سالن اصلی شهر آفتاب هفته آینده به مسئولان نمایشگاه کتاب تهران تحویل داده می شود

مشکل پارکینگ نداریم

عصر نمایشگاه- مشاور رسانه‌‌ای شهرداری تهران با بیان این‌که دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف شهر آفتاب در تلاش هستند بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این مجموعه با حضور رئیس جمهوری چهاردهم اردیبهشت‌ماه افتتاح شود، گفت: سالن نخست مجموعه شهر آفتاب که همان سالن اصلی است، اواخر هفته آینده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده خواهد شد.

سالن اصلی شهر آفتاب هفته آینده به مسئولان نمایشگاه کتاب تهران تحویل داده می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»به نقل از ایبنا، سیدمجید حسینی اظهار کرد: در روزهای آینده دو افتتاحیه را پیش‌رو داریم؛ نخست، افتتاحیه متروی شهر آفتاب است که تا پایان فروردین‌ماه محقق خواهد شد. این افتتاحیه به صورت جداگانه و با حضور نمایندگان رسانه‌ها صورت می‌گیرد.

    وی ادامه داد: دومین افتتاحیه، گشایش بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است که چهاردهم اردیبهشت‌ماه با حضور رئیس جمهوری رُخ خواهد داد. در این زمینه همه دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف مجموعه شهر آفتاب مشغول انجام عملیات مربوطه هستند.

    مشاور رسانه‌‌ای شهرداری تهران با بیان این‌که همزمان با انجام امور مربوط به آماده‌سازی شهر آفتاب توسط شهرداری تهران، مباحث مربوط به محتوای بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است، توضیح داد: غرفه‌بندی نمایشگاه کتاب تهران آغاز شده است و بر اساس زمانبندی‌های مشخص شده، غرفه‌ها به ناشران تحویل داده خواهد شد. همچنین بخشی از چادرهای نمایشگاه از ترکیه و بخشی دیگر از داخل تأمین شده‌اند که اکنون در حال نصب هستند.

    حسینی اظهار کرد: سالن نخست شهر آفتاب که همان سالن اصلی و محل استقرار ناشران عمومی است، اواخر هفته آینده به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده می‌شود. سپس به ترتیب سالن‌های ملل و U شکل در اختیار این وزارتخانه قرار خواهند گرفت.

    وی با بیان این‌که در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران خدمات رفاهی، اجرایی و عمومی بیشتری نسبت به دوره‌های گذشته عرضه خواهند شد، بیان کرد: شهرداری تهران در کنار انجام امور سخت‌افزاری برای آماده‌سازی شهر آفتاب به‌منظور میزبانی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، خدمات و برنامه‌های فرهنگی متعددی را با هدف اجرا در این دوره از نمایشگاه در دستور کار قرار داده است که از آن میان می‌توان به مسابقات کتاب، برگزاری فستیوال‌ها و ویژه‌برنامه برای خانواده‌ها اشاره کرد؛ هر کدام از این برنامه‌ها در مکان‌های مجزا از شهر آفتاب (در چادرهای مستقر در نمایشگاه) عملیاتی خواهند شد.

    مشاور رسانه‌‌ای شهرداری تهران افزود: شهرداری تهران برای نخستین‌بار خدمات رفاهی ویژه‌ای برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در نظر گرفته است که از آن میان می‌توان به راه‌اندازی جایگاه‌هایی برای استراحت مادران یا سپردن و حفاظت از فرزندانشان اشاره کرد. همچنین در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران برندهای غذایی معتبر و معروف به صورت جداگانه ارائه خواهند شد. راه‌اندازی نمازخانه به صورت وسیع و جداگانه و همچنین راه‌انداری سرویس‌های بهداشتی در سراسر مجموعه شهر آفتاب (از نقطه آغازین نمایشگاه تا پایانی‌ترین نقطه نمایشگاه و حتی در تمام سالن‌های نمایشگاه) از دیگر خدمات ویژه شهرداری تهران محسوب می‌شوند.

    حسینی عنوان کرد: به همت سازمان فضای سبز بیش از 65 هزار متر فضای سبز در مجموعه شهر آفتاب تا پیش از افتتاحیه بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ارائه خواهد شد. همچنین در حال حاضر به همت سازمان زیباسازی، مباحث مربوط به تبلیغات نمایشگاه در داخل نمایشگاه و سطح شهر، در حال اجرا هستند. تبلیغات فرهنگی کتاب و همچنین تبلیغات تجاری که قرار است در نمایشگاه کتاب تهران صورت بگیرد نیز توسط این سازمان عملیاتی خواهند شد.

    وی اظهار کرد: فروشگاه شهروند در بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به صورت مجزا و مستقل، حضور خواهد یافت و خدمات ویژه‌ای در قالب فروشگاه موقت ارائه خواهد کرد.

    مشاور رسانه‌‌ای شهرداری تهران افزود: امسال با عرضه خدمات ویژه حمل و نقل در اماکن مشخص‌شده، مردم دسترسی راحت‌تری به نمایشگاه کتاب تهران خواهند داشت. راه‌اندازی متروی شهر آفتاب یکی از این خدمات است که با وجود استقرار فضای وسیعی از پارکینگ برای خودروهای شخصی، پیشنهاد می‌شود مردم به منظور پیشگیری از ترافیک و آلودگی هوا از مترو استفاده کنند. تأکید می‌کنم در مجموعه شهر آفتاب از نظر وجود پارکینگ مورد نیاز هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

    حسینی با اشاره به دیگر خدمات رفاهی بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران چرخ‌هایی به منظور حمل کتاب‌های خریداری شده از سوی بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. همچنین برای تردد افراد مسن و معلولان در نمایشگاه کتاب تهران شاتل‌های ویژه‌ای در مسیر چهار باغ شهر آفتاب در اختیار خواهد بود. البته مردم عادی نیز می‌توانند از آنها در ساعات خلوت نمایشگاه استفاده کنند اما اولویت برای قشر کم‌توان است.

    وی عنوان کرد: فعالیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در قالب فرهنگسرای کتاب، غرفه‌ مستقلی را به خود اختصاص خواهند داد.

    مشاور رسانه‌‌ای شهرداری تهران افزود: در نمایشگاه کتاب تهران امسال خدمات ویژه‌ای برای فرهنگیان در نظر گرفته شده است. به این صورت که تیم ویژه‌ای، استادان و دانشگاهیان را به صورت VIP از محل منزل تا نمایشگاه به منظور بازدید از این رویداد عظیم فرهنگی همراهی خواهند کرد.

    حسینی بیان کرد: همچنین در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سرویس‌های مستقلی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است؛ به این صورت که دانش‌آموزانی که در جشنواره یاد یار مهربان عضو هستند می‌توانند به درخواست مدرسه‌ با سرویسی که شهرداری تهران در اختیارشان قرار می‌دهد، از بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کنند.

    بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 15 تا 25 اردیبهشت‌ماه در مجموعه شهر آفتاب برگزار خواهد شد. امسال، بانک شهر به عنوان بانک عامل نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این رویداد بزرگ مشارکت خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه( http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت