نمایشگاه فرهنگی، هنری کشورهای عضو اکو با حضور ایران در اسلام آباد گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه فرهنگی، هنری کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) با حضور سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر در امور خارجه پاکستان و 'مهدی هنردوست' سفیر ایران در پاکستان و جمعی از سفیران کشورهای عضو این سازمان در اسلام آباد برگزار شد.

نمایشگاه فرهنگی، هنری کشورهای عضو اکو با حضور ایران در اسلام آباد گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، نمایشگاه فرهنگی و هنری کشورهای عضو 'اکو' به همت وزارت امور خارجه پاکستان در اسلام آباد و با مشارکت و همکاری فعال کشورهای عضو اکو از جمله ایران، پاکستان، ترکیه، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و قرقیزستان در محل وزارت امور خارجه پاکستان برگزار شد.
    در این نمایشگاه فرهنگی- هنری غرفه سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان اقلام فرهنگی، هنری شامل صنایع دستی، آثار نفیس ادبی، تابلو های نقاشی و جاذبه های گردشگری کشورمان را در معرض دید سفرای کشورهای عضو اکو و علاقه‌مندان قرار داد.
    این غرفه با استقبال بازدیدکنندگان و نمایندگان سیاسی و فرهنگی کشورهای شرکت کننده و رسانه های پاکستان روبرو شد.
    سازمان همکاری اقتصادی (Economic Cooperation Organization) که به طور مخفف اکو (ECO) خوانده می شود، سازمانی فعال در حوزه منطقه‌ای است که سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال 1343 (1964) نخستین بار این سازمان را پایه‌ریزی کردند.
    این سازمان در ابتدا با نام «آر سی دی» - که نام اختصاری سازمان همکاری عمران منطقه ای است، آغاز به کار کرد.
    پس از انقلاب ایران (1357) در ایران، کار سازمان با وقفه مواجه شد و در سال 1364 با نام «اکو» حیات خود را از سر گرفت.
    پس از فروپاشی شوروی، در سال 1372 کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان نیز به سازمان اکو پیوستند.
    این سازمان هم‌اکنون با 10 عضو و حدود 330 میلیون تن جمعیت، امکانات نفت، گاز و صنعت در اختیار دارد.
    طبق اساسنامه این سازمان، اکو برای بهبود شرایط توسعه اقتصادی پایدار کشورهای عضو تلاش می‌کند و برای حذف تدریجی موانع تجاری در این منطقه فعالیت دارد.
    از دیگر اهداف اکو، تهیه برنامه مشترک برای توسعه منابع انسانی در این ده کشور است. این سازمان هم‌چنین برای تسریع برنامه توسعه حمل و نقل و ارتباطات فعالیت می‌کند.
    به مناسبت پیوستن افغانستان و کشورهای قفقاز و آسیای میانه از جمله ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و آذربایجان به سازمان اکو و افزایش اعضای این سازمان از 3 کشور، ایران، پاکستان و ترکیه به 10 کشور، روز هفتم آذر 1371، به عنوان روز اکو نامگذاری شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت