سامانه جدید صدور روادید

فعالان اقتصادی چگونه برای میهمانان خارجی خود ویزا دریافت کنند؟

عصر نمایشگاه- از اواسط بهمن‌ماه سال گذشته، با راه‌اندازی کامل سامانه جدید تقاضای روادید الکترونیک وزارت امور خارجه، کلیه اشخاص، شرکت‌های ثبت‌شده، آژانس‌های مسافرتی، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی جهت گرفتن ویزای جمهوری اسلامی ایران برای میهمانانو متخصصان خارجی خود باید از این سامانه به نشانی e_visa.mfa.ir اقدام کنند.

فعالان اقتصادی چگونه برای میهمانان خارجی خود ویزا دریافت کنند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران،سامانه روادید الکترونیکی (e-visa) که از 24 تیرماه 1395 به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شده بود، از بهمن‌ماه سال گذشته در دسترس همگان قرار گرفته است و متقاضیان صدور روادید باید از این مسیر نسبت به دریافت ویزا از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

     از 11 بهمن 1395، در سامانه جدید تقاضای روادید الکترونیک وزارت امور خارجه به نشانی e_visa.mfa.ir برای شرکت‌های ثبت‌شده قانونی نیز این امکان مهیا شده است که جهتدرخواست صدور ویزا برای میهمانان خارجی خود به این سامانه مراجعه کنند.

    تمامی افراد، شرکت‌ها، آژانس‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی باید ویزای درخواستی خود برای افراد مورد نظر خود را از طریق این سامانه پیگیری کنند.

    بر اساس این گزارش متقاضیان استفاده از این سامانه پس از ثبت‌نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور امکان دسترسی به سامانه روادید الکترونیکی خواهند داشت و البته برای ثبت درخواست روادید، شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی ثبت‌شده در سامانه باید فرایند تأیید را طی کند.

    سامانه جدید تقاضای روادید الکترونیک، برای خدمت‌رسانی بهتر و کاهش حضور فیزیکی مراجعان به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور راه‌اندازی شده و امکان درخواست فردی روادید و همچنین تعیین وضعیت درخواست‌های ثبت‌شده سامانه را مهیا کرده است.

    از سوی دیگر شرکت‌های معتبر خصوصی و دولتی که قصد دعوت از متخصصان و یا تجار خارجی برای حضور در ایران را دارند می‌توانند از طریق لینکی که در قسمت شرکت‌های خصوصی وجود دارد، اقدام به ثبت درخواست روادید کنند.

    همچنین آژانس‌های مسافرتی و گردشگری معتبر نیز می‌توانند از طریق لینکی که در اختیار آنها قرار داده‌شده برای ثبت درخواست روادید برای مسافران خود اقدام کنند.

    در این سامانه، سازمان‌ها و نهادهای دولتی نیز که قصد میزبانی افراد خارجی را دارند، به لینکی دسترسی دارند که امکان ثبت درخواست روادید برای میهمانان آنها را مهیا می‌کند.

    در بخش دیگری از این سامانه، لینکی در اختیار بانک‌ها و مراکز پزشکی مورد تأیید نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور قرار داده‌شده و می‌توانند برای تأیید پرداخت هزینه‌های مربوطه و بررسی‌های پزشکی متقاضیان درخواست روادید، از طریق آن لینک وارد سامانه شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت