در بخش ابتکار، خلاقیت و نوآوری صورت گرفت؛

کسب مقام اول غرفه استان اردبیل در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

عصر نمایشگاه- اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل رتبه نخست را از نظر ابتکار، خلاقیت و نوآوری در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از آن خود کرد.

کسب مقام اول غرفه استان اردبیل در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه»به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، این اداره کل در ارزیابی عملکرد نحوه مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ها در نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران موفق به کسب رتبه نخست از نظر ابتکار، خلاقیت و نوآوری شد.

    حضور غرفه داران استان اردبیل برای نخستین بار با پوشش و لباس دوره صفویه از جمله قزل باش های این دوره ابتکار عمل شایسته ای به منظور شناساندن نوع پوشش و حجاب زنان و مردان در دوره صفویه به واسطه رسمیت یافتن تشیع دوازده امامی بود که مورد استقبال ویژه بازدیدکنندگان با گرفتن عکس و فیلم یادگاری قرار گرفت.

    مراسم افتتاحیه این نمایشگاه نیز با حضور گروه موسیقی اصیل آذری خطایی و اجرای استاد ودود مؤذن به همراه 10 نوازنده و چهار هم خوان برگزار شد و در ادامه با اجرای نمایش فولکلوریک گروه هنری شالاکو استان اردبیل، مراسم آئینی و سنتی تکم گردانی همراه شد.

    پخش فیلم جاذبه های گردشگری در محل غرفه، توزیع لوح فشرده و اقلام تبلیغاتی از قبیل بروشور، نقشه، پوستر، کارت پستال، کتابچه و ساک دستی به منظور معرفی شایسته جاذبه های گردشگری استان از دیگر اقدامات این اداره کل در نمایشگاه مذکور بود. همچنین در این نمایشگاه ضمن حضور مجتمع های آب درمانی به ویژه مجتمع هتل آپارتمان و آب درمانی قهوه سوئی در غرفه 64 متری سالن گردشگری سلامت، با توزیع بروشور اسامی و مشخصات مراکز اقامتی، دفاترخدمات مسافرتی و مجتمع های آب درمانی استان در راستای هماهنگی های انجام شده با جوامع و انجمن های صنفی تأسیسات گردشگری معرفی شد.

    علاوه بر برپایی کارگاه آموزشی زنده تولید صنایع دستی چوبی و چرمی در غرفه اختصاصی این استان، از 54 رشته صنایع دستی فعال در استان ازجمله گلیم، ورنی، تابلو معرق چوب، معرق مس، تابلو فرش، ظروف آئینه کاری شده و غیره توسط بخش خصوصی در این نمایشگاه به منصه ظهور گذاشته شد.

    گفتنی است؛ نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در فضای بالغ بر 31 هزار مترمربع در قالب 9 سالن با شعار "میهمان ما باشید" و تم "خانه ایرانی" اواخر بهمن ماه سال گذشته برگزار شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه( http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت