی از حوزه‌های مهم ارزش‌آفرینی است.

    وی اضافه کرد: در چند سال گذشته اینترنت به عنوان انقلاب دوم علم و دانش یا دوران کنونی شبکه‌های اجتماعی به عنوان انقلاب احتمالی سوم یک فرصت برای جبران عقب‌ماندگی علمی ما است که با جهت دهی آن می‌توان هم ‌افزایی علم و دانش را رقم زد. 

    به گفته سلجوقی، با جهت‌دهی و بهره ‌برداری مناسب از این فناوری می توان به عنوان سکوی تولید و تکثیر دانش، در قالب یک فرصت طلایی از آن استفاده کرد. 

    وی با انتقاد بر اینکه متأسفانه امروز در ایران دلالی حرف اول را می زند، گفت: دلالی جای نیروی انسانی فعال را در کشور گرفته است. در حالی که طبق برآوردهای جهانی در سال 2045، سهم اشتغال بخش کشاورزی 3 درصد، صنعت 4 درصد و خدمات 93 درصد خواهد بود اما با خشکی رودخانه زاینده رود باید فاتحه 93 درصد اشتغال بخش خدمات را خواند.

    همچنین معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در این مراسم با اشاره به اینکه نقش دیتا و جایگاه خدمات در اقتصاد استان و کشور بیش از پیش آشکار شده است، تأکید کرد: جهت‌گیری‌ شهردار جدید نیز در مسایل اقتصادی به سمت خدمات خواهد رفت.

    حسین سیستانی افزود: بخش خصوصی و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای همیشه همراه دولت بودند. همچنین این بخش در تصمیم‌گیری‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و حتی بخش‌های اجرایی حضور داشته اما انتظار می رود که استان سهم بیشتری در اجرای فعالیت‌های اقتصادی داشته باشند.

    وی ادامه داد: سهم20 درصد آی تی در مقابل سهم 80 درصد آی تی سی در اصفهان و کشور، وضعیت نگران کننده ای است که باید اصلاح شود.

    معاون استاندار اصفهان اظهار داشت: بسیاری از تولیدکنندگان نرم‌افزار در داخل استان با کشورهای خارجی در ارتباط و طرف قرارداد هستند این در حالی است که در داخل استان از ظرفیت آن ها استفاده نمی شود.

    وی ایجاد اشتغال بیشتر در حوزه دیتا را نیازمند فعال تر شدن فناوری اطلاعات و ارتباطات دانست و عنوان کرد: متکی کردن این فعالیت ها تنها به دولت و شهرداری ها درست نیست و باید از پتانسیل ها و پدیده‌های شگرفی که در استان موجود است در راستای ایجاد تحول در این زمینه استفاده کرد.

    سیستانی اذعان داشت: خوشبختانه با ورود دکتر جهرمی به ساختار وزارت، زمینه بهره گیری استان ها از فرصت های ملی مساعدتر خواهد شد، همچنین امیدواریم در این دوره، مقوله اشتغال که یکی از مهمترین نیازهای امروز کشور است به جای ورود به عرصه صنعت و کشاورزی، به بخش خدمات و به خصوص ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد شود.

    وی ادامه داد: همچنین انتظار می رود با تغییر برخی نگرش ها در سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اجرای آن تجدید نظر صورت گیرد و زمینه جذب نخبگان فراهم گردد.

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در پایان ابراز امیدواری کرد: سال آینده نمایشگاه اتوکام در محل جدید نمایشگاه های استان اصفهان برگزار شود.

    رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان، دیگر سخنران این مراسم نیز با تأکید بر ضرورت در نظر گرفتن ردیف بودجه برای توسعه دولت الکترونیک در استان، گفت: توسعه تجارت الکترونیک در راستای ایجاد ارزش افزوده در استان بسیار حائز اهمیت است. 

    محمد اطرج اظهار داشت: اتوکام 2017 اکنون در شرایطی برگزار می شود که شورای شهر، شهردار و استاندار جدید و همچنین سایر بخش های دولتی و خصوصی فعالیت خود را برای داشتن شهری هدفمند و توسعه بر مبنای فناوری اطلاعات و ارتباطات آغاز کرده اند.

    وی ادامه داد: اولویت واگذاری فعالیت ها به مردم و فراهم شدن مشارکت بخش خصوصی، ایجاد تحول و اشتغال زایی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بهبود و توسعه همکاری های بین المللی با شرکت های پیشرو خارجی و الزام شرکت های فعال خارجی در کشور و تعریف پروژه های تحقیق و توسعه از جمله مهمترین موارد ذکر شده در حکم وزیر بوده است که عمل به هر یک از آن ها می تواند تحول آفرین باشد.

    رییس سازمان ‌نظام صنفی رایانه‌ای اصفهان بیان داشت: نظام صنفی رایانه ای در راستای توسعه سازمان و بهبود فضای کسب و کار اعضا و توسعه پایدار با محوریت نرم افزار گام برداشته و امیدواریم این نمایشگاه نیز نقطه تماس ذی نفعان این صنعت در استان و کشور باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت