حضور ۱۰۰ تولیدکننده داخلی و خارجی در نمایشگاه کاشی و سرامیک یزد

عصر نمایشگاه- مدیر نمایشگاه های استان یزد گفت: ۱۰۰ تولیدکننده داخلی به همراه نمایندگانی از کشورهای خارجی در نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک یزد حضور دارند.

حضور ۱۰۰ تولیدکننده داخلی و خارجی در نمایشگاه کاشی و سرامیک یزد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا ، مصطفی بوستانی افزود: تولیدکنندگانی از یزد، آذربایجان شرقی، تهران، همدان، قم و تبریز و نمایندگانی از ترکیه، ایتالیا و انگلیس در این نمایشگاه حضور دارند.
    وی اضافه کرد: انواع ماشین آلات صنعتی، خطوط تولید و صنایع وابسته به کاشی، سرامیک و سنگ از جمله محصولات عرضه شده در فضای 2 هزار و 500 متر مربعی نمایشگاهی یزد است که در معرض دید عموم قرار گرفته است.
    وی تصریح کرد: این نمایشگاه همه روزه از ساعت 15الی21 تا 3 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان برای بازدید علاقه مندان دایر است.
    این نمایشگاه چهار روزه که از 29 آبان در نمایشگاه بین المللی یزد آغاز به کار کرد تا روز جمعه سوم آذرماه ادامه دارد.
    استان یزد با تولید 50 درصد کاشی کشور به عنوان بزرگترین تولیدکننده این محصول در ایران و نهمین تولید کننده کاشی و سرامیک جهان شناخته می شود.
    هم اکنون مسئولیت مدیریت توسعه صادرات کاشی و سرامیک کشور به عهده استان یزد است.
    رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت یزد سه شنبه این هفته در نشستی در دانشگاه یزد گفته بود: در این استان به عنوان نهمین تولیدکننده کاشی و سرامیک جهان که 50 درصد این محصول را در کشور تولید می کند،67 واحد تولید کاشی و سرامیک با سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد ریال و با اشتغالزایی 17 هزار نفر فعالیت دارد.
    محمدرضا علمدار یزدی با بیان اینکه با افتتاح 52 طرح در حوزه کاشی و سرامیک، حدود 200 میلیون مترمربع به ظرفیت تولید کاشی کشور افزوده می شود، یادآور شد: امسال صادرات کاشی و سرامیک در استان به لحاظ ارزشی و وزنی 18 درصد رشد داشته است.
    رئیس میز توسعه کاشی و سرامیک ایران در باره وضعیت این صنعت گفت: هم اکنون ایران با 125 واحد تولید کاشی و سرامیک با ظرفیت 550 میلیون مترمربع تولید و اشتغالزایی برای بیش از 40 هزار نفر، با برترین تولیدکننده کاشی و سرامیک جهان، یعنی ایتالیا و اسپانیا فاصله ای ندارد.
    وی ادامه داد: میزان تولید کاشی و سرامیک ایران در 2014 معادل 3.3 درصد سرمایه گذاری در بخش کاشی و سرامیک جهان بود بر این اساس ایران جایگاه مناسبی در تولید کاشی و سرامیک در جهان دارد.
    هم اکنون 125 واحد تولید کاشی و سرامیک با ظرفیت 550 میلیون مترمربع تولید و اشتغالزایی برای بیش از 40 هزار نفر در کشور فعالیت دارد که 67 واحد آن با 17 هزار شاغل مربوط به استان یزد است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت