مدیر کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد:

برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات رفاهی ویژه در نمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از تدابیر و برنامه‌های ویژه برای ارائه خدمات بهتر به بازدیدکنندگان این نمایشگاه خبر داد.

برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات رفاهی ویژه در نمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حسین صفری با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته در حوزه رفاهی این دوره از نمایشگاه کتاب تهران، اظهار کرد: با توجه به این‌که نمایشگاه کتاب تهران امسال در شهر آفتاب برگزار می‌شود، از حساسیت بالایی برخوردار است. بنابراین برنامه‌های ویژه‌ای پیش‌بینی شده است.

    وی افزود: توسعه حمل و نقل داخلی نمایشگاه از جمله مواردی بوده که بر آن تأکید فراوان شده است و پیش‌بینی شده از محل ورود به نمایشگاه تا ورودی سالن‌ها از طریق حمل و نقل داخلی انجام شود. همچنین استراحتگاه‌هایی در مکان‌های مختلف نمایشگاه برای بازدیدکنندگان تعبیه شده است تا خدماتی به بازدیدکنندگان ارائه دهند.

    صفری از برپایی «ایستگاه مادر و فرزند» در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و گفت: این ایستگاه برای مادرانی که به همراه کودکان خود به نمایشگاه مراجعه می‌کنند، پیش‌بینی شده است. همچنین هماهنگی‌های لازم برای حضور دانشجویان شهرستانی در زائر‌سرای حرم مطهر امام خمینی (ره) انجام شده است. ایجاد نمازخانه، آبخوری، ایستگاه امانات، ایستگاه‌های شارژ موبایل و ... از دیگر اقدام‌هایی محسوب می‌شود که در حوزه امکانات رفاهی پیش‌بینی شده‌اند.

    مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تأسیس غرفه‌های متحدالشکل مواد غذایی در نمایشگاه خبر داد و گفت: این غرفه‌ها در محیط نمایشگاه به ارائه خدمات می‌پردازند و تلاش شده تا مواد غذایی با برندهای معتبر در این غرفه‌ها حضور داشته باشند. همچنین پیش‌بینی شده در داخل سالن‌ها نیز غرفه‌هایی با هدف ارائه آب آشامیدنی ایجاد شوند.

    صفری عنوان کرد: شهرداری تهران با پایانه تاکسیرانی عمومی، تاکسیرانی بانوان و اتوبوسرانی هماهنگی انجام داده تا خدمات حمل و نقل از نقاط مختلف شهر به مقصد نمایشگاه و بالعکس به خوبی انجام شود. از سوی دیگر، هماهنگی‌هایی با شرکت پست و پیک بادپا با هدف دایر کردن شعبه پستی در نمایشگاه انجام شده است.

    ارائه تحلیل‌­های آماری در سالن کارنامه نشر نمایشگاه کتاب

    یحیی دهقانی، مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نمایش جداول و آمارهای تحلیلی مربوط به تولید کتاب طی 10 سال گذشته در سالن کارنامه نشر خبر داد.

    وی اظهار کرد: کمیته فعالیت‌های فرهنگی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از اسفندماه فعالیت‌های خود را آغاز کرده و تاکنون جلسه‌های مختلفی با هدف برنامه‌ریزی برای حضور مؤثر در نمایشگاه انجام شده است. یکی از فعالیت‌های این کمیته، سالن کارنامه نشر است و امسال در این سالن جداول و آمارهای تحلیلی مربوط به تولید کتاب طی 10 سال گذشته در معرض دید مراجعه‌کنندگان قرار خواهد گرفت. همچنین تمام کتاب‌­های انتشار یافته در سال 94 به صورت فیزیکی برای علاقه­‌مندان قابل مشاهده و دسترسی خواهد بود.

    دهقان افزود: این سالن فرصت مناسبی برای پژوهشگران و محققان حوزه کتاب، مأموران خرید و تجهیز کتابخانه‌های عمومی، فروشندگان و تولیدکنندگان کتاب با هدف کسب اطلاعات از تولیدات یک‌ساله نشر کشور است. برگزاری نشست­‌هایی با محوریت کتابداری و کتابخانه‌­های عمومی کشور و نقد کتاب نیز از دیگر برنامه‌­ها و فعالیت­‌های جنبی سالن کارنامه نشر خواهد بود.

    وی با اشاره به دیگر برنامه‌های این کمیته در سالن کارنامه نشر بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: همچنین کتاب تحلیلی کارنامه 10 ساله نشر کشور در نمایشگاه عرضه خواهد شد و مراجعه­‌کنندگان از طریق کتابداران حاضر در این سالن اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت خواهند کرد.

    مدیر کمیته فعالیت‌های فرهنگی در پایان از آمادگی این کمیته با هدف دریافت پشنهادات و نظرات کارشناسان خبر داد و گفت: تمام صاحب‌­نظران و اهالی قلم و نشر می‌توانند پیشنهادها و نظرات خود را با هدف کارآمدتر کردن سالن کارنامه نشر به دبیرخانه کمیته فعالیت­‌های فرهنگی به نشانی تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخررازی، خیابان شهید وحید نظری شرقی، شماره 59، واحد 11، تلفکس: 61094197 یا ایمیل farhangi.tbf29@gmail. com ارسال کنند.

    بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت‌ماه در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه( http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت