زمان آغاز نمایشگاه خط قرمز ماست

عصر نمایشگاه- قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران از افزایش قابل توجه یارانه‌‌های حمایتی در نمایشگاه بیست و نهم خبر داد و هر گونه شائبه در خصوص به تعویق افتادن زمان آغاز نمایشگاه در اردیبهشت ۹۵ را قویاً رد کرد.

زمان آغاز نمایشگاه خط قرمز ماست
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه »به نقل از مهر،امیرمسعود شهرام نیا قائم مقام و معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در مجوعه نمایشگاهی شهر آفتاب برای برگزاری این نمایشگاه گفت: اگر بخواهیم امور مربوط به نمایشگاه را که تا آغاز آن باید انجام شود، به دو بخش تقسیم کنیم، بخشی از امور در حوزه وزارت ارشاد و تشکل‌‌های نشر جای می‌گیرد که در این زمینه شورای سیاستگذاری و شورایی برنامه ریزی، امور مربوطه را به پیش می‌برند.

    کُندی‌‌هایی در بعضی بخش‌‌های مرتبط با مکان نمایشگاه وجود دارد

    وی افزود: بخشی از امور هم مربوط به مکان برگزاری نمایشگاه است که به دلیل انتقال مکان به شهر آفتاب، از سوی دوستانمان در مجموعه شهرداری تهران پیگیری می‌شود. در بخش اول که مربوط به وزارت ارشاد و تشکل‌‌هاست، ما تقریباً طبق جدول زمانبندی حرکت می‌کنیم که در بعضی موارد از برنامه جلو هستیم و در برخی موراد هم که قرابت‌‌هایی با موضوع مکان نمایشگاه دارد، از زمانبندی اندکی عقب هستیم.

    شهرام نیا اضافه کرد: ما البته از این حیث هم نگرانی نداریم چرا که مرتباً کمیته ای که از سوی شورای برنامه ریزی مشخص شده است که این موضوعات را رصد می‌کند. البته کمیته‌‌های دیگری هم در حال شکل گیری است و فکر می‌کنم تا هفته دوم فروردین ماه، جدول برنامه‌‌هایمان را می‌بندیم. در حوزه‌‌هایی که مربوط به ناشران هم، باید بگویم که کار ثبت نام از ناشران به پایان رسیده و تشکل‌‌ها در حال بررسی تقاضاها هستند تا متناسب با فضای در اختیار، به این درخواست‌‌ها پاسخ بدهند.

    عمده موانع زیر ساختی حل شده است

    قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران گفت: ثبت نام از نمایندگی‌‌های ناشران خارجی هم چند روز بعد از خاتمه ثبت نام ناشران داخلی آغاز شد و هم اکنون هم در حال انجام است. در قسمت دوم که مربوط به وظایفی است که بر عهده دوستانمان در شهرداری تهران است، ما در برخی زیرساخت‌‌ها موانع جدی داشتیم از جمله در زمینه برق، گاز، کابل‌‌های دیتا و خطوط تلفن که در حال حاضر عمده این موانع حل شده و مواردی هم که باقی مانده، ظرف روزهای آتی برطرف خواهد شد.

    وی ادامه داد: در مورد ساخت و سازها در ابنیه داخلی، در برخی نقاط کُندی‌‌هایی وجود دارد و قدری از برنامه و جدول زمانبندی تعیین شده، عقب هستیم و قول گرفته ایم که سرعت کار را بیشتر کنند و حتی اگر لازم است در ایام تعطیلات عید هم سرعت کار را بیشتر کنند؛ بر این اساس دوستان این مجموعه بخش‌‌هایی را زودتر به ما تحویل می‌دهند و بخش‌‌هایی را با چند روز تاخیر. این تاخیرها هم به خاطر برخی مشکلات اعتباری با پیمانکارها بود.

    توقف اخذ وجه از خودروها در عوارضی قم – تهران در ایام نمایشگاه

    شهرام نیا اضافه کرد: در بعضی از بخش‌‌ها مانند حمل و نقل، سرعت کار قابل توجه بوده و ما نسبت به آماده شدن این بخش‌‌ها خیلی خوشبین تر هستیم چرا که واقعاً سرعت تغییرات در همین یکی دو ماه، بسیار خوب بوده است. دوستان شهرداری تهران قول راه اندازی ایستگاه مترو شهر آفتاب را تا 25 فروردین به ما داده اند. در بحث دسترسی‌‌ها، عمده ترین مسئله، عوارضی اتوبان قم -تهران است که اگرچه ما مصوبه توقف اخذ عوارضی را در ایام نمایشگاه کتاب از وزارت راه و شهرسازی گرفته ایم، اما امیدواریم هر چه زودتر دیگر مشکلات مربوط به دسترسی به شهر آفتاب برطرف شود.

    قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران گفت: در حوزه چادرها و سازه‌‌های موقت، از چهار مجموعه ای که باید احداث شود، کار نصب سازه‌‌ها در دو مجموعه به پایان رسیده و دو مجموعه دیگر هم بعد از عید آغاز می‌شود و تا هفته دوم تمام خواهد شد و این در مقایسه با سال‌‌های قبل که ما این کار را در فروردین شروع می‌کردیم، پیشرفت خوبی است.

    زمان نمایشگاه کتاب تهران غیرقابل تغییر و خط قرمز ماست

    وی در مورد احتمال به تعویق افتادن زمان شروع نمایشگاه کتاب به دلیل برخی کُندی‌‌ها در روند اجرای پروژه آماده سازی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، تاکید کرد: زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اساساً قابل تغییر نیست چرا که زمان آن متناسب با تقویم نمایشگاه‌‌های بین المللی تنظیم شده است؛ به عنوان مثال ما امسال و به خاطر اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب تهران با نمایشگاه کتاب ابوظبی همزمان نشود، از ماه‌‌ها قبل مذاکراتی را با نمایشگاه کتاب ابوظبی آغاز کردیم که سرانجام هم به نتیجه رسیدیم.

    شهرام نیا افزود: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از معدود نمایشگاه‌‌های بزرگ است که هم در سطح دنیا شناخته شده است و هم به عنوان یک رویداد مهم نمایشگاهی، ثبت جهانی شده است. بنابراین به هیچ عنوان موضوع تاریخ برگزاری نمایشگاه و تغییر آن نه در دستور کار ماست، نه به آن فکر می‌کنیم و نه اجازه می‌دهیم کسی خدشه ای به این موضوع وارد کند؛ زمان برگزاری نمایشگاه، خط قرمز ماست و و نمایشگاه امسال هم در همان زمان مقرر اعلام شده، برگزار می‌شود.

    یارانه‌‌های حمایتی نمایشگاه امسال گسترده تر از سال قبل خواهد بود

    قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران همچنین در خصوص نحوه تخصیص و هزینه کرد یارانه‌‌هایی که با هدف جذب ناشران و مردم برای حضور در اولین دوره برگزاری این نمایشگاه در شهر آفتاب اختصاص خواهد یافت، گفت: امسال حمایت‌‌های یارانه ای وزارت ارشاد از گروه‌‌های مختلف اعم از دانشجویان، دانش آموزان، اساتید و مراکز فرهنگی و کتابخانه‌‌ها، گسترده تر از سال‌‌های گذشته است و صرفه جویی‌‌هایی که در جابجایی محل نمایشگاه کتاب به وجود آمد، همه به سمت یارانه‌‌های کتاب سوق داده شده است. البته این ارقام هنوز قطعی نشده اما اصل اینکه یارانه‌‌ها نسبت به سال قبل افزایش یافته است، قطعی شده که یک خبر خوب محسوب می‌شود.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه ( http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت