دعوای برگزاری نمایشگاه ها این بار با برگزاری دوباره نمایشگاه مبلمان تکرار شد

فدایی: با نمایشگاهی که به اصناف کرمان لطمه بزند مخالفیم

عصر نمایشگاه- مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های ‌بین‌المللی جنوب‌شرق گفت: واقعاً با نمایشگاهی که به‌نوعی به اصناف کرمان لطمه بزند مخالفیم و این موضوع را اعلام کرده‌ام.

فدایی: با نمایشگاهی که به اصناف کرمان لطمه بزند مخالفیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»به نقل از صدای تاک، به گفته مسئولین برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ازجمله نمایشگاه مبل و گل و گیاه در کرمان حق مردم کرمان است و علاوه بر مزایایی دارد باعث می‌شود تا مردم حق انتخاب بیشتری داشته باشند و با فنّاوری و طرح‌های روز آشنا گردند.

    اما برگزاری این نمایشگاه‌ها به مذاق برخی اتحادیه‌ها خوش نمی‌آید ازجمله آن اتحادیه مبل کرمان است به‌گونه‌ای که رئیس اتحادیه صنفی نجار و مبل‌ساز کرمان در گفت‌وگو با گفتار نو اعلام کرد: "اتحادیه نجار و مبل‌ساز کرمان با برگزاری نمایشگاه مبل در کرمان مخالف است و این مخالفت را کتباً به مسئولین مربوطه ارائه داده‌ایم".

    رئیس اتحادیه صنفی نجار و مبل‌ساز کرمان با گلایه از برگزاری نمایشگاه‌های فروش مبل در کرمان گفت: با برگزاری نمایشگاه مبل که قرار است در آینده‌ای نزدیک در کرمان برپا شود، مخالفیم.

    قاسم قاضی‌زاده به تشریح مزایا و معایب برگزاری نمایشگاه‌ها در کرمان و اینکه چه کسانی از این نمایشگاه سود می‌برند و چه کسانی متضرر می‌شوند پرداخت.

    وی یک از دلایل مخالفت اتحادیه را عرضه بی‌کیفیت بودن مبل‌ها در نمایشگاه دانست و اظهار کرد: مبل‌هایی که در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود دارای آن کیفیتی که باید باشد نیست و درواقع کیفیت بسیار پایینی دارند  و بعدازاین که افراد از نمایشگاه خرید کردند و مدتی از اتمام نمایشگاه گذشت، شکایت خود را از کیفیت پایین مبل‌ها به اتحادیه می‌آورند و خواستار پیگیری موضوع از سوی ما می‌شوند.

    وی افزود: آن زمان است که ما باید پاسخگو باشیم درصورتی‌که آن فروشنده مبل را فروخته و به شهر خود رفته است و گلایه‌ها و انتقادها متوجه ما می‌شود.

    در گفت‌وگو با مدیر اجرایی اتحادیه گل و گیاه کرمان هم مخالف این اتحادیه با برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در کرمان مطرح شد. 

    اما مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های ‌بین‌المللی جنوب‌شرق در گفت‌وگو با صدای تاک با رد دخالت مستقیم شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی در برگزاری نمایشگاه مبل که قرار است در آینده‌ای نزدیک برگزار شود، گفت:‌ در خصوص نمایشگاه مبل که در 19 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود لازم است بگویم کمیته نمایشگاهی استان که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت شکل می‌گیرد مجوز را صادر کرده و آن نمایشگاه مربوط به مبلمان است که در تقویم نمایشگاهی قرار دارد را در خردادماه سال جاری برگزار کردیم. این نمایشگاهی که قرار است در آینده‌ای نزدیک برگزار گردد.

    امید فدایی افزود: برخلاف نمایشگاه‌های قبلی تنها فضا را در اختیار نمایشگاه قرار خواهیم داد و در برپایی آن نقشی نداریم.

    فدایی این را هم اضافه کرد: من در ارتباط بااینکه اتحادیه مبلمان کرمان مخالف هستند اطلاعی ندارم اما می‌دانم که از روز اول مخالف برپایی نمایشگاه در کرمان بودند.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های ‌بین‌المللی جنوب‌شرق  خاطر نشان کرد: تقویم نمایشگاهی به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پیشنهاد و  در کارگروه توسعه صادرات به تصویب می‌رسد و در طول سال اجرا می‌گردند که اصولاً به نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه معدن، خودرو ساختمان و صنایع بزرگ می‌پردازد. در کنار این مورد کمیته نمایشگاهی هم در سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود و برنامه‌ریزی و تصویب برنامه‌های نمایشگاهی در طول سال را بر عهده دارد.

    فدایی تاکید کرد: واقعاً با نمایشگاهی که به‌نوعی به اصناف کرمان لطمه بزند مخالفیم و این موضوع را اعلام کرده‌ام.

    او با بیان ا ین‌که  رسالت اصلی نمایشگاه باید تنها بازدید و اطلاع از آخرین فنّاوری‌ها و ساخته‌ها و ... باشد و با دیدگاه فروش کالا مخالفیم، تاکید کرد: سعی کرده‌ایم این فرهنگ را در کرمان جا بیندازیم که نمایشگاه محلی برای فروش نیست، البته در برخی نمایشگاه‌ها همچون نمایشگاه گل و گیاه تقاضا از سوی بازدیدکنندگان برای خرید زیاد است و ناچار این اتفاق انجام می‌شود.

    فدایی یادآور شد: درگذشته نمایشگاه عرضه مستقیم برگزار می‌شد و مردم خرید می‌کردند  و اینجا افتاده که مردم هر جا نمایشگاهی برپاست و حضور پیدا می‌کنند باید خرید کنند.

    فدایی با تاکید بر این‌که رویکردمان در نمایشگاه بین‌المللی این است که به‌صورت تخصصی فعالیت کنیم تا برای استان کرمان و کرمانی‌ها سودمند باشد، افزود:  برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی باعث می‌شود تا فنّاوری وارد کرمان شود و برندهای معتبر و مطرح حضور پیدا کنند.

    همچنین به دنبال این هستیم تا نمایشگاه‌ها را هر چه گسترده‌تر و در سطح بین‌المللی برگزار کنیم که طبیعتاً توسعه سرمایه‌گذاری و رونق اقتصاد کرمان را در پی دارد، و اصلاً این نیست که بخواهیم نمایشگاه را محلی برای فروش کالا تبدیل کنیم.

    او ادامه داد: به‌عنوان‌مثال درزمینه‌ خودرو و معدن شرکت‌های مادر تخصصی حضور پیدا می‌کنند و تعهداتی رادارند. وقتی می‌گوییم نمایشگاه تخصصی این است که درنهایت صاحب برند حضور پیدا می‌کند.

    او این را هم اضافه کرد:‌البته در موضوع مبلمان مقداری متفاوت است و تولیدکنندگانی وجود دارند که علاقه‌مند برای حضور در نمایشگاه‌ها هستند. باید بدانیم رعایت حقوق مصرف‌کنندگان از اولویت‌های برگزاری نمایشگاه‌ها است  و باید به مردم اجازه داد از تنوع محصول و کیفیت‌های مختلف مطلع و خود تشخیص دهند.

    فدایی اظهار داشت:‌ در نمایشگاه مبلمان معمولاً برندها حضور پیدا نمی‌کنند، در نمایشگاه تهران و یا بسیاری از استان‌های دیگر هم به همین صورت است و سعی کردیم در زمینه مبلمان شرکت‌های و تولیدکنندگان پاسخگو را دعوت کنیم و تأکید می‌کنم کیفیت محصولات را کنترل می‌کنیم. در بحث نمایشگاه‌های تخصصی همچون معدن و ساختمان و ... هم همان‌طور که عرض کردم شرکت‌های مادر حضور پیدا می‌کنند.

    در خصوص خود نمایشگاه بین‌المللی جنوب شرق قرار بر این بود که این فضا دارای امکانات بیشتری باشد و گسترده‌تر شود. آیا برنامه‌ای در این خصوص در حال انجام است؟

    او ادامه می‌دهد: سایت نمایشگاهی در هر استان به‌صورت مستقیم در اقتصاد آن استان تأثیر بسزایی می‌گذارد. ساخت سایت کرمان چندین سال به طول انجامید  و شرکت ملی صنایع مس ایران خدمت اجتماعی بزرگی برای مردم کرمان با ساخت این نمایشگاه انجام داد.

    فدایی افزود: زیرساخت‌ها ایجادشده اما کامل نیست و نیازمند امکاناتی همچون مرکز اقامتی و مرکز تفریحی برای کودکان و خانواده و ... است  و نواقصی دارد که به دنبال برطرف کردن آن هستیم. البته در سال جاری دو سالن به نمایشگاه اضافه شد.

    او تاکید کرد: برخی نباید به موارد بیهوده‌گیر دهند. برخی فکر می‌کنند ما تنها به دنبال درآمد هستیم که این‌یک قضاوت ناعادلانه است.  وقتی یک نمایشگاه تخصصی با حضور برندهای مطرح در کرمان برگزار می‌شود بخش‌های مختلف استان را به تحرک وامی‌دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت