صنایع دستی قشم زینت بخش نمایشگاه بین المللی میلان ایتالیا

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از ارائه هنر صنایع دستی بانوان جزیره قشم در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی ایتالیا در شهر میلان این کشور خبر داد.

صنایع دستی قشم زینت بخش نمایشگاه بین المللی میلان ایتالیا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از خبرگزاری برنا در هرمزگان، سید محمد امین جعفری حسینی در گفت و گوی تلفنی از میلان ایتالیا با بیان این مطلب گفت: نمایشگاه میلان ایتالیا یکی از پنج نمایشگاه اصلی و برتر دنیا در حوزه صنایع دستی می باشد که صنایع دستی بانوان هنرمند جزیره قشم، زینت بخش این نمایشگاه شده است.

    وی افزود: 139 کشور جهان امسال در 18 سالن بزرگ مرکز نمایشگاه های بین الللی صنایع دستی آرتیجیانای میلان ایتالیا هنر ارزشمند هنرمندان خود را به نمایش گذاشته اند.

    جعفری حسینی گفت: منطقه آزاد قشم برای نخستین بار در این نمایشگاه حضور  دارد و ضمن تلاش  برای معرفی شایسته و فروش بسیار خوب صنایع دستی مردان و زنان هنرمند جزیره زیبای قسم، قطعا با مطالعه و تحقیق و بررسی در همین نمایشگاه و برنامه ریزی های جدی و اصولی سال آینده با چندین غرفه در این نمایشگاه حضور خواهد یافت.

    به گفته او، امسال تنها زینت دریایی مدیر باغ آئین های سلخ و فعال کاشانه های مهمان و صنایع دستی جزیره قشم لباس های زیبا و رنگارنگ بانوان جزیره، حصیر، طرح های مختلف گلابتون دوزی شده روی لباس، تابلوهای خوس دوزی شده، عروسک های بومی این منطقه، برقع و صنایعی که با استفاده از صدف های دریایی توسط بانوان هنرمند جزیره قشم ساخته شده را به نمایش گذاشته است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه این نمایشگاه از 2 تا 10 دسامبر (9 تا 19 آذر ماه) دایر می باشد، افزود: دوره 10 روزه این نمایشگاه از روزهای آمادگی مسیحیان جهان برای آغاز سال نو میلادی است و استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان میلان، ایتالیا و سایر کشورهای همسایه اروپایی از صنایع عرضه شده هنرهای دستی از کشورهای مختلف از جمله هنر صنایع دستی قشم شده است.

    جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع دشه و بانوان این جزیره با خلق آثار ارزشمند صنایع دستی نقش مهمی در کمک به اقتصاد خانواده دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت