استقبال اتریشی‌ها از نسل جدید هنر ایرانی

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی کشور از استقبال جوانان و مخاطبان اروپایی از نسل جدید آثار ارائه شده ایرانی در نمایشگاه صنایع دستی وین خبر داد.

استقبال اتریشی‌ها از نسل جدید هنر ایرانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»به نقل از ایسنا، بهمن نامورمطلق درباره برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در وین بیان کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی ایران توسط بخش خصوصی در کاخ بلودر وین برگزار شد و با استقبال خوب ایرانی‌های مقیم اتریش و اروپایی‌ها مواجه شد. چون آثار ارائه شده در این نمایشگاه قدیمی و رایج نبودند، ایرانی‌های مقیم اتریش و اروپایی‌های از آن استقبال خوبی کردند. در این نمایشگاه نسل جدیدی از آثار صنایع‌دستی ایران که از زیبایی‌شناسی، رنگ و فرم متفاوتی برخوردار است، ارائه شد. طرح‌های ارائه شده به دلیل آن که شلوغ نبودند با زیبایی شناسی جوانان امروز اروپایی همخوانی بیشتری داشت.

    او ادامه داد: طراحی‌های مینیمالیستی ساده و زیبای آثار ارائه شده با روحیات اروپایی‌ها همخوانی داشت و نظر مخاطبان را جلب کرد. همچنین آثار سفال ایرانی که امروزه توسط جوانان دانشگاهی ایرانی انجام می‌شود مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و درخواست شد که یک کارگاه زنده سفال توسط نسل جدید ایرانی در اتریش برگزار شود. قرار است این کارگاه عملی ظرف سه ماه آینده در آکادمی علوم یا دانشگاه هنر اتریش برگزار شود.

    این اسطوره‌شناس افزود: نکته قابل‌ توجه دیگر اینکه ما باید با طراحی جدید وارد بازارها شویم. در بازدیدی که از یک فروشگاه فرش قدیمی ایرانی در این کشور داشتم، متوجه شدم که متاسفانه اغلب آثاری که در آنجا به فروش می‌رسد متعلق به کشورهای دیگر است. و هنگامی که دلیل آن را جویا شدم صاحب فروشگاه گفت، چون فرش‌های ایرانی تغییرات لازم در طراحی را ندارند در اروپا مورد استقبال قرار نمی‌گیرند. طرح‌های قدیمی ایرانی برای نسل جدید اروپایی شلوغ به نظر می‌رسد به همین دلیل آن‌ها سراغ طرح‌های خلوت‌ و ساده‌تر هستند که در فضای کوچک آپارتمان‌شان به آنها آرامش دهد و با مابقی لوازم خانه آن‌ها همخوانی داشته باشد.

    توجه جدی‌تر به نسل جدید صنایع دستی

    نامورمطلق اضافه کرد: متأسفانه به علت دوری ایران از بازارهای اروپا طی سال‌های گذشته، نمی‌توانیم ذائقه اروپایی‌ها را با طرح‌های قدیمی تأمین کنیم. باید نسل جدید و طرح‌های نو آنها مورد توجه قرار بگیرند و ما در کنار طرح‌های قدیمی فضای جدیدی برای صنایع دستی نسل نو فراهم کنیم؛ بنابراین تصمیم داریم امسال توجه جدی‌تری به نسل جدید صنایع دستی داشته باشیم تا پاسخگوی بازارها باشیم.

    معاون صنایع دستی درباره فروش در نمایشگاه وین اظهار کرد: من تا پایان نمایشگاه در اتریش نماندم اما در همایشی که در این کشور برگزار شد بسیاری از ایرانی‌ها و اروپایی‌ها صنایع دستی ایرانی را سفارش دادند و مشخص بود که آن‌ها از این هنر استقبال کرده‌اند. ما در این نمایشگاه‌ها به دنبال بازارشناسی و بازاریابی و به فکر ارتباط با تاجران اروپایی هستیم تا تجارت پایداری در بازارهای اتریش و اروپا داشته باشیم.

    او همچنین درباره تفاوت برگزاری این نمایشگاه با نمایشگاه صنایع دستی که در پاریس برگزار شد، گفت: در فرانسه آثار متنوع‌تر و سنتی‌تری ارائه کردیم، اما در نمایشگاه وین بیش از 200 اثر از 50 هنرمند که کارهای جدیدی بود را ارائه دادیم و همه این کارها توسط بخش خصوصی صورت گرفت. ما احساس می‌کنیم با شرکت در هر نمایشگاه در کشورهای اروپایی شناخت بیشتری نسبت به مخاطب اروپایی به دست می‌آوریم. در حال حاضر صنایع دستی نسبت به فرش جلوتر است و توانسته نسل جدیدی از آثار خود را ارائه دهد و مورد توجه قرار بگیرد. اگر به دنبال بازار پایدار هستیم باید تغییرات بنیادین را در فرش و صنایع دستی ایجاد کنیم.

    نامورمطلق بیان کرد: امیدوارم صنایع دستی همچنان بتواند همراه سفرهای رییس جمهور پیشانی فرهنگی کشور باشد. اگر سفر رییس جمهور لغو نمی‌شد موج ایران خواهی و استقبال از نمایشگاه صنایع دستی هم گسترده‌تر می‌شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه( http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت