برگزاری "روز ایران" در نمایشگاه صنایع دستی میلان

عصر نمایشگاه- در بیست و دومین نمایشگاه صنایع دستی میلان، روز ایران با حضور رییس نمایشگاه بین المللی صنایع دستی میلان، سفیر سابق ایتالیا در ایران، قائم مقام مرکز ملی فرش ایران، معاون صنایع دستی ایران و سرکنسول ایران در میلان برگزار شد.

برگزاری "روز ایران" در نمایشگاه صنایع دستی میلان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، در روز ایران  بیست و دومین نمایشگاه صنایع دستی میلان، رییس نمایشگاه بین المللی صنایع دستی میلان با حضور در پاویون جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران در نمایشگاه امسال به عنوان مهمان ویژه حضور دارد از علاقمندی کشورش برای توسعه همکاری های فرهنگی و اقتصادی خبر داد.

    در این مراسم و در بخش معرفی ایران به عنوان مهمان ویژه و تقدیر از فعالان فرش و صنایع دستی برای برگزاری شایسته تر نمایشگاه؛ مرکز ملی فرش ایران لوح "کشور مورد افتخار" را در این نمایشگاه دریافت کرد.

    همچنین در ادامه مراسم روز ایران همایش معرفی توانمندی های هنرهای دستی ایران و ظرفیت های ایران و ایتالیا برای توسعه همکاری های مشترک در این زمینه برگزار شد.

    براساس این گزارش همایش روز ایران نیز با پیام رییس سازمان میراث فرهنگی شروع شد.

    در ادامه مجتبی فیض اللهی قائم مقام مرکز ملی فرش ایران با اشاره به قدمت تاریخی بالای هر دو کشور گفت:ایران و ایتالیا دارای ویژگى های فرهنگی مشترکی هستند که این ویژگى های مشترک می تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی فی مابین شود.

    وی با بیان اینکه فرش دستباف نماینگر هنر ایرانی است آنرا نماد کشور ایران دانست.

    فیض اللهى حضور ایران در نمایشگاه میلان را فرصتی برای معرفی هنر – صنعت فرش دستباف دانست و اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد حضور قوی تر ایران در این نمایشگاه باشیم.

    فدریکو رنستو رییس نمایشگاه بین المللی صنایع دستی میلان نیز با اشاره به تلاش دوساله صورت گرفته شده برای حضور قوی تر ایران در این نمایشگاه اظهار امیدواری کرد ایتالیا بتواند به عنوان پل ارتباطی ایران و اروپا باشد.

    در این همایش سفیر سابق ایتالیا در ایران هم از عشق و علاقه خود به ایران گفت و براین امر تاکید کرد که ایران و اروپا تاریخی مشترک دارند و این قرابت و نزدیکی فرهنگی می تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی شود.

    در ادامه نامورمطلق معاون صنایع دستی ایران با اشاره به قدمت بالای صنایع دستی ایران گفت: این ویژگى می تواند زمینه ساز فعالیت های مشترک شود.

    وی افزود: برای شناخت همدیگر باید روابط فرهنگی واقتصادی را توسعه دهیم و در این راستا این وظیفه مسوولان دو کشور است که تلاشی مضاعف داشته باشند.

    نمایشگاه میلان که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه هاى صنایع دستی جهان محسوب می‌شود با حضور 2900 شرکت خارجی به یکی از پر بازدیدکننده‌ترین نمایشگاه صنایع دستی جهان در قلب اروپا تبدیل شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت